Abstract
Yaşlı
nüfusunda gün geçtikçe yaşanan artış aynı zamanda huzurevleri gibi yaşlılara
hizmet veren kuruluşların sayısının da artmasına sebep olmaktadır. Bu
kuruluşlarda kalan yaşlılarla birlikte, bu kişilere hizmet veren çeşitli meslek
dallarından çalışanlar da mevcuttur. Bu kurumda çalışan yönetici pozisyonundaki
kişilerse hem kurum sakinlerinin problemlerinin çözülmesinden hem de kurumun
çalışma düzeninin sağlanmasından sorumludurlar. Bundan dolayı, bu çalışmada
yaklaşık 800 sakine hizmet veren bir huzurevinin birim yöneticilerinin problem
çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda da vaka
tabanlı öğrenme modeli kapsamında, yarı deneysel bir yöntem izlenerek 4
haftalık bir eğitim verilmiştir. Ön-test ve son-test uygulanan katılımcıların
nicel verilerinin sonuçlarına göre önemli bir fark bulunamazken, nitel veriler
katılımcıların eğitimi faydalı bulduklarını göstermiştir. Sonuçlar, vaka
tabanlı çıkarsama öğretilerinin bu tip kurumlarda oldukça kabul görebileceğini
göstermiştir.