Bu araştırmada, Kur’an Kursu Öğreticiliği
Mesleki Etik İlkeleri ölçeğinin geliştirilmesi ve geçerlik ve güvenirlik
çalışmalarının yapılması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Diyanet İşleri
Başkanlığına bağlı Kur’an kurslarında görevli Kur’an kursu öğreticilerinden
yarı yapılandırılmış mülakat yoluyla görüşler alınmıştır. Bu görüşlerden
hareketle ölçeğin deneme formuna ilişkin maddeler yazılmıştır. Bu maddelerden oluşan
taslak form pilot uygulamada 127 ve esas uygulamada 858 öğreticiye
uygulanmıştır. Ölçeğin geçerliğini ilişkin faktör analizi yapılmıştır. Bu
analiz sonucunda ölçeğin tek faktörlü bir yapıya sahip olduğu bulunmuştur.
Ölçeğin benimseme bölümü toplam varyansın %36,46’sını, uyma bölümü ise toplam
varyansın %53,68’ini açıklamıştır. Ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı
ölçeğin benimseme bölümü için 0,96 ve uyma bölümü için 0,98 olarak bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 2 |