Bu çalışmanın amacı,
Eğitim Fakültelerinde görev yapan akademisyenlerin mesleki etik ilkelerine
uymalarına ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerinin belirlenmesidir.
Betimsel taramanın kullanılacağı çalışmanın örneklemini random seçilen dört
üniversitenin Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim
Dalı Son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının, eğitim
fakültelerinde görev yapan akademisyenlerin mesleki etik ilkelerine uyma
durumlarının belirlenebilmesi için Gençoğlu (2015) tarafından geliştirilen 53
maddelik 5’li likert tipinde hazırlanan “Öğretim Elemanlarının Mesleki Etik
İlkelerine Uyma Düzeyleri Ölçeği” kullanılacaktır. Ölçeğe ilişkin faktör
analizi sonuçları incelendiğinde 53 maddelik ölçeğin toplam altı alt boyuta
ayrıldığı belirlenmiştir. Bu alt boyutlar toplam varyansın %61,3 nü
açıklamaktadır. Ölçeğin güvenilirlik kat sayısı ise 0,98 olarak hesaplanmıştır.
Ölçek ile elde edilen verilerin analizinde cinsiyet, genel not ortalaması,
meslek etiği dersi/seminerine katılıp katılmama durumları, anne-baba eğitim
düzeyi, büyüdükleri yer bağımsız değişken olarak alınacaktır. Bu değişkenlerden
cinsiyet, meslek etiği dersi/seminerine katılıp katılmama durumu ve büyüdükleri
yere bağlı olarak ölçek puanları arasındaki farklılığa bakmak için veriler
normal dağılırsa Bağımsız Örneklemler T-Testi uygulanacaktır. Veriler normal
dağılmazsa Mann Whitney U testi yapılacaktır. Anne-baba eğitim düzeyine bağlı
olarak ölçek puanları arasındaki farklılıkları belirleyebilmek için veriler
normal dağılırsa ANOVA, dağılmazsa Kruskall Wallis analizi uygulanacaktır.
Genel not ortalaması ile ölçek puanları arasındaki ilişki ise korelasyon
istatistiği ile ortaya konulacaktır. Bu analizler frekans ve yüzde gibi
betimsel istatistikler ile desteklenecektir. Söz konusu analizler SPSS 23 paket
programı yardımı ile yapılacaktır. Toplanacak veriler ışığında eğitim
fakültesinde görev yapan akademisyenlerin mesleki etik ilkelerine uyma
durumları hakkında sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri analiz edilecek olup
elde edilen bulgular ve bulgulara dayalı yorumlara yer verilecektir.
Journal Section | Makale |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 25, 2018 |
Acceptance Date | July 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |