Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Akranları ile İletişimi

Year 2023, , 18 - 23, 01.07.2023
https://doi.org/10.55243/ihssr.1308312

Abstract

Türkiye’ye göç etmek zorunda kalmış çocukların eğitim öğretime hayatına uyum süreci.

References

  • Akman, Y. (2020). Öğretmenlerin Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutumları ile Çok kültürlü Eğitim Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 49 , 247-262 . DOI: 10.9779/pauefd.442061
  • Burak, D. & Amaç, Z. (2021). “MÜLTECİ ÖĞRENCİLER KANADI KIRIK KUŞLAR GİBİDİR”: ÖĞRETMEN ADAYLARININ MÜLTECİ ÖĞRENCİ ALGILARI . Milli Eğitim Dergisi , TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA GÖÇMEN EĞİTİMİ , 221-247 . DOI: 10.37669/milliegitim.955233
  • Çelik, Ç. & İçduygu, A. (2018). Schools and refugee children: The case of Syrians in Turkey. International Migration, 57(2), 253–267
  • Erden, Ö. (2017). Schooling experience of Syrian child refugees in Turkey (No. 403420). Doctor of Philosophy in the School of Education, Graduate Faculty, Indiana University
  • Harunoğulları, M. (2016). Suriyeli sığınmacı çocuk işçiler ve sorunları: Kilis örneği. Göç Dergisi, 3(1), 29–63.
  • Görmez, V., Kılıç, H. N., Örengül, A. C., Nursoy, M., Mert, E. B., Makhlouta, B., ... Semerci, B. (2017). Evaluation of a school-based, teacher-delivered psychological interventiongroup program for trauma-affected Syrian refugee children in Istanbul, Turkey. Psychiatry and Clinical Psychopharmacology, 27(2), 125-131.doi: https://doi.org/10.1080/24750573.2017.1304748
  • Gün, M. ve Baldık, Y. (2017). Türkiye’de kamp dışında misafir edilen Suriyeli sığınmacı gençlere yönelik eğitim hizmetleri. Route Educational and Social Science Journal, 4(14), 287–299.
  • Kardeş, S. & Akman, B. (2018). Suriyeli Mültecilerin Eğitimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Elementary Education Online. 10.17051/ilkonline.2018.466333
  • Levent, F. & Çayak, S. (2017). Türkiye’deki Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerinin görüşleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 14–1(27), 21–46.
  • Şeker, B. D. & Sirkeci, İ. (2015). Challenges for refugee children at school in Eastern Turkey. Economics & Sociology, 8(4), 122–133
  • Tol, W., A., Komproe, I. H., Jordans, M. J., Vallipuram, A., Sipsma, H., Sivayokan, S., ... de Jong, J. T. (2012). Outcomes and moderators of a preventive school-based mental health intervention for children affected by war in Sri Lanka: A cluster randomized trial. World Psychiatry, 11(2), 114-122.doi:https://doi.org/10.1016/j.wpsyc.2012.05.008
  • Yılmaz, İ. H. (2023). Türkiye’deki Yabancı Uyruklu Çocukların Eğitimi: Kuramsal Tartışmalar, Uygulamalar ve Politika Önerileri. AYBÜ-GPM Rapor Serisi-17. Ankara: Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Göç Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (AYBÜ-GPM).
  • Yılmaz, İ. H. ve Sağıroğlu, A. Z. (2022). Türkiye’deki Suriyeli Öğrencilerin Türkçe ve Ana Dil Becerilerine İlişkin Algıları ve Gündelik Hayattaki Dil Tercihleri. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2022;2 (26): 472-494.
Year 2023, , 18 - 23, 01.07.2023
https://doi.org/10.55243/ihssr.1308312

