Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

UD ÇALGISINDA MİKROFONLAMA TEKNİKLERİ İLE İLGİLİ UZMAN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 1, 117 - 127, 26.07.2021
https://doi.org/10.22252/ijca.894856

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türk Müziği çalgılarından olan udun doğru mikrofonlama tekniklerini ve bu tekniklerin nasıl uygulanacağı konusu hakkında bilgi edinmeyi amaçlamaktadır. Bu bakış açısı doğrultusunda uzman görüşleri alınmıştır. Farklı mikrofonlar ve mikrofonlama teknikleri uygulanarak uzmanların ortak bildiği bir Peşrev (Beyati) icra edilmiştir. Alınan kayıtlar aynı ortam ve atmosferde yapılmış olup 55 kişilik örneklem grubuna tek tek dinletilerek yorumları ve tercihleri (görüşleri) alınmıştır. Uzmanların genel çerçevesi; müzik öğretmenleri, stüdyo ve teknoloji uzmanları (tonmayster ve aranjör), sanatçılar (TRT, Kültür Bakanlığı) ve akademisyen olan kişileri içermektedir. Bu bağlamda ortaya çıkmış olan sonuçlar ve bulgular istatistiksel olarak ele alınıp, analiz edilerek en doğru mikrofonlama tekniği saptanarak öneriler halinde belirtilmiştir.

Kaynakça

  • Akdoğan, B. (2010). Türk Din Mûsikîsi Dersleri. 1. Bsk., Bilge Ajans, Ankara,
  • Berliner Gramofonu, www.biyografi.info/kisi/emile-berliner, Erişim Tarihi: 05.03.2021
  • Canyakan, S. (2017). Ses Tarihi: Audio Özelinde Müzik Teknolojisi ve Kökeni, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:10 Sayı: ERTE Özel Sayısı, 171-191.
  • Delen, H. (2017). Bağlama Mikrofonlama Teknikleri ve Kompresör Kullanımının Müzik Teknolojileri Eğitimine Katkıları, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı, Yayınlanmış Doktora Tezi.
  • Edison’un Fonograf Makinesi, www.eskiplaklar.com/fonograf, Erişim Tarihi: 02.02.2021
  • Huber, David Miles ve Robert E. Runstein (2005). Modern Recording Techniques, (6. Baskı) USA: Focal Press.
  • Martin, G. (2004). Introduction To Sound Recording, B.Mus, M.Mus, Ph.D
  • Maysa Ginsberg ve Dolby’nin Geliştirdiği Kayıt Cihazı, http://www.mikrofonmuzesi.com/tarihce.html, Erişim Tarihi: 01.02.2021
  • Mikrofonun İcadı, https://hayalsanati.com/mikrofonun-icadi, Erişim Tarihi: 15.02.2021
  • Nisbett, A. (1993). The Use of Microphones (4. Baskı). İngiltere: Focal Press.
  • Önen, U. (2007). Ses Kayıt ve Müzik Teknolojileri (1.Baskı). İstanbul: Çitlembik Yayınları.
  • Ünlü, C. (2016). Git Zaman Gel Zaman (2. Baskı). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık

EXPERT OPINIONS ON MICROPHONING TECHNIQUES IN OUD INSTRUMENT

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 1, 117 - 127, 26.07.2021
https://doi.org/10.22252/ijca.894856

Öz

The aim of this study is to obtain information about the correct microphoning techniques of the oud which is one of the Turkish music instruments, and how to apply these techniques. Expert opinions were received in line with this point of view. By applying different microphones and microphoning techniques, a common Peshrev (Beyati) was performed. The recordings were made in the same environment and atmosphere. After listening to the 55-person sample group one by one, their comments and preferences (opinions) were received. The general framework of experts includes studio and recording technology experts (tonmaids and arrangers), music teachers, artists (TRT, Ministry of Culture) and academicians. In this context, the results and findings were analyzed statistically and the most accurate microphoning technique was determined and presented as suggestions.

Kaynakça

  • Akdoğan, B. (2010). Türk Din Mûsikîsi Dersleri. 1. Bsk., Bilge Ajans, Ankara,
  • Berliner Gramofonu, www.biyografi.info/kisi/emile-berliner, Erişim Tarihi: 05.03.2021
  • Canyakan, S. (2017). Ses Tarihi: Audio Özelinde Müzik Teknolojisi ve Kökeni, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:10 Sayı: ERTE Özel Sayısı, 171-191.
  • Delen, H. (2017). Bağlama Mikrofonlama Teknikleri ve Kompresör Kullanımının Müzik Teknolojileri Eğitimine Katkıları, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Bilim Dalı, Yayınlanmış Doktora Tezi.
  • Edison’un Fonograf Makinesi, www.eskiplaklar.com/fonograf, Erişim Tarihi: 02.02.2021
  • Huber, David Miles ve Robert E. Runstein (2005). Modern Recording Techniques, (6. Baskı) USA: Focal Press.
  • Martin, G. (2004). Introduction To Sound Recording, B.Mus, M.Mus, Ph.D
  • Maysa Ginsberg ve Dolby’nin Geliştirdiği Kayıt Cihazı, http://www.mikrofonmuzesi.com/tarihce.html, Erişim Tarihi: 01.02.2021
  • Mikrofonun İcadı, https://hayalsanati.com/mikrofonun-icadi, Erişim Tarihi: 15.02.2021
  • Nisbett, A. (1993). The Use of Microphones (4. Baskı). İngiltere: Focal Press.
  • Önen, U. (2007). Ses Kayıt ve Müzik Teknolojileri (1.Baskı). İstanbul: Çitlembik Yayınları.
  • Ünlü, C. (2016). Git Zaman Gel Zaman (2. Baskı). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hakan Emre Ziyagil 0000-0002-2981-2497

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlanma Tarihi 26 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ziyagil, H. E. (2021). UD ÇALGISINDA MİKROFONLAMA TEKNİKLERİ İLE İLGİLİ UZMAN GÖRÜŞLERİ. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 7(1), 117-127. https://doi.org/10.22252/ijca.894856

https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca