Bu yazıda editörlüğünü Doç. Dr. Esef Hakan Toykok, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ramazanoğlu, Dr. Özgür Bolat’ın yaptığı ve her bölümünü farklı yazarların yazdığı “Ters Yüz Edilmiş Sınıf ve Öğrenme” Kitabının incelenmesi amaçlanmaktadır. İlk baskısı 2021 yılında Pegem Akademi tarafından yayımlanan kitapta 9 bölüm bulunmaktadır. Kitabın ISBN Numarası 978- 625-758-253-7 ve DOI Numarası 10.14527/9786257582537’dir. Kitapta ters yüz edilmiş sınıfın hikayesi, avantajları ve dezavantajları, okul gelişimine katkısı öğretmen, öğrenci, veli açısından değerlendirilmesi, öğretim sürecinin planlaması, dayandığı kuram modeller ve kullanılan yöntem teknikler, kullanılan teknolojileri ve değerlendirilme süreci konulara yer verilerek kapsamlı bir çalışma ortaya konmuştur. Çalışmada doküman analizi yapılarak her bir bölümün özeti elde edilmiştir. Bu özet bulguları doğrultusunda, “Ters Yüz Edilmiş Sınıf ve Öğrenme” Kitabı bir bütünlük içinde sunulduğu ve çeşitli açılardan yaklaşımlarıyla nitelikli olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
This article is aimed to examine the book "The Flipped Classroom and Learning",each chapter of which was written by different authors and edited by Assoc. Prof. Dr. Esef Hakan Toykok, Asst. Prof. Dr. Mehmet Ramazanoğlu and Dr. Özgür Bolat wrote and each chapter of which was written by different authors. The book, which was first published in 2021 by Pegem Academy, has 9 chapters. The ISBN Number of the book is 978-625-758-253-7 and the DOI Number is 10.14527/9786257582537. In the book, a comprehensive study was presented by including the story of the flipped classroom, its advantages and disadvantages, its contribution to school development in terms of teachers, students and parents, the planning of the teaching process, the theory models on which it is based and the methods and techniques used, the technologies used and the evaluation process. In the study, a summary of each chapter was obtained by performing document analysis. In line with these summary findings, it has been concluded that the " The Flipped Classroom and Learning" Book is presented as a whole and is qualified with its approaches from various perspectives.
Keywords: Book Review, Flipped Classroom, Learning, Web 2.0 Tools
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |