BibTex RIS Cite

DADA’ NIN FOTOĞRAF ANLAYIŞI

Year 2015, Volume: 1 Issue: 2, 0 - 0, 12.01.2016

Abstract

Fotoğraf, icadından buyana sanata farklı yollarla ve biçimlerle dahil olmayı bilmiştir. Birçok avant-garde sanat akımı içinde farklı şekillerde yer bulan fotoğraf, dada akımı içinde daha çok kolaj malzemesi olarak kullanılmıştır. Dadaistler sadece görsel öğeyi değil yazınsal ve dilsel öğeleri de parçalayarak, kolâjla farklı bir bütünlük oluşturmuşlardır.  

Dada, sanatta alışılagelmiş hareketlere karşı çıkarken, yeni anlatım olanakları yaratıyor, eylemciliğinin yanında amaçlarını gerçekleştirmek için fotoğraftan ve fotoğraf imgelerinden büyük oranda faydalanmıştır.

Dadaistler, medyada var olan optik görüntü bolluğundan yararlanmış ve bu görüntülerin kimilerini farklı bağlamlarda kullanmışlardır. Sanatçılar alışılmadık mesajlarının gerektirdiği kesin ve vurucu iletişimi sağlamak için fotoğrafların gerçeksiliklerinden, onları farklı bağlamlara yerleştirerek, vurucu güç olarak faydalanmıştır.

Bu araştırmada fotoğrafın dada akımı içinde kullanım şekilleri sanatçıların eserleri üzerinden incelenmiştir.

 

References

  • A.Özdemir, Beyhan. “İdeolojik Bir Anlatım Biçimi Olarak Kolaj Ve Fotomontaj Yöntemi” Http://Www.Beyhanozdemir.Com/Showarticle.Asp?Article=17 Erişim Tarih: 20 Temmuz 2011
  • Antmen, Ahu. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul, Sel Yayıncılık, 2. Baskı, 2008.
  • Foster, Hal, Gerçeğin Geri Dönüşü, Çev: Esin Hoşsucu, İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 1.Baskı, 2009.
  • Giderer, Hakkı E. Resmin Sonu, Ankara, Ütopya Yayınevi, 2003.
  • Hopkıns, David, Dada Ve Gerçeküstücülük, Türkçesi: Suat Kemal Angı, Ankara, Dost Kitabevi, 2006.
  • İpşiroğlu, Nazan, Mazhar. Sanatta Devrim, İstanbul, Hayalbaz Kitap, 4.Baskı, 2009.
  • Kaplanoğlu, Lütfü. “Sanatsal Bir Değer Olarak Kolaj”, Sanat ( Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi), Sayı 13, Yıl 2008, s.97- 104).
  • Lynton, Norbert, Modern Sanatın Öyküsü, Çev: Prof.Sadi Çapan, Prof. Sadi Öziş, İstanbul, Remzi Kitabevi, 3.Basım, 2004.
  • Sayın, Zeynep, İmgenin Pornografisi, İstanbul, Metis Yayınları, 1. Basım, 2003.
  • Topçuoğlu, Nazif, Fotoğraf Ölmedi Ama Tuhaf Kokuyor, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 3.Baskı, 2010.
Year 2015, Volume: 1 Issue: 2, 0 - 0, 12.01.2016

Abstract

References

  • A.Özdemir, Beyhan. “İdeolojik Bir Anlatım Biçimi Olarak Kolaj Ve Fotomontaj Yöntemi” Http://Www.Beyhanozdemir.Com/Showarticle.Asp?Article=17 Erişim Tarih: 20 Temmuz 2011
  • Antmen, Ahu. 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, İstanbul, Sel Yayıncılık, 2. Baskı, 2008.
  • Foster, Hal, Gerçeğin Geri Dönüşü, Çev: Esin Hoşsucu, İstanbul, Ayrıntı Yayınları, 1.Baskı, 2009.
  • Giderer, Hakkı E. Resmin Sonu, Ankara, Ütopya Yayınevi, 2003.
  • Hopkıns, David, Dada Ve Gerçeküstücülük, Türkçesi: Suat Kemal Angı, Ankara, Dost Kitabevi, 2006.
  • İpşiroğlu, Nazan, Mazhar. Sanatta Devrim, İstanbul, Hayalbaz Kitap, 4.Baskı, 2009.
  • Kaplanoğlu, Lütfü. “Sanatsal Bir Değer Olarak Kolaj”, Sanat ( Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi), Sayı 13, Yıl 2008, s.97- 104).
  • Lynton, Norbert, Modern Sanatın Öyküsü, Çev: Prof.Sadi Çapan, Prof. Sadi Öziş, İstanbul, Remzi Kitabevi, 3.Basım, 2004.
  • Sayın, Zeynep, İmgenin Pornografisi, İstanbul, Metis Yayınları, 1. Basım, 2003.
  • Topçuoğlu, Nazif, Fotoğraf Ölmedi Ama Tuhaf Kokuyor, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları, 3.Baskı, 2010.
There are 10 citations in total.

Details

Journal Section Derleme
Authors

Derya Şahin

Publication Date January 12, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Şahin, D. (2016). DADA’ NIN FOTOĞRAF ANLAYIŞI. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 1(2).