Dünya sorunları yerel ölçekten küresel ölçeğe kadar etki alanını genişleten çok boyutlu yapısıyla, insanoğlunun önünde önemli bir varlık mücadelesi olarak durmaktadır ve çözümü adına insanlığın ortak mücadelesini gerektirmektedir. Bu çalışmanın amacı, dünya sorunlarının doğası ile içinde bulunduğumuz küresel çağın ihtiyaçlarını göz önüne alarak, dünya sorunlarının eğitimine yönelik beceri temelli teorik bir çerçeve sunmaktır. Çalışma nitel araştırma yaklaşımının ilkelerine göre oluşturulmuştur. Kaynak veriler dokümanlar aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmada, dünya sorunlarının eğitimine yönelik yeni yaklaşımların oluşturulması gereksinimi teorik çerçevede ele alınmıştır. Bu bağlamda öğrenciler için uygun beceriler tanımlanmaya ve bu becerilerin kazandırılması amacıyla gerekli yaklaşımların tespit edilmesine çalışılmıştır. Sonuç itibariyle eğitim ortamı düzenlenirken; dünya sorunlarının sınırları aşan, çok boyutlu ve dinamik olarak genişleyen yapısını içeren karakterinin yerel-küresel etkileşimler bağlamında ele alınmasının dünya sorunları için gerekli bir yaklaşım olduğu ortaya konmuştur. Bu bağlamda ortaya konan yaklaşımların Sosyal Bilgiler ve Coğrafya dersi öğretim programlarına yansıtılması ve bunların öğrenciler tarafından yaşam becerileri haline getirilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir.
World problems, with their multidimensional structure that expands the impact area from the local to the global scale, stand as an important struggle for existence of the humankind and require the collaborative effort of humanity for its solution. This study aims to provide a skill-based theoretical framework for the education of world problems, considering the nature of these problems and the needs of the global age we are in. The study was designed in line with the principles of the qualitative research approach. The source data were obtained through documents. Descriptive analysis and content analysis were used in the data analysis. The study discusses the need to create new approaches to the education of world problems within the theoretical framework. With this perspective, appropriate skills for students and critical approaches to gain these skills have been attempted to be identified. As a result, it has been recommended that when organizing educational environments, an approach in which the characteristics of the world problems that have a multidimensional and dynamically expanding structure and that transcend borders are tackled in the context of local-global interactions is necessary for addressing the world problems. In this context, it is considered that implementing the approaches outlined in this study in Social Studies and Geography course curriculums and making them life skills of students would have substantial outcomes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Human Geography |
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 47 |