Research Article
BibTex RIS Cite

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ZAMAN YÖNETİMİ BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2022, Volume: 5 Issue: 2, 456 - 466, 30.09.2022
https://doi.org/10.52538/iduhes.1149700

Abstract

Amaç: Çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin Covid-19 pandemi döneminde zaman yönetimi becerilerinin incelenmesidir.
Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel türde olan bu çalışma, 317 hemşirelik öğrencisinin katılımıyla Mayıs-Ekim 2021 tarihleri arasında yapıldı. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Tanıtıcı Bilgiler Formu” ve “Zaman Yönetimi Envanteri” kullanıldı. Verilerin toplanmasında Google forms survey kullanıldı.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20,49±1,45’ti. Öğrencilerin 246 (%77,6)’sı kadın, 108 (%34,1)’i ikinci sınıf öğrencisiydi. Öğrencilerin Zaman Yönetimi Envanteri puan ortalamaları 84,68±14,65’ti. Kadın öğrencilerin Zaman Harcatıcıları alt boyut puanları erkek öğrencilere göre istatistiksel olarak anlamlı yüksekti (t=2,427; p=,016). Zaman Harcatıcıları alt boyut puanı en yüksek olan öğrenciler birinci sınıf öğrencileriydi (t=13,87±2,85; p=,002). Kayıtlı olduğu üniversite ile ailesi aynı şehirde olma (t=4,078; p=,000), COVID-19 pandemi sürecinde dersler dışında herhangi bir çevrimiçi kurs ya da etkinliğe katılma durumlarına (t=3,430; p=,001) ve pandemi sürecini etkin şekilde geçirdiğini düşünme durumlarına (t=6,327; p=,000) göre Zaman Yönetimi Envanteri puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark vardı.
Sonuç: Çalışma sonucunda hemşirelik öğrencilerinin zaman yönetimi ve zaman planlaması puanları ortalamanın üzerindeydi. Çalışmaya katılan kadın öğrencilerin erkeklere göre ve birinci sınıfların diğerlerine göre daha az zaman harcatıcılara izin verdiği görüldü. Meslek hayatında her zaman aktif olması gereken hemşire adaylarının zamanlarını planlamayı ve bunu değişen çevresel koşullarda da sürdürebilmeyi öğrenmesi gerekmektedir. Zaman yönetimi konusunda hemşirelik eğitim müfredatına dersler, aktiviteler eklenebilir. Öğrencilere klinik uygulamalarda kısa süre içinde yapacakları işleri planlaması ve bu planlara uyması konusunda destek verilebilir. Ayrıca klinik alanda çalışan yönetici hemşireler ile öğrenciler bir araya gelerek deneyim paylaşımı yapılabilir.

Supporting Institution

yoktur

Thanks

Bu çalışmanın yapılmasında katkısı bulunan tüm Öğrenci Hemşireler Derneği (ÖHDER) üyelerine ve çalışmaya onay veren ÖHDER yönetim kuruluna teşekkür ederiz.

References

  • Alay, S., & Koçak, S. (2002). Validity and Reliability of Time Management Questionnaire. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, ss.9–13.
  • Başak, T., Uzun, Ş., & Arslan, F. (2008). Hemşirelik Yüksek Okulu Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri. TAF Preventive Medicine Bulletin, 7(5), ss.429–434. www.korhek.org
  • Başalan İz, F., & Özen, T. A. (2010). İntörn Olmaya Aday Hemşirelik Öğrencilerinde Zaman Yönetimi ve Akademik Başarı İlişkisinin İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(11), ss.123–135.
  • Çağlıyan, V., & Göral, R. (2009). Zaman Yönetimi Becerileri: Meslek Yüksek Okulu Öğrencileri Üzerine Bir Değerlendirme. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(17), ss.174–189
  • Demir, G., & Alpullu, A. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetiminin Değerlendirilmesi. Avrasya Spor Bilimleri Araştırmaları, 4(1), ss.94–102.
  • Erdem, R., Pirinçci, E., & Dikmetaş, E. (2005). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi davranışları ve bu davranışların akademik başarı ile ilişkisi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(7), ss.67-177
  • Eroğlu, Ç., & Koca Kutlu, A. (2020). Hemşirelerde İnternet Bağımlılığı ve Zaman Yönetimi İlişkisinin Belirlenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(2), ss.110–116. https://doi.org/10.34087/cbusbed.589336
  • Iyer, P., Aziz, K., & Ojcius, D. M. (2020). Impact of COVID-19 on dental education in the United States. Journal of Dental Education, 84(6), ss. 718–722. https://doi.org/10.1002/JDD.12163
  • Keski̇n, M., & Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), ss.59–67.
  • Köse, D., Çınar, N., & Akduran, F. (2012). Hemşirelik Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığının Kişilik Özellikleri ve Zaman Yönetimi İle İlişkisi. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 16(3), ss. 227–233. https://doi.org/10.16984/SAUFBED.16397
  • Kürtüncü, M., & Kurt, A. (2020). COVID-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadıkları Sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), ss.66–77.
  • Michinov, N., Brunot, S., le Bohec, O., Juhel, J., & Delaval, M. (2011). Procrastination, participation, and performance in online learning environments. Computers and Education, 56(1), ss.243–252. https://doi.org/10.1016/J.COMPEDU.2010.07.025
  • Nasri, S., Pazargadi, M., Tafreshi, M. Z., & Nassiri, N. (2013). The Correlation of Head Nurses’ Time Management with Nurses’ Job Satisfaction in Medical & Surgical Wards of Hospitals in Arak Medical Sciences University. Advances in Nursing & Midwifery, 22(79), ss.1–7. https://journals.sbmu.ac.ir/en-jnm/article/view/5346
  • Ökdem, M. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetiminde Düştükleri Zaman Tuzakları ve Bunlarla Başetme Yolları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(1), ss.79–94.
  • Sahu, P. (2020). Closure of Universities Due to Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): Impact on Education and Mental Health of Students and Academic Staff. Cureus, 12(4), e7541 https://doi.org/10.7759/CUREUS.7541
  • Tektaş, N., Öz Ceviz, N., Basmacı, G., & Tektaş, M. (2020). Z-Kuşağı Üniversite Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Zaman Yönetimi Becerileri. International Social Sciences Studies Journal, 6(75), ss.5526–5536. https://doi.org/10.26449/sssj.2909
  • Tomey AM. (2008). Guide to Nursing Management and Leadership. In Mosby (6th ed., p. 120).
  • Trueman, M., & Hartley, J. (1996). A comparison between the time-management skills and academic performance of mature and traditional-entry university students. Higher Education, 32(2), ss.199–215. https://doi.org/10.1007/BF00138396
  • Uysal, N., Sözeri̇, E., Selen, F., & Bostanoğlu, H. (2017). Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri ve Yaşam Doyumlarının Belirlenmesi. G.O.P Taksim Eğitim Arştırma Hastanesi Jaren , 3(1), ss.30–36. https://doi.org/10.5222/jaren.2017.030
  • Viner, R. M., Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., Mytton, O., Bonell, C., & Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet. Child & Adolescent Health, 4(5), ss.397–404. https://doi.org/10.1016/S2352-4642(20)30095-X
  • Wang, C., Cheng, Z., Yue, X.-G., & McAleer, M. (2020). Risk Management of COVID-19 by Universities in China. Journal of Risk and Financial Management, 13(2),ss. 36. https://doi.org/10.3390/JRFM13020036
  • Yavaş, Ü., Öztürk, G., Açıkel, C. H., & Özer, M. (2012). Tıp fakültesi öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi. TAF Preventive Medicine Bulletin, 11(1), ss.5–10.
  • Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK). (2020). Basın Açıklaması. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS%20Ertelenmesi%20Bas%C4%B1n%20A%C3%A7%C4%B1klamas%C4%B1.aspx
  • Zhu, M., Bonk, C. J., & Doo, M. Y. (2020). Self-directed learning in MOOCs: exploring the relationships among motivation, self-monitoring, and self-management. Educational Technology Research and Development, 68(5), ss.2073–2093. https://doi.org/10.1007/S11423-020-09747-8