Abstract

References

  • Akman, Y. (2020). Öğretmenlerin Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutumları ile Çok kültürlü Eğitim Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 49 , 247-262 . DOI: 10.9779/pauefd.442061
  • Burak, D. & Amaç, Z. (2021). “MÜLTECİ ÖĞRENCİLER KANADI KIRIK KUŞLAR GİBİDİR”: ÖĞRETMEN ADAYLARININ MÜLTECİ ÖĞRENCİ ALGILARI . Milli Eğitim Dergisi , TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA GÖÇMEN EĞİTİMİ , 221-247 . DOI: 10.37669/milliegitim.955233
  • Çelik, Ç. & İçduygu, A. (2018). Schools and refugee children: The case of Syrians in Turkey. International Migration, 57(2), 253–267
  • Erden, Ö. (2017). Schooling experience of Syrian child refugees in Turkey (No. 403420). Doctor of Philosophy in the School of Education, Graduate Faculty, Indiana University
  • Harunoğulları, M. (2016). Suriyeli sığınmacı çocuk işçiler ve sorunları: Kilis örneği. Göç Dergisi, 3(1), 29–63.
  • Görmez, V., Kılıç, H. N., Örengül, A. C., Nursoy, M., Mert, E. B., Makhlouta, B., ... Semerci, B. (2017). Evaluation of a school-based, teacher-delivered psychological interventiongroup program for trauma-affected Syrian refugee children in Istanbul, Turkey. Psychiatry and Clinical Psychopharmacology, 27(2), 125-131.doi: https://doi.org/10.1080/24750573.2017.1304748
  • Gün, M. ve Baldık, Y. (2017). Türkiye’de kamp dışında misafir edilen Suriyeli sığınmacı gençlere yönelik eğitim hizmetleri. Route Educational and Social Science Journal, 4(14), 287–299.
  • Kardeş, S. & Akman, B. (2018). Suriyeli Mültecilerin Eğitimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Elementary Education Online. 10.17051/ilkonline.2018.466333
  • Levent, F. & Çayak, S. (2017). Türkiye’deki Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerinin görüşleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 14–1(27), 21–46.
  • Şeker, B. D. & Sirkeci, İ. (2015). Challenges for refugee children at school in Eastern Turkey. Economics & Sociology, 8(4), 122–133
  • Tol, W., A., Komproe, I. H., Jordans, M. J., Vallipuram, A., Sipsma, H., Sivayokan, S., ... de Jong, J. T. (2012). Outcomes and moderators of a preventive school-based mental health intervention for children affected by war in Sri Lanka: A cluster randomized trial. World Psychiatry, 11(2), 114-122.doi:https://doi.org/10.1016/j.wpsyc.2012.05.008
  • Yılmaz, İ. H. (2023). Türkiye’deki Yabancı Uyruklu Çocukların Eğitimi: Kuramsal Tartışmalar, Uygulamalar ve Politika Önerileri. AYBÜ-GPM Rapor Serisi-17. Ankara: Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Göç Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (AYBÜ-GPM).
  • Yılmaz, İ. H. ve Sağıroğlu, A. Z. (2022). Türkiye’deki Suriyeli Öğrencilerin Türkçe ve Ana Dil Becerilerine İlişkin Algıları ve Gündelik Hayattaki Dil Tercihleri. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2022;2 (26): 472-494.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology
Journal Section Articles
Authors

Ömer Öner Koyunoğlu 0009-0007-6326-3050

Publication Date July 1, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Koyunoğlu, Ö. Ö. (2023). Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Akranları ile İletişimi. Uluslararası Beşeri Ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 7(1), 18-23. https://doi.org/10.55243/ihssr.1308312
AMA Koyunoğlu ÖÖ. Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Akranları ile İletişimi. ubsbid. July 2023;7(1):18-23. doi:10.55243/ihssr.1308312
Chicago Koyunoğlu, Ömer Öner. “Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi Ve Akranları Ile İletişimi”. Uluslararası Beşeri Ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi 7, no. 1 (July 2023): 18-23. https://doi.org/10.55243/ihssr.1308312.
EndNote Koyunoğlu ÖÖ (July 1, 2023) Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Akranları ile İletişimi. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi 7 1 18–23.
IEEE Ö. Ö. Koyunoğlu, “Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Akranları ile İletişimi”, ubsbid, vol. 7, no. 1, pp. 18–23, 2023, doi: 10.55243/ihssr.1308312.
ISNAD Koyunoğlu, Ömer Öner. “Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi Ve Akranları Ile İletişimi”. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi 7/1 (July 2023), 18-23. https://doi.org/10.55243/ihssr.1308312.
JAMA Koyunoğlu ÖÖ. Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Akranları ile İletişimi. ubsbid. 2023;7:18–23.
MLA Koyunoğlu, Ömer Öner. “Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi Ve Akranları Ile İletişimi”. Uluslararası Beşeri Ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, vol. 7, no. 1, 2023, pp. 18-23, doi:10.55243/ihssr.1308312.
Vancouver Koyunoğlu ÖÖ. Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Akranları ile İletişimi. ubsbid. 2023;7(1):18-23.

IHSSR is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.


88x31.png