Research Article
BibTex RIS Cite

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE KURUM KİMLİĞİNİN KURUM SADAKATİ ÜZERİNE ETKİSİ: KURUM İMAJININ ARACILIK ROLÜ

Year 2016, Volume: 12 Issue: 2, 291 - 312, 15.04.2016

Abstract

Küreselleşmenin etkileri ile değişen ve gittikçe zorlu bir hal alan rekabet koşullarında işletmeler, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ve kurum kimliği oluşturarak varlıklarını devam ettirebilmektedirler. Dolayısıyla işletmeler açısından, kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile sosyal değerler üretmek, kurum kimliği ile olumlu kurum imajı algısı meydana getirmek ve kurum imajı vasıtasıyla da kurum sadakati oluşturmak, rekabet avantajı elde etmede büyük önem arz etmektedir. Günümüzde işletmeler, paydaşlarının kuruma olan bağlılığını (kurum sadakati) sağlamak için faaliyetlerine yön vermektedirler. Bu açıdan bakıldığında rekabet üstünlüğü elde etmenin yolu, öncelikle olumlu kurum imajı algısı yaratma daha sonrada bunu kurum sadakatine dönüştürmeden geçmektedir. Bu çalışmada olumlu kurum imajının ve kurum sadakati oluşturulması kurumsal sosyal sorumluluk ve kurum kimliğinin ne derecede etkili olduğu ile kurumsal sosyal sorumluluk ve kurum kimliğinin kurum sadakati üzerindeki etkisinde kurum imajının aracılık rolü oynayıp oynamadığı araştırılmıştır. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda; kurumsal sosyal sorumluluk ve kurum kimliğinin hem kurum imajı üzerinde hem de kurum sadakati üzerinde etkili olduğu, kurum imajının da kurum sadakati üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca, kurumsal sosyal sorumluluğun ve kurum kimliğinin kurum sadakati üzerindeki etkisinde kurum imajının aracılık rolü oynadığı gözlemlenmiştir.

References

  • Altunışık, R., R.; Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, (7. Baskı), Sakarya Kitabevi, Sakarya.
  • Ay, C., ve P. Aytekin (2005), “Reklamda Etik”, Marmara Üniversitesi S. B. E. Öneri Dergisi, 6(24), 45-60.
  • Balı, S. ve M. O. Cinel (2011), “Bir Rekabet Aracı Olarak Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, ODÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(4), 45-60.
  • Bidin, R.; A. Muhaimi ve J. Bolong (2014), “Strategising Corporate Identity for the Perception of Corporate Image in the Selected Government-Linked Companies (GLCs) in Malaysia”, Procedia – Socialand Behavioral Sciences, 155, 326 – 330.
Year 2016, Volume: 12 Issue: 2, 291 - 312, 15.04.2016

Abstract

References

  • Altunışık, R., R.; Coşkun, S. Bayraktaroğlu ve E. Yıldırım (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, (7. Baskı), Sakarya Kitabevi, Sakarya.
  • Ay, C., ve P. Aytekin (2005), “Reklamda Etik”, Marmara Üniversitesi S. B. E. Öneri Dergisi, 6(24), 45-60.
  • Balı, S. ve M. O. Cinel (2011), “Bir Rekabet Aracı Olarak Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, ODÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(4), 45-60.
  • Bidin, R.; A. Muhaimi ve J. Bolong (2014), “Strategising Corporate Identity for the Perception of Corporate Image in the Selected Government-Linked Companies (GLCs) in Malaysia”, Procedia – Socialand Behavioral Sciences, 155, 326 – 330.
There are 4 citations in total.

Details

Journal Section Issue
Authors

Mehmet Sağır

Publication Date April 15, 2016
Submission Date June 1, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Sağır, M. (2016). KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK VE KURUM KİMLİĞİNİN KURUM SADAKATİ ÜZERİNE ETKİSİ: KURUM İMAJININ ARACILIK ROLÜ. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(2), 291-312.