Examination of Nursing Students Time Management Skills in The Covid-19 Pandemic

Year 2022, Volume: 5 Issue: 2, 456 - 466, 30.09.2022
https://doi.org/10.52538/iduhes.1149700

Abstract

Aim: The aim of the study is to examine the time management skills of nursing students during the Covid-19 pandemic period.
Method: This descriptive and cross-sectional study was conducted between May and October 2021 with the participation of 317 nursing students. In the study, "Descriptive Information Form" and "Time Management Inventory" were used as data collection tools. Google forms survey was used to collect the data.
Results: The mean age of the students was 20.49±1.45. 246 (77.6%) of the students were women and 108 (34.1%) were second year students. The mean scores of the students on the Time Management Inventory were 84.68±14.65. The Time Wasters sub-dimension scores of female students were statistically significantly higher than male students (t=2,427; p=.016). The students with the highest Time Wasters sub-dimension scores were first-year students (t=13.87±2.85; p=.002). Being in the same city as the university he/she is enrolled in (t=4,078; p<.001), participating in any online course or activity other than classes during the COVID-19 pandemic process (t=3,430; p=.001) and effectively There was a statistically significant difference between the scores of the Time Management Inventory according to the states of thinking that they had a bad time (t=6.327; p<.001).
Conclusion: As a result of the study, the time management and time planning scores of the nursing students were above the average. It was observed that female students participating in the study allowed less time wasters than males and freshmen compared to others. Nurse candidates, who should always be active in their professional life, need to learn to plan their time and to maintain this in changing environmental conditions. Lessons and activities can be added to the nursing education curriculum on time management. Students can be supported to plan the work they will do in a short time in clinical applications and to comply with these plans.
In addition, executive nurses working in the clinical field and students can be come together and share their experiences

