Geçmişten günümüze sanat eserlerine konu olan mekanlar cezbedici olagelmiştir. İçinde bulunduğumuz teknolojik ve hızlı dünyada ise bu cazibeyi en fazla, görselliğin en önemli unsur olduğu filmler/diziler oluşturmaktadır. Merak ve görme isteği uyandıran bu mekanlara erişmek eskiye kıyasla çok daha kolay olduğundan, kaçınılmaz biçimde yeni bir turizm türü olarak “film turizmi” ortaya çıkmıştır. Bu alanda yapılan çalışmalarda genelde konuya turist perspektifinden yaklaşılmış, yerel halkın bakışıyla ilgili çalışma sayısı sınırlı kalmıştır. Yerel halkın görüşlerini derleyen çalışmalarda ise çoğunlukla gelişmiş turizm destinasyonları veya yerleşimler ele alınmış olup kırsal alanlar ve turizm faaliyetlerinin yeni başladığı bölgeler çok araştırılmamıştır. Literatürdeki bu eksikliğin giderilmesi amacına yönelik olarak, Muğla’nın Yeşilyurt köyünde yaşayan halkın, bölgede başlayan turizm hareketliliğine yönelik ekonomik, sosyo-kültürel ve çevresel algılarını ve bu algıların bölgede turizm gelişimini desteklemeleri üzerindeki etkilerini inceleyen bu çalışmada veriler, çok değişkenli istatistiksel analiz yöntemleriyle değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda yerel halkın turizm gelişimini genel olarak olumlu algıladığı ve belirgin şekilde algılanmasa bile sosyo-kültürel ve çevresel etkilere yönelik algıların destek tutumunda etkin unsurlar olduğu tespit edilmiştir.
Film turizmi turizmin etkileri yerel halk algı destek Muğla Türkiye
Veri toplanması sürecinde yaptıkları özverili katkıdan dolayı Enise ÖZMEN, Gamze UTAR ve Merdali ASLAN'a çok teşekkür ederiz.
Since old times, the places subject to the works of art have always been tempting. In paced and technological world of today, this temptation is mostly effectuated by movies/series in which visuality is of important. Being relatively easy to access the places of interest and curiosity in recent times, "film tourism" has inevitably emerged as a new form of tourism. The majority of researches on film tourism is tourist-and-marketing-oriented, and few examines local communities' perspective. They mostly were held in developed tourism destinations, and rural areas and newly emerging tourism destinations were very rarely examined. Utilizing multivariate statistical analysis methods, this paper conducted in Yeşilyurt village in Muğla, surveys relation between local residents’ perceptions of and support to tourism development to reduce the gap in literature. Results point out that local residents generally perceive the tourism development positively and that socio-cultural and environmental impacts are effective factors for support, even if they are not perceived clearly.
Film Tourism Impacts Of Tourism Local Residents Perceptions Support Muğla Turkey
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 2 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 36 Sayı: 2 |
İzmir İktisat Dergisi
TR-DİZİN, DOAJ, EBSCO, ERIH PLUS, Index Copernicus, Ulrich’s Periodicals Directory, EconLit, Harvard Hollis, Google Scholar, OAJI, SOBIAD, CiteFactor, OJOP, Araştırmax, WordCat, OpenAIRE, Base, IAD, Academindex
tarafından taranmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ije/contacts
İZMİR İKTİSAT DERGİSİ 2022 yılı 37. cilt 1. sayı ile birlikte sadece elektronik olarak yayınlanmaya başlamıştır.