Amaç: Multimedya teknolojilerinin multimedya ekranlarındaki rolünü, öğrenci öğretmenlerin
pedagojik içerik bilgisini, ders kitaplarını ve çalışma sayfalarının müfredatını içeren geleneksel
öğretime kıyasla arttırmaktır.
Tasarım/Yöntem: Üçgenleme araştırması tasarımı kullanılmıştır, çünkü çalışmanın hem nitel
hem de nicel analizi yapılmıştır. Bu çalışma için veri toplama araçları, bir akıllı tahta, iki
projektör, akademik başarı testleri, mülakatlar, gözlemler ve anketlerdir.
Sonuçlar: Multimedya teknolojisinin çoklu ekranlar ile kullanılması konusundaki olumlu
perspektifleri, ders kitaplarının geleneksel kullanımı ile kıyaslandığında yansıtabileceği
düşünülmektedir,
Özgün değer: Çoklu ortam teknolojisi, öğretmen adaylarının düşünme, analiz etme, akıl
yürütme ve öz-farkındalık becerilerini geliştirmede çok etkili olacağından, gelecekte yapılmak
istenen çok sayıda çalışmaya, temel teşkil edecektir.
Multimedya Teknolojisi Multimedya Ekranları Öğrenci Öğretmenleri İkinci Dil Öğretmenliği Eğitimi
Objectives: The purpose of this research is to find out the role of multimedia technology with
multimedia screens in terms of boosting student teachers’ pedagogical content knowledge
compared to traditional teaching which includes the curriculum of course books and worksheets.
Methods: The triangulation research design was used in this study because there were both
qualitative and quantitative analysis of the study. The data collection tools for this study were
a smart board, two projectors, academic achievement tests, interviews, observations and
questionnaires.
Results: This research which reflects the positive perspectives about the use of the multimedia
technology with multi-screens compared to the traditional usage of course books.
Originality: Since multimedia technology will be very effective in developing pre-service
teachers' thinking, analyzing, reasoning and self-awareness skills, it will be the basis for many
future studies.
Multimedia Technology Multimedia Screens Student Teachers Second language teacher education (SLTE)
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |