Case Report
BibTex RIS Cite

ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ

Year 2017, Volume: 18 Issue: 2, 283 - 298, 15.12.2017
https://doi.org/10.24889/ifede.326733

Abstract



Çalışmanın amacı, Köprübaşı ilçesinin rakip
il ve ilçelere göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve
karşılaşılabilecek tehdit ve fırsatların tespit edilmesi ile şehrin şehir
pazarlaması kapsamında hedef ve stratejilerinin belirlenmesidir. Çalışmada
akademisyen, girişimci, sanayici, çiftçi, yerel yöneticiler ve öğrencilerden
oluşan yaklaşık 100 kişilik bir katılımcı ile bir çalıştay düzenlenmiş ve beyin
fırtınası tekniği ile şehrin SWOT analizi ortaya çıkartılmıştır. Çalışma, elde
edilen sonuçların Ege Bölgesi’nde Köprübaşı İlçesi ile benzerlik gösteren pek
çok yöre için bir örnek teşkil etmesi bakımından önemlidir. Köprübaşı ilçesinin
tanıtımında lokomotif ürün olarak çileğin kullanılması, bir şehir rehberinin
hazırlanması ve şehrin tanıtımında internet ve sosyal medyanın kullanılması
gibi konular da bu çalışmanın önerilerinden bazılarıdır.




References

  • Altunbaş, H. (2007). Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”, Selçuk İletişim, 4/4: 156-162. Akçi, Y. & Uluışık, Ö. (2016). Marka Şehir Oluşturma: Şehirde Oturanların Değerlendirmeleri Üzerine Bir Uygulama (Adıyaman Örneği). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34): 355-371. Deffner, A. & Lioruris, C. (2005). City Marketing: A Significant Planning Tool for Urban Develeopment in a Globalised Economy, 45 th Congress of the European Regional Science Association, Vrije Universty, Amsterdam. Güngör, S. ve Arslan, M. (2004). Turizm ve Rekreasyon Stratejileri İçin SWOT Analizi, Görsel Kalite Değerlendirmesi, Turizm Tesislerinin Beğenilirliği ve Turizm Tesisleri Durum Analizi Uygulaması: Beyşehir İlçesi Örneği, Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 18(33): 68-74. Kanıbir, H., Nart, S. & Saydan, R. (2010). Şehir Pazarlamasında Marka Kişiliğinin Etkisi: Algılanan Marka Kişiliği - Turistlerin Tavsiye Etme Davranışı İlişkisi, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 06: 53-84. Kişisel Gelişim (2017) http://www.kisiselgelisim.com/beyin-firtinasi-teknigi/ İndirilme tarihi: 29.05.2017. İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) (2008). Kentsel Pazarlama Stratejik Planı, İzmir. Özdemir, A.G. (2013). Şehir Varlıklarının Şehir Pazarlamasındaki Önemi: Alanya Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Antalya, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Polat, C. (2007). Şehir Pazarlaması, Dünyadaki ve Türkiye’deki Gelişmeler ve Karşılaşılan Sorunlar”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Dergisi, 10 (1-2): 231-258. Rainisto, S.P. (2003). Success Factors of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northhern Europe and The United States, Doctorate Thesis, Helsinki University of Technology.
Year 2017, Volume: 18 Issue: 2, 283 - 298, 15.12.2017
https://doi.org/10.24889/ifede.326733

Abstract

References

  • Altunbaş, H. (2007). Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”, Selçuk İletişim, 4/4: 156-162. Akçi, Y. & Uluışık, Ö. (2016). Marka Şehir Oluşturma: Şehirde Oturanların Değerlendirmeleri Üzerine Bir Uygulama (Adıyaman Örneği). Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34): 355-371. Deffner, A. & Lioruris, C. (2005). City Marketing: A Significant Planning Tool for Urban Develeopment in a Globalised Economy, 45 th Congress of the European Regional Science Association, Vrije Universty, Amsterdam. Güngör, S. ve Arslan, M. (2004). Turizm ve Rekreasyon Stratejileri İçin SWOT Analizi, Görsel Kalite Değerlendirmesi, Turizm Tesislerinin Beğenilirliği ve Turizm Tesisleri Durum Analizi Uygulaması: Beyşehir İlçesi Örneği, Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 18(33): 68-74. Kanıbir, H., Nart, S. & Saydan, R. (2010). Şehir Pazarlamasında Marka Kişiliğinin Etkisi: Algılanan Marka Kişiliği - Turistlerin Tavsiye Etme Davranışı İlişkisi, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 06: 53-84. Kişisel Gelişim (2017) http://www.kisiselgelisim.com/beyin-firtinasi-teknigi/ İndirilme tarihi: 29.05.2017. İzmir Kalkınma Ajansı (İZKA) (2008). Kentsel Pazarlama Stratejik Planı, İzmir. Özdemir, A.G. (2013). Şehir Varlıklarının Şehir Pazarlamasındaki Önemi: Alanya Örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Antalya, Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Polat, C. (2007). Şehir Pazarlaması, Dünyadaki ve Türkiye’deki Gelişmeler ve Karşılaşılan Sorunlar”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Dergisi, 10 (1-2): 231-258. Rainisto, S.P. (2003). Success Factors of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practices in Northhern Europe and The United States, Doctorate Thesis, Helsinki University of Technology.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Serpil Ünal Kestane

Ali Murat Ateş

Özer Kestane

Publication Date December 15, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 18 Issue: 2

Cite

APA Ünal Kestane, S., Ateş, A. M., & Kestane, Ö. (2017). ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 18(2), 283-298. https://doi.org/10.24889/ifede.326733
AMA Ünal Kestane S, Ateş AM, Kestane Ö. ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. December 2017;18(2):283-298. doi:10.24889/ifede.326733
Chicago Ünal Kestane, Serpil, Ali Murat Ateş, and Özer Kestane. “ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 18, no. 2 (December 2017): 283-98. https://doi.org/10.24889/ifede.326733.
EndNote Ünal Kestane S, Ateş AM, Kestane Ö (December 1, 2017) ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 18 2 283–298.
IEEE S. Ünal Kestane, A. M. Ateş, and Ö. Kestane, “ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 18, no. 2, pp. 283–298, 2017, doi: 10.24889/ifede.326733.
ISNAD Ünal Kestane, Serpil et al. “ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 18/2 (December 2017), 283-298. https://doi.org/10.24889/ifede.326733.
JAMA Ünal Kestane S, Ateş AM, Kestane Ö. ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2017;18:283–298.
MLA Ünal Kestane, Serpil et al. “ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 18, no. 2, 2017, pp. 283-98, doi:10.24889/ifede.326733.
Vancouver Ünal Kestane S, Ateş AM, Kestane Ö. ŞEHİR PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ İÇİN SWOT ANALİZİ: MANİSA KÖPRÜBAŞI İLÇESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2017;18(2):283-98.

Dokuz Eylül University Journal of Faculty of Business
is indexed and abstracted by TR-DİZİN, SOBIAD and Araştırmax. 

Dokuz Eylül University Publisher's Web Page

Journal Contact Details