Amaç: Çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin Covid-19 pandemi döneminde zaman yönetimi becerilerinin incelenmesidir.
Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel türde olan bu çalışma, 317 hemşirelik öğrencisinin katılımıyla Mayıs-Ekim 2021 tarihleri arasında yapıldı. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Tanıtıcı Bilgiler Formu” ve “Zaman Yönetimi Envanteri” kullanıldı. Verilerin toplanmasında Google forms survey kullanıldı.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20,49±1,45’ti. Öğrencilerin 246 (%77,6)’sı kadın, 108 (%34,1)’i ikinci sınıf öğrencisiydi. Öğrencilerin Zaman Yönetimi Envanteri puan ortalamaları 84,68±14,65’ti. Kadın öğrencilerin Zaman Harcatıcıları alt boyut puanları erkek öğrencilere göre istatistiksel olarak anlamlı yüksekti (t=2,427; p=,016). Zaman Harcatıcıları alt boyut puanı en yüksek olan öğrenciler birinci sınıf öğrencileriydi (t=13,87±2,85; p=,002). Kayıtlı olduğu üniversite ile ailesi aynı şehirde olma (t=4,078; p=,000), COVID-19 pandemi sürecinde dersler dışında herhangi bir çevrimiçi kurs ya da etkinliğe katılma durumlarına (t=3,430; p=,001) ve pandemi sürecini etkin şekilde geçirdiğini düşünme durumlarına (t=6,327; p=,000) göre Zaman Yönetimi Envanteri puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark vardı.
Sonuç: Çalışma sonucunda hemşirelik öğrencilerinin zaman yönetimi ve zaman planlaması puanları ortalamanın üzerindeydi. Çalışmaya katılan kadın öğrencilerin erkeklere göre ve birinci sınıfların diğerlerine göre daha az zaman harcatıcılara izin verdiği görüldü. Meslek hayatında her zaman aktif olması gereken hemşire adaylarının zamanlarını planlamayı ve bunu değişen çevresel koşullarda da sürdürebilmeyi öğrenmesi gerekmektedir. Zaman yönetimi konusunda hemşirelik eğitim müfredatına dersler, aktiviteler eklenebilir. Öğrencilere klinik uygulamalarda kısa süre içinde yapacakları işleri planlaması ve bu planlara uyması konusunda destek verilebilir. Ayrıca klinik alanda çalışan yönetici hemşireler ile öğrenciler bir araya gelerek deneyim paylaşımı yapılabilir.
yoktur
Bu çalışmanın yapılmasında katkısı bulunan tüm Öğrenci Hemşireler Derneği (ÖHDER) üyelerine ve çalışmaya onay veren ÖHDER yönetim kuruluna teşekkür ederiz.
Aim: The aim of the study is to examine the time management skills of nursing students during the Covid-19 pandemic period.
Method: This descriptive and cross-sectional study was conducted between May and October 2021 with the participation of 317 nursing students. In the study, "Descriptive Information Form" and "Time Management Inventory" were used as data collection tools. Google forms survey was used to collect the data.
Results: The mean age of the students was 20.49±1.45. 246 (77.6%) of the students were women and 108 (34.1%) were second year students. The mean scores of the students on the Time Management Inventory were 84.68±14.65. The Time Wasters sub-dimension scores of female students were statistically significantly higher than male students (t=2,427; p=.016). The students with the highest Time Wasters sub-dimension scores were first-year students (t=13.87±2.85; p=.002). Being in the same city as the university he/she is enrolled in (t=4,078; p<.001), participating in any online course or activity other than classes during the COVID-19 pandemic process (t=3,430; p=.001) and effectively There was a statistically significant difference between the scores of the Time Management Inventory according to the states of thinking that they had a bad time (t=6.327; p<.001).
Conclusion: As a result of the study, the time management and time planning scores of the nursing students were above the average. It was observed that female students participating in the study allowed less time wasters than males and freshmen compared to others. Nurse candidates, who should always be active in their professional life, need to learn to plan their time and to maintain this in changing environmental conditions. Lessons and activities can be added to the nursing education curriculum on time management. Students can be supported to plan the work they will do in a short time in clinical applications and to comply with these plans.
In addition, executive nurses working in the clinical field and students can be come together and share their experiences
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2022 |
Submission Date | July 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 2 |