BibTex RIS Cite

Beyin Uyumlu Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Yönetici İşlevlerine Etkisi

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 29 - 48, 31.01.2016

Abstract

Günümüzde sunulan bilgiyi alıp ezberlemeye çalışan değil, nasıl öğrendiğini bilen, öğrendiklerini anlamlandırabilen, eleştirel
ve yaratıcı düşünebilen, bilgilerini uygulamaya koyabilen bireylere gereksinim duyulmaktadır. Bu becerilere sahip bireylerin
yetiştirilmesinde önemli öğretim yaklaşımlardan biri de beyin uyumlu öğrenme yaklaşımı olarak görülmektedir. Beyin
uyumlu öğrenme, beyinde öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine dair bulgular ortaya koyan sinirbilim araştırmalarına dayalı,
geniş kapsamlı bir öğrenme ve öğretme yaklaşımıdır. Bu araştırmada, beşinci sınıf Sosyal Bilgiler dersinde Beyin Uyumlu
Öğrenme Yaklaşımına göre hazırlanmış öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin yönetici işlevlerine olan etkisi araştırılmıştır.
Araştırma, yarı deneysel deneme modellerinden “eşitlenmemiş ön test-son test kontrol gruplu deneysel model”e göre
desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu İzmir ili Buca ilçesinde orta sosyo-ekonomik düzeyde bir devlet okulunun üç
beşinci sınıfı oluşturmuştur. Örneklem seçiminde seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden küme örnekleme
kullanılmıştır. Yönetici işlevleri ölçmek için Raven (1989) tarafından geliştirilen ve Şahin ve Düzen (1993) tarafından
Türkçe’ye uyarlanan “Raven Standart Progresif Matrisler Testi (RSPM)” kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre deney
ve kontrol gruplarının yönetici işlev puanları aldıkları öğretimle artmasına rağmen, gruplar arasında anlamlı farklılık
oluşmamıştır.

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 29 - 48, 31.01.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makale
Authors

Tuncay Canbulat

Publication Date January 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Canbulat, T. (2016). Beyin Uyumlu Öğrenme Yaklaşımının İlköğretim Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin Yönetici İşlevlerine Etkisi. International Journal of Active Learning, 1(1), 29-48.
----------