References

  • Alay, S., & Koçak, S. (2002). Validity and Reliability of Time Management Questionnaire. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, ss.9–13.
  • Başak, T., Uzun, Ş., & Arslan, F. (2008). Hemşirelik Yüksek Okulu Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri. TAF Preventive Medicine Bulletin, 7(5), ss.429–434. www.korhek.org
  • Başalan İz, F., & Özen, T. A. (2010). İntörn Olmaya Aday Hemşirelik Öğrencilerinde Zaman Yönetimi ve Akademik Başarı İlişkisinin İncelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(11), ss.123–135.
  • Çağlıyan, V., & Göral, R. (2009). Zaman Yönetimi Becerileri: Meslek Yüksek Okulu Öğrencileri Üzerine Bir Değerlendirme. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(17), ss.174–189
  • Demir, G., & Alpullu, A. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetiminin Değerlendirilmesi. Avrasya Spor Bilimleri Araştırmaları, 4(1), ss.94–102.
  • Erdem, R., Pirinçci, E., & Dikmetaş, E. (2005). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi davranışları ve bu davranışların akademik başarı ile ilişkisi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(7), ss.67-177
  • Eroğlu, Ç., & Koca Kutlu, A. (2020). Hemşirelerde İnternet Bağımlılığı ve Zaman Yönetimi İlişkisinin Belirlenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(2), ss.110–116. https://doi.org/10.34087/cbusbed.589336
  • Iyer, P., Aziz, K., & Ojcius, D. M. (2020). Impact of COVID-19 on dental education in the United States. Journal of Dental Education, 84(6), ss. 718–722. https://doi.org/10.1002/JDD.12163
  • Keski̇n, M., & Özer Kaya, D. (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), ss.59–67.
  • Köse, D., Çınar, N., & Akduran, F. (2012). Hemşirelik Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığının Kişilik Özellikleri ve Zaman Yönetimi İle İlişkisi. Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 16(3), ss. 227–233. https://doi.org/10.16984/SAUFBED.16397
  • Kürtüncü, M., & Kurt, A. (2020). COVID-19 Pandemisi Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadıkları Sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), ss.66–77.
  • Michinov, N., Brunot, S., le Bohec, O., Juhel, J., & Delaval, M. (2011). Procrastination, participation, and performance in online learning environments. Computers and Education, 56(1), ss.243–252. https://doi.org/10.1016/J.COMPEDU.2010.07.025
  • Nasri, S., Pazargadi, M., Tafreshi, M. Z., & Nassiri, N. (2013). The Correlation of Head Nurses’ Time Management with Nurses’ Job Satisfaction in Medical & Surgical Wards of Hospitals in Arak Medical Sciences University. Advances in Nursing & Midwifery, 22(79), ss.1–7. https://journals.sbmu.ac.ir/en-jnm/article/view/5346
  • Ökdem, M. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetiminde Düştükleri Zaman Tuzakları ve Bunlarla Başetme Yolları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(1), ss.79–94.
  • Sahu, P. (2020). Closure of Universities Due to Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): Impact on Education and Mental Health of Students and Academic Staff. Cureus, 12(4), e7541 https://doi.org/10.7759/CUREUS.7541
  • Tektaş, N., Öz Ceviz, N., Basmacı, G., & Tektaş, M. (2020). Z-Kuşağı Üniversite Öğrencilerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Zaman Yönetimi Becerileri. International Social Sciences Studies Journal, 6(75), ss.5526–5536. https://doi.org/10.26449/sssj.2909
  • Tomey AM. (2008). Guide to Nursing Management and Leadership. In Mosby (6th ed., p. 120).
  • Trueman, M., & Hartley, J. (1996). A comparison between the time-management skills and academic performance of mature and traditional-entry university students. Higher Education, 32(2), ss.199–215. https://doi.org/10.1007/BF00138396
  • Uysal, N., Sözeri̇, E., Selen, F., & Bostanoğlu, H. (2017). Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri ve Yaşam Doyumlarının Belirlenmesi. G.O.P Taksim Eğitim Arştırma Hastanesi Jaren , 3(1), ss.30–36. https://doi.org/10.5222/jaren.2017.030
  • Viner, R. M., Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., Mytton, O., Bonell, C., & Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: a rapid systematic review. The Lancet. Child & Adolescent Health, 4(5), ss.397–404. https://doi.org/10.1016/S2352-4642(20)30095-X
  • Wang, C., Cheng, Z., Yue, X.-G., & McAleer, M. (2020). Risk Management of COVID-19 by Universities in China. Journal of Risk and Financial Management, 13(2),ss. 36. https://doi.org/10.3390/JRFM13020036
  • Yavaş, Ü., Öztürk, G., Açıkel, C. H., & Özer, M. (2012). Tıp fakültesi öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi. TAF Preventive Medicine Bulletin, 11(1), ss.5–10.
  • Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK). (2020). Basın Açıklaması. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/YKS%20Ertelenmesi%20Bas%C4%B1n%20A%C3%A7%C4%B1klamas%C4%B1.aspx
  • Zhu, M., Bonk, C. J., & Doo, M. Y. (2020). Self-directed learning in MOOCs: exploring the relationships among motivation, self-monitoring, and self-management. Educational Technology Research and Development, 68(5), ss.2073–2093. https://doi.org/10.1007/S11423-020-09747-8
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Nursing
Journal Section Articles
Authors

Gülbin Konakçı 0000-0002-0567-574X

Ceyda Gümüş 0000-0002-6012-7025

Umut Özdemir 0000-0003-0167-1458

Publication Date September 30, 2022
Submission Date July 27, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Konakçı, G., Gümüş, C., & Özdemir, U. (2022). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN COVID-19 PANDEMİ DÖNEMİNDE ZAMAN YÖNETİMİ BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Izmir Democracy University Health Sciences Journal, 5(2), 456-466. https://doi.org/10.52538/iduhes.1149700

227151960619606                 19629                   19630 1995319957 

19952  19958  20682 

20686


23848