Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Digital Transformation of Police in ‘New World’ City Life: Tourism Security Mobile Application

Yıl 2021, Cilt: 12 Sayı: 34, 1854 - 1877, 31.12.2021
https://doi.org/10.31198/idealkent.847048

Öz

In the 'New World' design, speed and efficiency are seen as priority concepts. In this study, a mobile application with these qualities, focused on Istanbul tourism, is discussed from the perspective of the police. The initial interface of the Tourism Security Mobile Application, which is available on IOS and Android-based operating systems, contains the location and contact information of consulates and embassies, hospitals, police stations and tourism police points. The application was developed by the police for the use of complaints, notices and assistance by those who are in Istanbul for tourist purposes and it was aimed to shorten the time to reach the police. In this study, which was carried out with the qualitative research method, the activities for practice are classified under the headings of "production motivation, content and contribution" and the communicative processes of the police are explained. This innovation project is the first among world cities. The six-month period data between 07 December 2019-07 June 2020 shows that the application meets the expected efficiency. This original study, which aims to examine an application specific to the metropolis of Istanbul, which is a multi-component metropolis, reveals features that can set an example for other big cities.

Kaynakça

  • Akdamar, E. (2017). Akıllı Kent İdealine Ulaşmada Büyük Verinin Rolü. Kent Akademisi, 10(2), 200-215. Armağan, V. (2018). Dijital Dönüşüm Sürecinde Akıllı Şehirler ve E-Devlet Platformu. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2(46), 386-413.Bayram, A., Güler, S. B., & Akın, Y. K. (2016). Mahalli İdarelerde İtibar Yönetimi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(1), 251-274.
  • Bilici, Z., & Babahanoğlu, V. (2018). Akıllı Kent Uygulamaları ve Konya Örneği. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 9(2), 124-139.
  • Brohman, J. (1996). New directions in tourism for third world development. Annals of To urism research, 23(1), 48-70.
  • Brown, B., & Chalmers, M. (2003). Tourism and mobile technology. Eight European Conf- rence on Computer-Support Cooperative Work. (14)2, 335-354.
  • Buhalis, D. (1998). Strategic use of information technologies in the tourism industry. To- urism management, 19(5), 409-421.
  • Braga, A., Papachristos, A., & Hureau, D. (2012). Hot spots policing effects on crime. Camp- pbell Systematic Reviews, 8(1), 1-96.
  • Beyaz, R., & Boyraz, E. (2020). Marka Kent Konumlandırmada Algılama Haritalarının K- ullanımı: Erzurum İli Örneği. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 16(2),437- 456.
  • Çimen, H. (2016). Gastronomi turizmi açısından Ardahan mutfağının önemi. Karadeniz Dergisi 2(32), 307-315. Doğu, E. (2020, August 8), İstanbul'a 12 milyon turist. Retrieved from https://www.haber turk.com/istanbul-a-12-milyon-turist-2538935.
  • DTO, (2020 July 7). Turizm Polisi. Retrieved from https://www.denizticaretodasi.org.tr /sirkuler/turizm-polisi—10925.
  • Erdönmez, M. E. & Akı, A. (2005). Açık kamusal kent mekanlarının toplum ilişkilerinde- ki etkileri. YTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi Megaron, 1(1), 67-87.
  • Eriçok, A. K. (2019). Küreselleşme Bağlamında Van’ın Kent Turizmi Olanaklarının Değe- rlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(44), 171-191.
  • Euromonitor, I. (2020, August 6). Top 100 City Destinations: 2019 Edition. Retrieved from https://go.euromonitor.com/white-paper-travel-2019-100-cities.html.
  • Fernandez, C, J., & Lopez, M. (2013). Communication, destination brands and mobile ap- plications. Communication & society, 26(2), 95-113.
  • Groth, A., & Haslwanter, D. (2016). Efficiency, effectiveness, and satisfaction of respons- ive mobile tourism websites: a mobile usability study. Information Technology & Tour- ism, 16(2), 201-228.
  • Gupta, A., Dogra, N., & George, B. (2018). What determines tourist adoption of smartph- one apps?. Journal of Hospitality and Tourism Technology.
  • Hall, P. (2004). Creativity, culture, knowledge and the city. Built Environment (1978),30(3), 256-258.
