Araştırmanın amacı, sosyal
bilgiler, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği 4. sınıf öğretmen adaylarının doğal
afet okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve çeşitli değişkenlerin doğal afet
okuryazarlığı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Tarama modelindeki araştırmada
veriler 8 üniversitedeki 1218 öğretmen adayından ‘Doğal Afet Okuryazarlığı
Anketi’ ile toplanmıştır. Sonuçlara göre öğretmen adaylarının doğal afet
bilgileri ve davranışları orta, duyuşsal eğilimleri kısmen yüksek, genel doğal
afet okuryazarlıkları ise kısmen yüksek düzeydedir. Cinsiyet, yerleşim birimi,
baba eğitim ve aile gelir durumu öğretmen adaylarının doğal afet
okuryazarlıkları üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmaz iken, eğitim görülen
bölüm, üniversite, akademik ortalama ve anne eğitim durumu anlamlı fark
oluşturmaktadır. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara bağlı olarak program,
müfredat, uygulayıcı ve araştırmacı odaklı bazı önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this study is to determine the
natural disaster literacy levels of pre-service teachers of social studies,
primary-school and science in the 4th grade and to demonstrate the effects of
the several variables on the natural disaster literacy. In the survey model, data were collected from 1218 pre-service teachers
from 8 universities by ‘Natural Disaster Literacy Survey’. According to the [1]findings,
the natural disaster knowledge and behaviours of pre-service teachers are at a
moderate level, and their affective tendencies towards natural disasters are
partially high. The overall natural disaster literacy rate is relatively high.
While gender, settlement, father education and family monthly income status do
not make a significant difference, the department, university, grade point
average and mother education status cause a significant difference on the
natural disaster literacy of pre-service teachers. At the end of the study, some suggestions based
on the findings were made focusing on the curriculum, the practitioners and the
researchers.
Natural Disaster Literacy Pre-Service Teachers Natural Disaster Literacy Pre-Service Teachers
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 40 |