PISA Collaborative problem solving skills Measurement invariance Multi-group confirmatory factor analysis Cultural comparisons
HACETTEPE UNIVERSITY
Bu araştırmanın amacı, PISA 2015 Xandar alt testi ile ölçülen iş birlikli problem çözme becerilerinin Singapur, Norveç ve Türkiye için ölçme değişmezliğini incelemektir. Araştırma, Türkiye (1032), Norveç (923) ve Singapur'dan (1035) PISA 2015 iş birlikli problem becerileri çalışmasında 2990 katılımcıdan elde edilen veriler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ilk adımında, Xandar alt testinin faktör yapısını elde etmek için açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. İkinci adımda ise elde edilen model doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmiştir. Bunun için verilerin modele uyumu doğrulayıcı faktör analizinde2 / df (3.127), RMSEA (0.027), CFI (0.987) ve TLI (0.979) değerleri ile kontrol edilmiştir. İş birlikli problem çözme becerilerinin ölçme değişmezliğinin analizi için çok gruplu doğrulayıcı faktör analizi kullanılmıştır. Bulgular, işbirlikçi problem çözme modelinin Singapur, Norveç ve Türkiye için sadece yapısal değişmezliği sağladığını, ancak metrik, ölçek ve katı değişmezlik aşamalarını sağlamadığını göstermektedir. Elde edilen sonuçlar, bu ülkeler arasında anlamlı karşılaştırmalar yapılamayacağını, çünkü faktör yükleri, varyanslar, hata farkları ve kovaryansların ülkeler arasında farklılaştığını göstermektedir.
PISA Collaborative problem solving skills, Measurement invariance Multi-group confirmatory factor analysis Cultural comparisons
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2021 |
Submission Date | February 18, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 1 |