Review
BibTex RIS Cite

THE REFLECTION OF THE FIRST PAINED BODY TO ART

Year 2020, Volume: 6 Issue: 1, 27 - 39, 30.06.2020
https://doi.org/10.22252/ijca.746695

Abstract

Discourses upon the concepts of body and pain
have been determined in this study. It has been touched upon how societies and
cultures shape these concepts and how the Crucifixion scene of Jesus, which is
one of the first reflections of these concepts on art history, have been
examined by the artists. In this context, examples of many respectable artists
have been provided within the historical process. Upon analysis of artwork, the
relationship between body-pain and Crucifixion Scene of Jesus has been tried to
be explained.

References

  • Arı, Ö. (2015). Beden İmgeleri Bağlamında Acı Ve İroni. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Breton, D. (2010). Acının Antropolojisi. (Çev. İ, Yerguz). (2. Baskı). İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Breton, D. (2011). Ten ve İz. (Çev. İ, Yerguz). (1. Baskı). İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Corbin, A., Courtine, J.J., Vigarello, G. (2011). Bedenin Tarihi 2 Fransız Devrimi’nden Büyük Savaş’a. (Çev. O. Türkay). (1. Baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Corbin, A. Courtine, J.J. Vigarello, G., (2013). Bedenin Tarihi 3 Bakıştaki Değişim: 20. Yüzyıl. (Çev. S. Özen).(1.Baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Corbin, A., Courtine, J.J., Vigarello, G., (2008), Bedenin Tarihi 1 Rönesans’tan Aydınlanma’ya. (Çev. S. Özen). (1.Baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Bazin G. (2014). Sanat Tarihi Sanatın ilk örneklerinden günümüze. İstanbul: Kabalcı yayıncılık. Güçlü, A. Uzun, S. Uzun, E. Yolsal, Ü.H., (2008). Felsefe Sözlüğü, (3. Baskı). İstanbul: Bilim Sanat Yayınları. Gombrich, E.H. (2007). Sanatın Öyküsü. (5. Baskı). (Çev. E. Erduran, Ö. Erduran). Çin: Remzi Kitabevi.
  • Leppert, R.(2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü.(Çev. İ, Türkmen). (1. Baskı). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • May, R. (2012). Yaratma Cesareti. (Çev. A. Oysal). (13. Baskı). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Sennett, R.(2011). Ten ve Taş Batı Uygarlığında Beden ve Şehir. (Çev. T. Birkan). (4.Baskı). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Spatharakis, I. Corpus of Dated Illuminated Greek Manuscripts to the Year 1453, Volume 1-2
  • Yılmaz, M. (2012). Sanatın Günceli Güncelin Sanatı.(1. Baskı). Ankara: Ütopya Yayınları
  • URL-1, (2020). http://tr.wikipedia.org/wiki/İnsan_vücudu
  • URL2,(2020).https://www.catholiceducation.org/en/culture/art/looking-at-a-masterpiece-the-lamentation-of-christ.html
  • URL3,(2020).https://resimbiterken.wordpress.com/2014/09/18/diego-velazquezin-christ-crucified-eseri/
  • URL-4,(2020).http://www.sanatabasla.com/2012/05/16/sonaksam-yemeg-the-last-supper-leonardo-da-vnc/ . 4. GÖRSEL KAYNAKLAR Görsel 1 Kaplan, N. (2017). Resimli Kutsal Kitap (Hristiyan) El Yazmalarındaki Kurban Sahnelerine Genel Bir Bakış”, Kadim Akademi SBD, C. 1, S. 1, s. 125-137.
  • Görsel 2 Kaplan, N. (2017). Resimli Kutsal Kitap (Hristiyan) El Yazmalarındaki Kurban Sahnelerine Genel Bir Bakış”, Kadim Akademi SBD, C. 1, S. 1, s. 125-137.
  • Görsel 3 Ahmet Özyurt koleksiyonu, 10-11.yy, Göreme Karanlık Kilise Nevşehir Görsel 4 Gombrich, E.H. (2007). Sanatın Öyküsü. (5. Baskı). (Çev. E. Erduran, Ö. Erduran). Çin: Remzi Kitabevi.
  • Görsel5 https://www.franciscanfriars.ca/news/giotto-the-crucifixion/ Erişim:13.05.2020
  • Görsel6https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Dosya:El_Descendimiento,_by_Rogier_van_der_Weyden,_from_Prado_in_Google_Earth.jpgErişim:13.05.2020
  • Görsel 7 Dürer, A. (2016). Sanatın Büyük Ustaları 6. Hayalperest Yayınevi Görsel 8 https://www.louvre.fr/en/oeuvre-notices/christ-cross-adored-donors Erişim:13.05.2020
  • Görsel 9 https://resimbiterken.wordpress.com/2014/09/18/diego-velazquezin-christ-crucified-eseri/ Erişim:13.05.2020
  • Görsel 10 https://resimbiterken.wordpress.com/2014/09/18/diego-velazquezin-christ-crucified-eseri/ Erişim:13.05.2020
  • Görsel 11 https://resimbiterken.wordpress.com/2014/09/18/diego-velazquezin-christ-crucified-eseri/ Erişim:13.05.2020
  • Görsel12https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Workshop_of_Rembrandt_van_Rijn__The_Descent_from_the_Cross_(National_Gallery_of_Art).jpg Erişim:13.05.2020
  • Görsel13https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Dosya:Michelangelo_Merisi_da_Caravaggio_-_The_Entombment_-_WGA04148.jpg Erişim:13.05.2020
  • Görsel14https://en.wikipedia.org/wiki/The_Incredulity_of_Saint_Thomas_(Caravaggio) Erişim:13.05.2020
  • Görsel 15 https://www.wikiart.org/en/guido-reni/ecce-homo-1640
  • Görsel16https://en.wikipedia.org/wiki/Corpse_of_Christ#/media/File:Annibale_carracci,_salma_di_cristo.jpg Erişim:13.05.2020
  • Görsel17.https://it.wikipedia.org/wiki/Cristo_morto_(Mantegna)#/media/File:The_dead_Christ_and_three_mourners,_by_Andrea_Mantegna.jpg Erişim:13.05.2020
  • Görsel18.https://commons.wikimedia.org/wiki/File:The_Body_of_the_Dead_Christ_in_the_Tomb,_and_a_detail,_by_Hans_Holbein_the_Younger.jpg Erişim:13.05.2020

İLK ACI ÇEKEN BEDENİN SANATA YANSIMASI

Year 2020, Volume: 6 Issue: 1, 27 - 39, 30.06.2020
https://doi.org/10.22252/ijca.746695

Abstract

Bu çalışmada, beden ve acı kavramları üzerine yapılmış olan söylemler belirlenerek toplumların ve kültürlerin acı ve beden kavramını nasıl şekillendirdiğine değinilmiş, acı ve beden kavramları ile bu kavramların sanat tarihine ilk yansımalarından olan İsa’nın çarmıha geriliş sahnesinin sanatçılar tarafından ele alınışı irdelenmiştir. Tarihi süreç içerisinde bu kapsamda bir çok önemli sanatçıdan örnekler verilmiş, sanat eserleri incelenerek beden acı ve İsa’nın çarmıha geriliş sahnesi arasındaki ilişki açıklanmaya çalışılmıştır.

References

  • Arı, Ö. (2015). Beden İmgeleri Bağlamında Acı Ve İroni. Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Breton, D. (2010). Acının Antropolojisi. (Çev. İ, Yerguz). (2. Baskı). İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Breton, D. (2011). Ten ve İz. (Çev. İ, Yerguz). (1. Baskı). İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Corbin, A., Courtine, J.J., Vigarello, G. (2011). Bedenin Tarihi 2 Fransız Devrimi’nden Büyük Savaş’a. (Çev. O. Türkay). (1. Baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Corbin, A. Courtine, J.J. Vigarello, G., (2013). Bedenin Tarihi 3 Bakıştaki Değişim: 20. Yüzyıl. (Çev. S. Özen).(1.Baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Corbin, A., Courtine, J.J., Vigarello, G., (2008), Bedenin Tarihi 1 Rönesans’tan Aydınlanma’ya. (Çev. S. Özen). (1.Baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Bazin G. (2014). Sanat Tarihi Sanatın ilk örneklerinden günümüze. İstanbul: Kabalcı yayıncılık. Güçlü, A. Uzun, S. Uzun, E. Yolsal, Ü.H., (2008). Felsefe Sözlüğü, (3. Baskı). İstanbul: Bilim Sanat Yayınları. Gombrich, E.H. (2007). Sanatın Öyküsü. (5. Baskı). (Çev. E. Erduran, Ö. Erduran). Çin: Remzi Kitabevi.
  • Leppert, R.(2002). Sanatta Anlamın Görüntüsü.(Çev. İ, Türkmen). (1. Baskı). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • May, R. (2012). Yaratma Cesareti. (Çev. A. Oysal). (13. Baskı). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Sennett, R.(2011). Ten ve Taş Batı Uygarlığında Beden ve Şehir. (Çev. T. Birkan). (4.Baskı). İstanbul: Metis Yayıncılık.
  • Spatharakis, I. Corpus of Dated Illuminated Greek Manuscripts to the Year 1453, Volume 1-2
  • Yılmaz, M. (2012). Sanatın Günceli Güncelin Sanatı.(1. Baskı). Ankara: Ütopya Yayınları
  • URL-1, (2020). http://tr.wikipedia.org/wiki/İnsan_vücudu
  • URL2,(2020).https://www.catholiceducation.org/en/culture/art/looking-at-a-masterpiece-the-lamentation-of-christ.html
  • URL3,(2020).https://resimbiterken.wordpress.com/2014/09/18/diego-velazquezin-christ-crucified-eseri/
