Eğitimin verilişi nasıl organize edilir? Farklı eğitim sistemleri
sınıflandırmaları nasıl yapılıyor? Bilginin aktarılmasında eğitim sistemlerinin
nasıl bir rolü vardır, genellikle çocukların ve gençlerin sosyalleşmesi
açısından hangi eğitim hedefleri takip edilir, toplumdaki sosyal eşitsizlik için
hangi rolü üstleniyor?
Bir toplumun eğitim sistemi bu şekilde normal gözükür, çünkü o
öyledir, olduğu gibidir ve pratik olarak toplumun bütün bireyleri çocukluk ve
gençlik dönemlerinde sistemin içerisinden geçer, Almanya’da da yasal bir
zorunluluktur. Ama hangi kurallarla eğitim sistemi kurumsal hale getirilir?
Derslerde ne işlenir? Eğitimi sisteminde kim ne kadar süre ile kalır, hangi
koşullar sınıf atlamak veya sınıfta kalmak için geçerlidir. Kuralları kim
belirler, sınıflandırmayı kim yapar, kimin kalıp kimin geçeceğine kim karar
verir? Verilen bu kararlar öğrencilerin daha sonraki hayatlarını nasıl etkiler?
Bütün bu sorulara eğitim sisteminin tarihi ve uluslararası karşılaştırma
çerçevesinde değinilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology |
Journal Section | Çeviri |
Authors | |
Publication Date | November 25, 2019 |
Submission Date | November 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |
Içtimaiyat is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).
Instagram: @tvictimaiyat