Bu araştırma,
coğrafya eğitiminin birey yetiştirilmesindeki rolünü incelemek amacıyla yapılmıştır.
Coğrafya öğretmenlerinin görüşlerine göre yapılan araştırmada, nitel araştırma
yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Karabük İli
ortaöğretim kurumlarında görev yapan 16 coğrafya öğretmeni katılmıştır. Veri
toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu
kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemine başvurulmuştur.
Araştırmaya katılan coğrafya öğretmenlerinin görüşleri altı boyuta ayrılarak
(coğrafya eğitiminin birey yetiştirilmesindeki rolü, coğrafi açıdan ülkesini
tanıma ve vatan sevgisi arasındaki ilişki, kimlik gelişimine katkısı, aktif
vatandaşlıktaki etkisi, beceriler ve değerler) incelenmiştir. Çalışmanın
sonucuna göre coğrafya öğretmenleri temel ifade olarak bireylere günlük yaşam
becerileri kazandırmada coğrafya eğitiminin oldukça etkili olduğunu belirtmiştir.
Bununla birlikte coğrafya öğretmenleri coğrafya eğitiminin bireylerde vatan ve
millet sevgisinin artmasına, yaşadığı yeri ve ülkesini tanıyarak aidiyet
duygusunun gelişmesine ve kimlik gelişimine katkı sağlayacağını düşünmektedir.
Araştırmadan ortaya çıkan diğer sonuçlara göre coğrafya öğretmenleri müfredatın
yoğunluğu ve ders saatlerinin azlığı nedeniyle öğrencilere verilmesi gereken
beceri ve değerleri etkili şekilde kazandıramadıklarını belirtmektedir. Araştırma
sonuçlarına dayanarak konunun daha da detaylandırılması için ilgili öğrenci
görüşlerinin alınması ve çalışmanın farklı illerde görev yapan coğrafya öğretmenleri
ile de gerçekleştirilmesi önerilmektedir.
This research was conducted to examine the views of
the geography teachers about the role of the individual in the training of the
individual. In the study, the phenomenological design is used in the
qualitative research method. 16 geographical teachers working in Karabük
secondary education institutions participated in the research. The interview
form developed by the researchers was used as data collection tool. In the
analysis of the data, content analysis method was used. The views of the
participating geographical teachers were divided into six dimensions (the role
of geography education in raising an individual, the relationship between
country recognition and homeland love, contribution to identity development,
impact on active citizenship, skills and values). As a result of the study,
geography teachers stated that geography education is effective in giving the
individuals the skills of daily life. In addition, geography teachers think
that geography education will contribute to the development of identity and
individuals' identity by increasing the love of motherland and nation in the
individuals, by knowing the place and country where they live. Moreover, in
research findings, geography teachers have reached the conclusion that they cannot
make the skills and values effective for the students because of the intensity
of the curriculum and the lack of lesson hours. Based on the results of the
research, it is suggested that students' opinions about the subject should be
taken with the geography teachers working in different fields.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Human Geography |
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | July 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 38 |