Bu araştırma, hicâz
makamı dizisi kullanılarak oluşturulan “Polat Ses Egzersizleri” ile bireylere
kazandırılması hedeflenen Ses
Eğitiminin Temel Ögeleri ve Çeşitli Söyleme Tekniklerine ilişkin kazanımların
devinişsel boyutunun ve öğrencilerin deney sonrası makamsal ezgilere dayalı
egzersizlere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Araştırma;
“Betimsel Araştırma” ve “Deneysel Araştırma”nın bir türü olan “Tek Gruplu
Öntest-Sontest Modeli” ile yürütülmüştür. Araştırmanın betimsel boyutuna
yönelik problemin bulgularını hedefleyen analizler için belgesel tarama, anket,
görüşme gibi mevcut durumu açıklamaya dönük betimlemeler yapılmıştır.
Araştırmanın deneysel boyutuna yönelik problemin bulgularını hedefleyen
analizler için de “Deneysel Desen”in bir türü olan “Tek Gruplu Öntest-Sontest
Modeli” kullanılmıştır.
Düzenlenmiş
Geleneksel Türk Müziği (THM-TSM) ve Çoksesli Türk Müziği sözlü eserlerinden
yola çıkarak hicâz makamı dizisi ile “Polat Ses Egzersizleri” oluşturulmuştur. Mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin
“Ses Eğitimi” süreçlerindeki temel ögeler ve çeşitli söyleme tekniklerinin
kazandırılmasında katkısının olup olmadığının tespiti, büyük oranda bu amaç
doğrultusunda eğitim verilen tek grup üzerinde öntest ve sontest uygulamaları
arasındaki farka odaklıdır. Çalışma grubu; 2016-2017 eğitim-öğretim yılı
Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bilimleri Bölümü birinci
sınıf öğrencilerinden rastgele seçilmiştir. Böylece
öğrencilerin ses eğitiminin temel ögeleri ve çeşitli söyleme teknikleri
hakkındaki bilgi ve becerilerinin minumum ve homojen olabileceği varsayımına
dayandırılmıştır. Deney grubunu oluşturan öğrencilerin deney sonrası “Polat Ses
Egzersizleri”ne ilişkin görüşleri alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | May 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |