Yeni koronavirüs hastalığı (COVID-19) pandemisinin uzaması nedeniyle Mart 2020'den bu yana bugün Türkiye'de halen aktif olarak çevrimiçi uzaktan eğitim uygulanmaktadır. Bu pandeminin başlangıcında öğrencilerde fiziksel inaktivite, anksiyete ve depresyon bildirilmiştir. Ancak, uzamış COVID-19 pandemisi sürecinde çevrimiçi uzaktan eğitime devam eden üniversite öğrencilerinde stres, anksiyete, depresyon ve fiziksel aktivite düzeyleri arasındaki ilişkileri gösteren ayrıntılı bir çalışma bulunmadığından bu çalışmada bunu araştırmak amaçlanmıştır. Bu prospektif enine kesitsel çalışma üniversite öğrencilerini (n=281, 20,21±1,47 yıl) içermektedir. Stres, anksiyete ve depresyon varlığı (Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği-21) ve fiziksel aktivite düzeyleri (Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi Kısa Formu) çevrimiçi platform üzerinden uzaktan değerlendirildi. Tüm öğrencilerin 130 (%46,3), 157 (%55,9) ve 192'sinde (%68,3) sırasıyla stres, anksiyete ve depresyon vardı. Ayrıca 89 (%31,7) öğrenci inaktif, 115 (%40,9) öğrenci minimal aktif ve 77 (%27,4) öğrenci çok aktifti. Toplam fiziksel aktivite puanı boy, cinsiyet, günlük uyku süresi ve günlük oturma süresi ile istatistiksel anlamlı olarak ilişkiliydi (p<0,05). Fiziksel aktivite, stres, anksiyete ve depresyon puanları arasında anlamlı bir ilişki yoktu (p>0,05). COVID-19 pandemisinin başlamasından bu yana bir yıl geçti. Ancak, halen öğrencilerin çoğunluğu fiziksel olarak yeterince aktif değildir ve stres, anksiyete ve depresyon yaşamaktadır. Tüm bunlar öğrencilerin uzamış pandemi sürecine uyum problemlerini göstermektedir. Ayrıca, öğrencilerin olumsuz ruh hali fiziksel aktivitelerle ilişkili olmasa da öğrencilerin günlük oturma ve uyku süreleri arttıkça fiziksel aktivite miktarı da azalmaktadır. Bu nedenle, uzun süreli COVID-19 pandemisinin sağlık üzerine olumsuz etkileri artmaya devam ederken, üniversite öğrencileri fiziksel aktivite ve psikolojik danışmanlık programlarına dahil edilmelidir.
yok
yok
Online distance learning has been still practiced actively today in Turkey since March 2020 due to prolonged process of new coronavirus disease (COVID-19) pandemic. Physical inactivity, anxiety and depression were reported in students at the beginning of this pandemic. However, no detailed study demonstrating relationships between stress, anxiety, depression, and physical activity levels exists in university students maintaining online distance learning during prolonged COVID-19 pandemic which was therefore aimed to investigate in current study. This prospective cross-sectional study included university students (n=281, 20.21±1.47 years). Presence of stress, anxiety, and depression (Depression Anxiety Stress Scale-21) and physical activity levels (Short Form of International Physical Activity Questionnaire) were assessed remotely via online platform. Out of all students, 130 (46.3%), 157 (55.9%) and 192 (68.3%) had stress, anxiety, and depression, respectively. Moreover, 89 (31.7%) students were inactive, 115 (40.9%) students were minimal active, and 77 (27.4%) students were very active. Total physical activity score was statistically significantly correlated with height, sex, daily sleeping duration and daily sitting duration (p<0.05). No significant correlations were present among physical activity, stress, anxiety, and depression scores (p>0.05). It has been one year since COVID-19 pandemic started. However, majority of students are still not physically active enough and experience stress, anxiety, and depression. It shows adaptation problems to the prolonged pandemic process. Moreover, although negative emotional mood is not related to physical activities, the amount of physical activity decreases as daily sitting and sleeping durations increase. Therefore, while adverse health effects of prolonged COVID-19 pandemic continue to increase, university students should be included to physical activity and psychological counseling programs.
COVID-19 Students Physical activity Stress Anxiety Depression
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | September 30, 2021 |
Submission Date | May 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 2 |