Ülke ekonomilerinde önemli bir gelir kaynağı olan turizm sektörü çevresel faktörlere oldukça duyarlı pazarlardır. Bu duyarlılık önemsenmemesi halinde ciddi pazar kayıplarına sebebiyet vermektedir. Pazar oluşumun zorluğu göz önüne alındığında mevcut pazarın kaybına izin verilmemesi gerekilmektedir. Turizmde yaşanılan öncül sorun farklı kültürlerin karşılaşmasıdır. Çeşitli amaçlar ile seyahat eden bir turist içine girdiği faklı kültürden bir toplum içinde zorluklar yaşayabilmekte hatta yaşadığı ya da yaşayabileceği sorun sebebiyle seyahatinden vazgeçebilmektedir. Kültürlerarası iletişimin sebep olacağı sorunlar ve ülkelerin bu sorunları çözümleme becerileri turistlerin olumsuz olan ya da olabilecek algılarını yenerek turizm pazarlarını devam ettirebilecek hatta yeni pazarlar oluşturmalarını sağlayacaktır. Bu amaçla bu çalışmada kültürlerarası farklılıklardan kaynaklı yaşanabilecek sorunlar, bu sorunlar karşısındaki tutumlar değerlendirilmiştir. Bu doğrultu da sorunlar karşısında geliştirilecek çözüm yolları ile turistlerin tutum ve davranışlar kültürel iletişim sorunlarını çözme anlamında kontrol altına alınabilecektir. Kontrol edilebilen pazar davranışları ile gerek mevcut pazarı koruma gerekse yeni pazar oluşturmaya ciddi destek sağlayacaktır
The tourism sector, which is an important source of income in the country's economies, is quite sensitive to environmental factors. If this sensitivity is ignored, it causes serious market losses. Given the difficulty of market formation, the loss of the existing market should not be allowed. The preoccupation problem experienced in tourism is the encounter of different cultures. He may experience difficulties in a community of different cultures he has entered into as a tourist traveling for various purposes, and may even give up on his travel due to the problem he may have or may have experienced. The problems caused by intercultural communication and the ability of countries to solve these problems will overcome the perceptions that tourists might be in the wrong place, and will enable them to continue tourism markets or even create new markets. For this purpose, in this study, the problems that may arise from the intercultural differences and the attitudes towards these problems have been evaluated. In this respect, the solutions to be developed in the face of problems and the attitudes and behaviors of the tourists can be controlled in the sense of solving the problems of cultural communication. With the market behavior that can be controlled, current market protection will provide serious support to create new market.
Tourism Tourism Markets Tourism Market Problems Communication Skills Intercultural Communication
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Acceptance Date | December 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
JB@W is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.