Bu araştırma, ulusal
ve uluslararası literatürde sık kullanıldığı tespit edilen Ses Eğitiminin
Temel Ögelerinin ve Çeşitli Söyleme Tekniklerinin kazandırılmasında kullanılan belli başlı kavramların yeterli
olup olmadığı konusuna yönelik uzman görüşlerinin
belirlenebilmesi ve “Temel Ögeler ve
Çeşitli Söyleme Teknikleri Performans Değerlendirme Ölçeği” örneğinin oluşturulması amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada Ses Eğitiminin
Temel Ögelerini ve Çeşitli Söyleme Tekniklerini belirlemek amacıyla,
alanında uzman akademisyen ve sanatçılara yönelik olarak hazırlanan anket
uygulaması ile konuyla ilgili görüşleri alınmıştır. Yapılan
anket görüşmesi sonucunda temel ögelerin: postür, solunum, rezonans,
artikülasyon, diksiyon ve çeşitli söyleme
tekniklerinin: odaklama, entonasyon nüans, legato staccato, glissando,
tril, vibrato olduğu tespit edilmiştir. Araştırmacı
tarafından örnekleme alınan yedi maddeden oluşan ve 5’li likert tipinde
hazırlanan performans değerlendirme ölçeği hakkında görüşleri alınmak üzere ses
eğitimi alanında uzman akademisyenlere, Türk Müziği ses eğitimi alanında uzman
akademisyenlere ve alanında uzman ses sanatçılarına üçer soru yöneltilmiştir.
Uzman görüşleri aracılığı ile geçerliği sağlanan anketlerin, SPSS güvenilirlik analizi (Reliability Statistics Cronbach's Alpha) sonucu 0.798 yani % 80 gibi bir değer
ile yüksek derecede güvenilir olduğu tespit
edilmiştir. Performans değerlendirme ölçeğinin deneysel süreç aracılığı ile de güvenilirliği
sağlanmıştır. Üç uzman, on iki öğrenci ve yedi adet değişken üzerinden önteste
tabi tutulan öğrencilerin öntest güvenilirlik analizi (Cronbach's
Alpha) % 937 gibi bir değer ile ölçeğin genelde yüksek derecede
güvenilir olduğu sonucu elde edilmiştir. Son teste tabi tutulan öğrencilerin Son
test güvenilirlik analizi (Cronbach's Alpha) %
86 gibi bir değer ile ölçeğin genelde yüksek derecede güvenilir olduğu sonucu
elde edilmiştir.
Journal Section | Araştırma Makalesi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 1 |