Günümüzde araçlar ve çevreleri arasındaki bağlantılar sınırlıdır. Bununla birlikte, Nesnelerin İnterneti(IoT) ve yeni teknolojik gelişmelerle birlikte, araçlararası internette ciddi ilerlemeler kaydedilmiştir ve araç üreticileri bu konuda çeşitli çalışmalar yapmıştır. Ancak, bu çalışmalar genellikle otomobiller ve kullanıcılar arasında bir bağlantı olduğunu göstermektedir. Mevcut durumda, araçlar ve çevre arasındaki bağlantı yeterince ele alınmamaktadır. Bu nedenle böyle bir çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada, araçlararası oluşturulacak olan geçici ağda kalacak araç sayısını optimize etmek için araçlar ve bulundukları ortamları arasında geçici bir ağ kurulması, trafik akışı ve hız bilgilerinin paylaşılması amaçlanmaktadır. Bu anlamda geçici bir ağda hız ve yön sınırlaması yoktur. Ağın optimizasyonu konusunda simülasyon çalışmaları yapılmış, bant genişliğinin verimli bir şekilde kullanılması ve girişimin giderilebilmesi için, MATLAB ortamında simülasyonlar gerçekleştirilmiştir. Yapılan simülasyonlarda geçici ağa dahil edilecek araç sayısını optimize etmek için Yapay Sinir Ağı ve Benzetilmiş Tavlama algoritmaları kullanılmıştır.
Nesnelerin İnterneti Araçların interneti benzetilmiş tavlama yapay sinir ağları geçici ağlar optimal ağlar
Today, the connections between vehicles and their surroundings are limited. However, with the development of the Internet of Things (IoT) and the new technological developments, there have been serious progresses in the Internet of Vehicles (IoV), and vehicle manufacturers have made various studies in this subject. However, these studies generally suggest a link between cars and users. Today, most of the studies do not refer to the connection between vehicles or the vehicle and its environment, so it is necessary to carry out such a study. In this study, it is aimed to establish an ad-hoc network between vehicles and their environments to optimize the number of vehicles to be accommodated in this temporary network. However, it is aimed to share traffic flow and speed information by communicating the vehicles in urban traffic. In this sense, there is no speed and direction limitations in the transient network to be created between vehicles without a specific limitation. Simulation studies have been carried out on the optimization of the network by considering the problems such as; use of the bandwidth efficiently and the removal of the interference problems in the communication between the vehicles and their environments. In order to solve these problems, Artificial Neural Network and Simulated Annealing (SA) algorithms are used to optimize the number of vehicles to be included in the ad-hoc network in the simulations, which performed in MATLAB environment.
Internet of Things internet of vehicles simulated annealing Artificial Neural Network Ad-Hoc Network Optimized Network
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Artificial Intelligence, Software Engineering (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | December 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 3 |
International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry is lisenced under Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı