Amaç: Araştırma öğrenci hemşirelerde öz yeterlik ile üniversite yaşamına uyum arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yürütülmüştür.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma, Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi’nde 2018-2019 eğitim ve öğretim gören 292 öğrenciyle yapılmıştır. Araştırma verileri, Kişisel Bilgi Formu, Akademik Öz Yeterlik Ölçeği ve Üniversite Yaşamına Uyum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistikler ve Pearson korelasyon katsayısı kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamaları 20.81±1.36 olup, öğrencilerin %90.4’ünün kadın, %26.7’sinin birinci sınıf, %24.3’nün ikinci sınıf, %26’sının üçüncü sınıf, %22.9’unun dördüncü sınıf olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin Akademik Öz Yeterlik Ölçeği puan ortalamaları 18,5±3,4’dür. Öğrencilerin Üniversite Yaşamına Uyum Ölçeği toplam puan ortalaması 214.0±31.3, “Kişisel Uyum” alt boyutu puan ortalaması68,8±12,5 “Sosyal Uyum” alt boyutu puan ortalamaları 77,0±12,4 ve “Akademik Uyum” puan ortalaması 68,2±12,8’dir. Öğrencilerin akademik öz yeterlik düzeyi ile üniversite yaşamına uyum düzeyleri arasında anlamlı, pozitif yönde zayıf bir ilişki belirlenmiştir (r=0,426, p<0,05).
Sonuç: Araştırmaya katılan öğrenci hemşirelerin akademik öz yeterlikleri ve üniversite yaşamına uyum düzeyleri yüksektir ve doğrusal bir ilişki vardır. Bugünün öğrenci hemşirelerinin öz yeterlik ve uyum durumlarının belirlenmesi ve geliştirilmesi, geleceğin sağlık profesyoneli olarak verecekleri bakımın kalitesini etkileyeceği öngörüsüyle oldukça önemlidir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2022 |
Submission Date | September 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 1 |