  • URL-4,(2020).http://www.sanatabasla.com/2012/05/16/sonaksam-yemeg-the-last-supper-leonardo-da-vnc/ . 4. GÖRSEL KAYNAKLAR Görsel 1 Kaplan, N. (2017). Resimli Kutsal Kitap (Hristiyan) El Yazmalarındaki Kurban Sahnelerine Genel Bir Bakış”, Kadim Akademi SBD, C. 1, S. 1, s. 125-137.
  • Görsel 2 Kaplan, N. (2017). Resimli Kutsal Kitap (Hristiyan) El Yazmalarındaki Kurban Sahnelerine Genel Bir Bakış”, Kadim Akademi SBD, C. 1, S. 1, s. 125-137.
  • Görsel 3 Ahmet Özyurt koleksiyonu, 10-11.yy, Göreme Karanlık Kilise Nevşehir Görsel 4 Gombrich, E.H. (2007). Sanatın Öyküsü. (5. Baskı). (Çev. E. Erduran, Ö. Erduran). Çin: Remzi Kitabevi.
  • Görsel5 https://www.franciscanfriars.ca/news/giotto-the-crucifixion/ Erişim:13.05.2020
  • Görsel6https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Dosya:El_Descendimiento,_by_Rogier_van_der_Weyden,_from_Prado_in_Google_Earth.jpgErişim:13.05.2020
  • Görsel 7 Dürer, A. (2016). Sanatın Büyük Ustaları 6. Hayalperest Yayınevi Görsel 8 https://www.louvre.fr/en/oeuvre-notices/christ-cross-adored-donors Erişim:13.05.2020
  • Görsel 9 https://resimbiterken.wordpress.com/2014/09/18/diego-velazquezin-christ-crucified-eseri/ Erişim:13.05.2020
  • Görsel 10 https://resimbiterken.wordpress.com/2014/09/18/diego-velazquezin-christ-crucified-eseri/ Erişim:13.05.2020
  • Görsel 11 https://resimbiterken.wordpress.com/2014/09/18/diego-velazquezin-christ-crucified-eseri/ Erişim:13.05.2020
  • Görsel12https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Workshop_of_Rembrandt_van_Rijn__The_Descent_from_the_Cross_(National_Gallery_of_Art).jpg Erişim:13.05.2020
  • Görsel13https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Dosya:Michelangelo_Merisi_da_Caravaggio_-_The_Entombment_-_WGA04148.jpg Erişim:13.05.2020
  • Görsel14https://en.wikipedia.org/wiki/The_Incredulity_of_Saint_Thomas_(Caravaggio) Erişim:13.05.2020
  • Görsel 15 https://www.wikiart.org/en/guido-reni/ecce-homo-1640
  • Görsel16https://en.wikipedia.org/wiki/Corpse_of_Christ#/media/File:Annibale_carracci,_salma_di_cristo.jpg Erişim:13.05.2020
  • Görsel17.https://it.wikipedia.org/wiki/Cristo_morto_(Mantegna)#/media/File:The_dead_Christ_and_three_mourners,_by_Andrea_Mantegna.jpg Erişim:13.05.2020
  • Görsel18.https://commons.wikimedia.org/wiki/File:The_Body_of_the_Dead_Christ_in_the_Tomb,_and_a_detail,_by_Hans_Holbein_the_Younger.jpg Erişim:13.05.2020
There are 30 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Derleme
Authors

Başak Arı 0000-0002-6676-2484

Savaş Kurtuluş Çevik 0000-0003-2532-7264

Publication Date June 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Arı, B., & Çevik, S. K. (2020). İLK ACI ÇEKEN BEDENİN SANATA YANSIMASI. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 6(1), 27-39. https://doi.org/10.22252/ijca.746695