Technological change is creating the need for the reorganization of the educational environment and shaping our lives. Nowadays, mobile technology is being widely used, the regulation of mobile devices for educational purposes, to be integrated into mobile devices and software training environment has become essential. Therefore there was a need to prepare such a program. In addition, the interactive application is prepared to facilitate the teaching of which is difficult to practice-based courses offered through distance education are part of the host. Therefore, users are always able to access information wherever, so that they can better understand the lesson that require taught the difficulties experienced experience with distance education can access offline on their mobile means by which hardware and covering electronic courses, android-based prepared a mobile application. Application software has been prepared in Eclipse environment using the java language
Teknolojik değişimler hayatımızı şekillendirmekte ve eğitim ortamlarının yeniden düzenlenmesi ihtiyacını doğurmaktadır. Günümüzde mobil teknolojiler yaygınlık kazanmış olup, eğitsel amaçlar için mobil araçların düzenlenmesi, mobil cihaz ve yazılımların eğitim ortamlarına entegre edilmesi elzem hale gelmiştir. Bu nedenle böyle bir programın hazırlanması ihtiyacı doğmuştur. Ayrıca hazırlanan uygulama uzaktan eğitim yoluyla sunulması zor olan pratiğe dayalı derslerin öğretimini kolaylaştırmak amacıyla etkileşimli kısımları da içinde barındırmaktadır. Bu nedenle kullanıcıların her zaman ve her yerde bilgiye erişebilmeleri, uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesinde zorluklar yaşanan tecrübe gerektiren dersleri daha iyi kavrayabilmeleri amacıyla mobil araçlarından çevrimdışı bir şekilde erişebilecekleri donanım ve elektronik derslerini kapsayan, android tabanlı mobil bir uygulama hazırlanmıştır. Uygulama java dili kullanılarak Eclipse yazılım ortamında hazırlanmıştır. Anahtar Kelimeler:
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 1 |