RETRO PAZARLAMA AÇISINDAN HALEN VAROLMAYAN ESKİ MARKALARIN TÜKETİCİLER TARAFINDAN ANIMSANMASI VE TANINMASI ÜZERİNE BİR PİLOT ÇALIŞMA
Year 2016,
Volume: 12 Issue: 2, 278 - 290, 15.04.2016
Nurdan TÜMBEK Tekeoğlu
,
Mehmet Tığlı
Abstract
Geçmişte var olan ancak bugün .lü olarak adlandırabileceğimiz markalar bulunmaktadır. Bu markalar retro pazarlama denilen nostalji olgusunun hakim olduğu bir stratejiyle yeniden canlandırılabilmektedir. Türkiye’de de geçmişte var olan ancak günümüzde artık satılmayan bu markaların hangileri olduğu ve hangilerinin canlandırılması gerektiği yapılan bir pilot araştırma ile tüketicilere sorulmuştur. Bu araştırmanın sonuçlarına göre en çok arzulanan markaların neden piyasadan kalktıkları ve gelecekleri konusunda bir başka akademik çalışmanın altyapısı hazırlanacaktır.
References
- Brown, S.; Kozinets, R. ve Sherry, F. J. (2003). “Teaching Old Brands New Tricks: Retro Marketing and the Revival of Brand Meaning”, Journal of Marketing (67), 19 - 33.
- Brown S.; Kozinets, R.V.ve Sherry,J.F.(2008). Sell Me the Old Story: Retro Marketing Management and the Art of Brand Revival, http://kozinets.net/wpcontent/ uploads/2007/12/sell-me-the-old_final.pdf
- Demir, Filiz Otay, “Pazarlamanın Nostaljik Oyunu: Retro Markalama”, İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, Erişim tarihi. 01.03.2016
- Dobni, D.; Zinkhan, G. M. (1990). “In search of brand image: A foundation analysis”, Advances in Consumer Research.(17), 110 - 119.
Year 2016,
Volume: 12 Issue: 2, 278 - 290, 15.04.2016
Nurdan TÜMBEK Tekeoğlu
,
Mehmet Tığlı
References
- Brown, S.; Kozinets, R. ve Sherry, F. J. (2003). “Teaching Old Brands New Tricks: Retro Marketing and the Revival of Brand Meaning”, Journal of Marketing (67), 19 - 33.
- Brown S.; Kozinets, R.V.ve Sherry,J.F.(2008). Sell Me the Old Story: Retro Marketing Management and the Art of Brand Revival, http://kozinets.net/wpcontent/ uploads/2007/12/sell-me-the-old_final.pdf
- Demir, Filiz Otay, “Pazarlamanın Nostaljik Oyunu: Retro Markalama”, İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, Erişim tarihi. 01.03.2016
- Dobni, D.; Zinkhan, G. M. (1990). “In search of brand image: A foundation analysis”, Advances in Consumer Research.(17), 110 - 119.