Sürecin en kritik öğesi durumunda olan ölçme değerlendirme, öğretmenler
tarafından sorunsuzca uygulanabilmesi gerekliliği göz önünde bulundurulduğunda
eğitim fakültelerinde bu dersin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi, daha da
önemlisi gelecek nesilleri yetiştirecek olan öğretmen adaylarının ölçme
değerlendirmeye yönelik olumlu ya da olumsuz düşüncelerinin neler olduğunun
belirlenmesi gerekmektedir. Eğitim fakültelerinde öğrenim görmekte olan
öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme dersine yönelik farklı boyutlardan ele
alınarak ne gibi düşüncelere sahip olduğunu görebilmek adına ölçme
değerlendirme dersine yönelik düşünceler ölçeği geliştirilmesi bu araştırmanın
amacını oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 2016-2017 eğitim öğretim yılında
eğitim fakültesindeki öğrenim görmekte olan tüm anabilim dallarındaki
öğrencilere ulaşılmaya çalışılmış ve 433 öğretmen adayına ulaşılmıştır.
Çalışmada Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA)
analizi yapılmıştır. Öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme dersine yönelik
düşüncelerin ölçülmek istendiği ölçekte, dersin gerekliliği dersin içeriği ve
son olarak öğretim elemanı şeklinde 3 alt boyut yer almaktadır.
Ölçme Değerlendirme Düşünceler Ölçeği Açımlayıcı Faktör Analizi Faktör Analizi Doğrulayıcı Faktör Analizi
Considering that measurement and assessment, the
most critical component of the education process, should be properly carried
out by educators, it is necessary to make sure that education faculties deliver
the measurement and assessment course meticulously and more importantly, positive
and negative views of teacher candidates, who will teach future generations, should
be determined with respect to measurement and evaluation. The present paper
aims to develop “Opinions Scale” for measurement and assessment to see
attitudes of teacher candidates of education faculties in terms of different
perspectives. In this vein, it was aimed to reach all students attending the
department of education faculty in 2016-2017 academic years and the study was
carried out with 433 teacher candidates. To test teacher candidates’ attitudes
towards measurement and assessment, the Annals of Factor Analysis (AFA) and
Confirmatory Factor Analysis (DFA) were employed. The scale was based on 3
sub-levels namely the requirement of the course, the course content and the
instructor.
Measurement and Assessment Thoughts Scale Exploratory Factor Analysis Factor Analysis Confirmatory Factor Analysis
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 12, 2016 |
Submission Date | September 8, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 1 |