  • Hayta, Y., & Altan, Y.(2016). Kentsel Yaşam Algısı ve Değişen Kentli Alışkanlıklarına Y- önelik Bir Araştırma: İzmir Örneği, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4,(33), 223-258.
  • Güler, T., Şahnagil, S. & Güler, H. (2016). Kent Kimliğinin Oluşturulmasında Kültürel U- nsurların Önemi: Balıkesir Üzerine Bir İnceleme. Paradoks Ekonomi Sosyoloji ve Politika Dergisi, 12( 1), 86-104. İçellioğlu, C. Ş. (2014). Kent Turizmi ve Marka Kentler: Turizm Potansiyeli Açısından İst- anbul’un Swot Analizi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (1), 37-55.
  • İKTM, (2020, July.19). İstanbul Turizm İstatistikleri Raporu. Retrieved from https:// ista- nbul.ktb.gov.tr/Eklenti/71773,subat-2020-turizm-istatistikleri-istanbulpdf.pdf?0. Karataş, M., & Babür, S. (2013). Gelişen Dünyada Turizm Sektörünün Yeri. KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergi̇si, 15(25),15-24.
  • Kavaratzis, M., & Ashworth, G. J. (2007). Partners in coffeeshops, canansa and commerce: Marketing the city of Amsterdam. Cities, 24(1), 16-25.
  • Kaya, E. (2003). Kentleşme ve kentlileşme. İstanbul: İlke Yayıncılık.
  • Kayan, A. (2019). Dijital Çağda Kent Yönetimi İçin Ortaya Çıkan Fırsatlar. Sayıştay Dergi- si, 2(114), 53-73.
  • Kesici, M. (2012). Kırsal turizme olan talepte yöresel yiyecek ve içecek kültürünün rolü. KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergisi,14 (23): 33-37.
  • Koçak, H.(2011). Kent-Kültür İlişkisi Bağlamında Türkiye’de Değişen ve Dönüşen Kent- ler. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Araştırma- ları Dergisi. Cilt 2(2), 259-269. Köylü, M., & Önder, M. (2017). Karmaşıklık Kuramı Ve Kamu Yönetiminde Kutlu, Ö. & Uygulanması: Yalova Kent İçi Ulaşım Hizmetlerinin Dijital Modelleme ve Simülas- yonu. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.22 (15), 1707-1726.
  • Göksel, Z. S. (2014). Kent Kültürü Oluşturma Aracı Olarak Kültürel Belediyecilik: Selçuk- lu Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(3),75-91. Lum, C., Koper, C. S., & Telep, C. W. (2011). The evidence-based policing matrix. Journal of experimental criminology, 7(1), 3-26.
  • Pol, E., Moreno, E., Guàrdia, J., & Iniguez, L. (2002). Identity, quality of life, and sustaina- bility in an urban suburb of Barcelona: Adjustment to the city identity sustainabili- ty network structural model. Environment and behavior, 34(1), 67-80.
  • Rashid, R. A., Ismail, R., Ahmad, M., Abdullah, N. A. C., Zakaria, R., & Mamat, R. (2020), Mobile Apps in Tourism Communication: The Strengths and Weaknesses on Touri- sm Trips. Journal of Physics: Conference Series. Kialash Vihar Mandsaur: IOP Publishing. Soğukkuyu, B., & Tunç, A. Z. (2013). Kent Kültürüne Ve Toplumsal Yapıya Bağlı Olarak Kentte Tipografinin Kullanımı (İzmir Ve Milano Örnekleri). Süleyman Demirel Üni- versitesi Güzel Sanatlar Dergisi 6(12), 153-172.
  • Tayyare, E, A. (2007). Kentsel İmaj Öğeleri Bağlamında Haliç Bölgesi’ nin İncelenmesi. (Master’s Dissertation, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü).
  • TDK. 2020,October 6). Turizm. Retrieved from https://sozluk.gov.tr/ Topal, İ., & Temizkan, V. (2016). Tüketicilerin Mobil Sosyal Medya Kullanımının Marka Farkındalığına Etkisi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(5),1456- 1473.
  • Towner, J. (1995). What is tourism's history?. Tourism management, 16(5), 339- 343. TÜİK, (2020, October 6). Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Sonuçları, 2019. Retrived fr- om http://tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=33705.
  • Walker, T., & Drew, P. (2010). Citizens’ emergency calls Requesting assistance in calls to the police. In The Routledge handbook of forensic linguistics.
  • Wörndl, W., & Herzog, D. (2020). Mobile Applications for e-Tourism. Z. Xiang, M. Fuchs, U. Gretzel, W. Höpken, içinde, Handbook of e-Tourism, (1-21) Switzerland: Springer Nature.
  • Yahyagil, M. Y. (1998). Kentlerin Kültürün Gelişmesindeki Etkileri. Sosyoloji Konferansları (25), 105-120.
  • Yakut, İ. (2020,September 12). Turistler için 7/24 görev başındalar. Retrieved from https:// www.aa.com.tr/tr/turkiye/turistler-icin-7-24-gorev-basindalar/896150.
  • Zhao, W., & Li, X. (2006). Globalization of tourism and third world tourism developme- nt. Chinese Geographical Science, 16(3), 203-210.

‘Yenidünya’ Kent Yaşamında Polisin Dijital Dönüşümü: Turizm Güvenliği Mobil Uygulaması

Yıl 2021, Cilt: 12 Sayı: 34, 1854 - 1877, 31.12.2021
https://doi.org/10.31198/idealkent.847048

Öz

‘Yenidünya’ tasarımında, hız ve etkinlik öncelikli kavramlar olarak görülmektedir. Çalışmada bu nitelikleri taşıyan, İstanbul turizmine odaklı bir mobil uygulama polis perspektifinden ele alınmaktadır. IOS ve Android tabanlı işletim sistemlerinde kullanıma sunulan Turizm Güvenliği Mobil Uygulamasının başlangıç ara yüzünde; konsolosluklar ve elçilikler, hastaneler, polis merkezleri ve turizm polisi noktalarının lokasyon ve iletişim bilgileri bulunmaktadır. Uygulama; turistlik amaçlı İstanbul’da bulunanların; şikâyet ihbar ve yardım maksadıyla kullanımı için polis tarafından geliştirilmiş ve polise ulaşma süresinin kısaltması hedeflenmiştir. Nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışmada, uygulamaya yönelik faaliyetler, “üretim motivasyonu, içeriği ve katkısı” başlıkları altında tasnifi edilmekte ve polisin iletişimsel süreçleri açıklanmaktadır. Bu inovasyon projesi, dünya kentleri arasında ilk olma özelliği taşımaktadır. 07 Aralık 2019 ile 07 Haziran 2020 tarihleri arasındaki altı aylık dönem verileri, uygulamadan beklenen verimin elde edildiğini göstermektedir. Çok bileşenli bir büyükşehir olan İstanbul metropolüne özgü bir uygulamanın incelenmesini amaç edinen bu özgün çalışma, diğer büyük kentler için de örnek teşkil edebilecek özellikleri ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Akdamar, E. (2017). Akıllı Kent İdealine Ulaşmada Büyük Verinin Rolü. Kent Akademisi, 10(2), 200-215. Armağan, V. (2018). Dijital Dönüşüm Sürecinde Akıllı Şehirler ve E-Devlet Platformu. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 2(46), 386-413.Bayram, A., Güler, S. B., & Akın, Y. K. (2016). Mahalli İdarelerde İtibar Yönetimi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(1), 251-274.
  • Bilici, Z., & Babahanoğlu, V. (2018). Akıllı Kent Uygulamaları ve Konya Örneği. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 9(2), 124-139.
  • Brohman, J. (1996). New directions in tourism for third world development. Annals of To urism research, 23(1), 48-70.
  • Brown, B., & Chalmers, M. (2003). Tourism and mobile technology. Eight European Conf- rence on Computer-Support Cooperative Work. (14)2, 335-354.
  • Buhalis, D. (1998). Strategic use of information technologies in the tourism industry. To- urism management, 19(5), 409-421.
  • Braga, A., Papachristos, A., & Hureau, D. (2012). Hot spots policing effects on crime. Camp- pbell Systematic Reviews, 8(1), 1-96.
  • Beyaz, R., & Boyraz, E. (2020). Marka Kent Konumlandırmada Algılama Haritalarının K- ullanımı: Erzurum İli Örneği. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 16(2),437- 456.
  • Çimen, H. (2016). Gastronomi turizmi açısından Ardahan mutfağının önemi. Karadeniz Dergisi 2(32), 307-315. Doğu, E. (2020, August 8), İstanbul'a 12 milyon turist. Retrieved from https://www.haber turk.com/istanbul-a-12-milyon-turist-2538935.
  • DTO, (2020 July 7). Turizm Polisi. Retrieved from https://www.denizticaretodasi.org.tr /sirkuler/turizm-polisi—10925.
  • Erdönmez, M. E. & Akı, A. (2005). Açık kamusal kent mekanlarının toplum ilişkilerinde- ki etkileri. YTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi Megaron, 1(1), 67-87.
  • Eriçok, A. K. (2019). Küreselleşme Bağlamında Van’ın Kent Turizmi Olanaklarının Değe- rlendirilmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(44), 171-191.
  • Euromonitor, I. (2020, August 6). Top 100 City Destinations: 2019 Edition. Retrieved from https://go.euromonitor.com/white-paper-travel-2019-100-cities.html.
  • Fernandez, C, J., & Lopez, M. (2013). Communication, destination brands and mobile ap- plications. Communication & society, 26(2), 95-113.
  • Groth, A., & Haslwanter, D. (2016). Efficiency, effectiveness, and satisfaction of respons- ive mobile tourism websites: a mobile usability study. Information Technology & Tour- ism, 16(2), 201-228.
  • Gupta, A., Dogra, N., & George, B. (2018). What determines tourist adoption of smartph- one apps?. Journal of Hospitality and Tourism Technology.
  • Hall, P. (2004). Creativity, culture, knowledge and the city. Built Environment (1978),30(3), 256-258.
  • Hayta, Y., & Altan, Y.(2016). Kentsel Yaşam Algısı ve Değişen Kentli Alışkanlıklarına Y- önelik Bir Araştırma: İzmir Örneği, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4,(33), 223-258.
  • Güler, T., Şahnagil, S. & Güler, H. (2016). Kent Kimliğinin Oluşturulmasında Kültürel U- nsurların Önemi: Balıkesir Üzerine Bir İnceleme. Paradoks Ekonomi Sosyoloji ve Politika Dergisi, 12( 1), 86-104. İçellioğlu, C. Ş. (2014). Kent Turizmi ve Marka Kentler: Turizm Potansiyeli Açısından İst- anbul’un Swot Analizi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (1), 37-55.
  • İKTM, (2020, July.19). İstanbul Turizm İstatistikleri Raporu. Retrieved from https:// ista- nbul.ktb.gov.tr/Eklenti/71773,subat-2020-turizm-istatistikleri-istanbulpdf.pdf?0. Karataş, M., & Babür, S. (2013). Gelişen Dünyada Turizm Sektörünün Yeri. KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergi̇si, 15(25),15-24.
  • Kavaratzis, M., & Ashworth, G. J. (2007). Partners in coffeeshops, canansa and commerce: Marketing the city of Amsterdam. Cities, 24(1), 16-25.
  • Kaya, E. (2003). Kentleşme ve kentlileşme. İstanbul: İlke Yayıncılık.
  • Kayan, A. (2019). Dijital Çağda Kent Yönetimi İçin Ortaya Çıkan Fırsatlar. Sayıştay Dergi- si, 2(114), 53-73.
  • Kesici, M. (2012). Kırsal turizme olan talepte yöresel yiyecek ve içecek kültürünün rolü. KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergisi,14 (23): 33-37.
  • Koçak, H.(2011). Kent-Kültür İlişkisi Bağlamında Türkiye’de Değişen ve Dönüşen Kent- ler. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Araştırma- ları Dergisi. Cilt 2(2), 259-269. Köylü, M., & Önder, M. (2017). Karmaşıklık Kuramı Ve Kamu Yönetiminde Kutlu, Ö. & Uygulanması: Yalova Kent İçi Ulaşım Hizmetlerinin Dijital Modelleme ve Simülas- yonu. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.22 (15), 1707-1726.
