Türk dili ve edebiyatı öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim ile gerçekleştirilen öğretim süreci, ölçme değerlendirme uygulamaları ve dersin kaynaklarına ulaşabilme deneyimlerine yönelik görüşlerinin incelendiği bu çalışmada, uzaktan eğitim sürecinde öğretmen adaylarının kaynak kullanımı, öğretim süreci ve ölçme değerlendirmeye yönelik görüşlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Durum çalışması bir ya da daha fazla olayın, ortamın, programın, sosyal grubun ya da diğer birbirine bağlı sistemlerin derinlemesine incelendiği yöntemdir. Araştırmada, uzaktan eğitim süreci, ölçme değerlendirme uygulamaları ve kaynak ve materyallere ulaşmaya yönelik hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanan veriler MAXQDA 2022 programıyla analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim süreci hakkındaki değerlendirmeleri incelendiğinde uzaktan eğitimin öğrencilerin öğrenimlerine ailelerinin yanında, ev ortamında devam edebilmeleri ve ders kayıtlarına ulaşabilmeleri yönünden avantajlı buldukları, uzaktan eğitimin ekonomik açıdan öğrenenler için daha az masraflı olmasının yanında sağlık problemlerini önleme, ulaşım problemlerini azaltma, zamandan tasarruf sağlama, daha rahat bir öğrenme ortamı oluşturma, öğrenen açısından erişim kolaylığı sağlama gibi açılardan avantaj sağladığı; uzaktan eğitim sürecinde gerçekleştirilen ölçme ve değerlendirme uygulamalarının güvenirliği konusunda öğretmen adaylarının endişelerinin olduğu ve sürecin yetersiz olduğu ifade edilmiştir. Buna karşın sayıca az olmakla birlikte bazı öğretmen adayları sınav esnasında kameraların açık olması, sorular arasında geçiş sağlayamama ve sınav ile ilgili geribildirim alabilme gibi uygulamaların sınavın güvenirliğini artırdığını dile getirmiş ve uzaktan eğitim sürecinde dersle ilgili kaynak ve materyaller ile bu kaynaklara ulaşabilme durumuna yönelik sonuçlar ise derslerde en çok yer verilen materyallerin sunum, PDF belgeleri, makaleler ve kitaplar olduğu sonuçlarına bu araştırma ile ulaşılmıştır.
Uzaktan eğitim süreci uzaktan eğitimde ölçme ve değerlendirme kaynaklara ulaşım Türk dili ve edebiyatı öğretmeni adayları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 29, 2023 |
Submission Date | October 12, 2023 |
Acceptance Date | October 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 1 Issue: 2 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License