Akıllı telefon pazarında son yıllarda büyük bir büyüme yaşanmaktadır.
Kullanım kolaylığı ve kişiselleştirilebilme, akıllı telefonların tercih
edilmesinin temel sebeplerini oluşturmaktadır. Türkiye, Akıllı Telefon
(Smartphone) pazarının büyümesinde son yıllarda en üst sırada yer alan
ülkelerden biridir. Yeni nesil birleştirilmiş ürünler (hepsi bir arada
cihazlar, kameralı telefonlar), tüketicilere, kendi spesifik ürünlerinden daha
kaliteli ve daha yüksek ürün performansı sunabilmektedir. Bu şekilde birçok
işlevi aynı cihazda sunan ürünlere olan tüketici ilgisi her geçen gün
artmaktadır. Diğer yandan, birleştirilmiş ürünler artık eğitim hizmetleri dahil
hayatımızın her alanında spesifik işlevli ürünlerin yerini hızla almaktadır. Bu
çalışmada bu gibi durumlar örneklendirilmiş ve Türk üniversite öğrencilerinin
farklı teknolojik performans seviyelerinde birleştirilmiş veya spesifik
(birleştirilmemiş) özellikli ürün formlarına olan tercih düzeyleri
araştırılmıştır. Ayrıca, bu tip birleştirilmiş ürünlerin hayatımıza etkilerine
değinilmiş ve gelecekteki araştırmalar için yönergeler önerilmiştir.
The smartphone market is facing a huge growth in the last few years.
Convenience and personalization are the main features of the Smartphones.
Turkey is one of the top ranked countries in Smartphone market growth. Newer
generation convergence products (all-in-ones, camera phones) offer consumers
higher product performance in terms of quality which is better than their
dedicated versions. Another dilemma starts in the minds of consumers about the
purchase consideration because of the increased availability to many options.
This paper investigates the choice patterns of Turkish university students for
product forms (converged vs. dedicated) in different technological performance
levels. Mostly the converged product is the choice without any difference in
terms of product properties. In the end, managerial implications are addressed
and directions for future research are suggested.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 25, 2018 |
Acceptance Date | November 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 1 |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)