  • Göksel, Z. S. (2014). Kent Kültürü Oluşturma Aracı Olarak Kültürel Belediyecilik: Selçuk- lu Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(3),75-91. Lum, C., Koper, C. S., & Telep, C. W. (2011). The evidence-based policing matrix. Journal of experimental criminology, 7(1), 3-26.
  • Pol, E., Moreno, E., Guàrdia, J., & Iniguez, L. (2002). Identity, quality of life, and sustaina- bility in an urban suburb of Barcelona: Adjustment to the city identity sustainabili- ty network structural model. Environment and behavior, 34(1), 67-80.
  • Rashid, R. A., Ismail, R., Ahmad, M., Abdullah, N. A. C., Zakaria, R., & Mamat, R. (2020), Mobile Apps in Tourism Communication: The Strengths and Weaknesses on Touri- sm Trips. Journal of Physics: Conference Series. Kialash Vihar Mandsaur: IOP Publishing. Soğukkuyu, B., & Tunç, A. Z. (2013). Kent Kültürüne Ve Toplumsal Yapıya Bağlı Olarak Kentte Tipografinin Kullanımı (İzmir Ve Milano Örnekleri). Süleyman Demirel Üni- versitesi Güzel Sanatlar Dergisi 6(12), 153-172.
  • Tayyare, E, A. (2007). Kentsel İmaj Öğeleri Bağlamında Haliç Bölgesi’ nin İncelenmesi. (Master’s Dissertation, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü).
  • TDK. 2020,October 6). Turizm. Retrieved from https://sozluk.gov.tr/ Topal, İ., & Temizkan, V. (2016). Tüketicilerin Mobil Sosyal Medya Kullanımının Marka Farkındalığına Etkisi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(5),1456- 1473.
  • Towner, J. (1995). What is tourism's history?. Tourism management, 16(5), 339- 343. TÜİK, (2020, October 6). Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Sonuçları, 2019. Retrived fr- om http://tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=33705.
  • Walker, T., & Drew, P. (2010). Citizens’ emergency calls Requesting assistance in calls to the police. In The Routledge handbook of forensic linguistics.
  • Wörndl, W., & Herzog, D. (2020). Mobile Applications for e-Tourism. Z. Xiang, M. Fuchs, U. Gretzel, W. Höpken, içinde, Handbook of e-Tourism, (1-21) Switzerland: Springer Nature.
  • Yahyagil, M. Y. (1998). Kentlerin Kültürün Gelişmesindeki Etkileri. Sosyoloji Konferansları (25), 105-120.
  • Yakut, İ. (2020,September 12). Turistler için 7/24 görev başındalar. Retrieved from https:// www.aa.com.tr/tr/turkiye/turistler-icin-7-24-gorev-basindalar/896150.
  • Zhao, W., & Li, X. (2006). Globalization of tourism and third world tourism developme- nt. Chinese Geographical Science, 16(3), 203-210.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Atalay Bahar 0000-0002-3146-1833

Erken Görünüm Tarihi 1 Ocak 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Bahar, A. (2021). ‘Yenidünya’ Kent Yaşamında Polisin Dijital Dönüşümü: Turizm Güvenliği Mobil Uygulaması. İDEALKENT, 12(34), 1854-1877. https://doi.org/10.31198/idealkent.847048