Sosyal medya kullanımının artması geleneksel reklamcılık yöntemleri yerine sosyal medya reklamcılığı gibi modern reklamcılık yöntemlerinin tercih edilmesine neden olmuştur. Sosyal medya reklamcılığı zaman ve mekân kısıtlamasının bulunmaması, etkili olması, hedef kitlenin belirlenebilir olması nedenleriyle işletmeler tarafından tercih edilmektedir.
Sosyal medya reklamcılığında en çok tercih edilen reklamcılık yöntemlerinden birisi sosyal medya etkileyicileri aracılığıyla yapılan reklamlardır. Sosyal medya etkileyicileri, sosyal medya platformlarında yüksek sayıda takipçisi bulunan ve takipçi kitlesini etkileme yeteneğine sahip sosyal medya kullanıcılarıdır. Sosyal medya etkileyicileri tarafından yapılan reklamların çokluğu bu reklamların hukuken değerlendirilmesi ihtiyacını doğurmuştur.
Çalışmamızda öncelikle temel olarak reklam, sosyal medya ve sosyal medya etkileyicisi kavramları incelenecek sonrasında ise sosyal medya etkileyicileri aracılığıyla yapılan reklamlar haksız rekabet düzenlemeleri kapsamında değerlendirilecektir.
The increased use of social media has led to the preference of modern advertising methods, such as social media advertising, rather than traditional advertising methods. Social media advertising is preferred by businesses because it has no time or place restrictions, is effective, and its target audience can be determined.
One of the most preferred advertising methods in social media advertising is advertisements made through social media influencers. Social media influencers are social media users with a high number of followers on social media platforms and the ability to influence their audience. The large number of commercials made by social media influencers created the need to legally evaluate these ads.
Our study will primarily focus on concepts of advertising, social media and social media influencers. Next, advertisements made through social media influencers will be evaluated in terms of unfair competition regulations.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |