Research Article
BibTex RIS Cite

E-COMMERCE IN TURKEY AND SAP INTEGRATED E-COMMERCE SYSTEM

Year 2019, Volume: 11 Issue: 2, 207 - 225, 01.12.2019
https://doi.org/10.34111/ijebeg.20191128

Abstract

E-commerce, it is a kind of shopping by use of internet. E-commerce, very different from the usual shopping concept, it is compatible with today's economic dynamics. E-commerce is becoming an indispensable method with the increase of the internet usage. With the use of E-commerce, there are also a number of advantages for companies. On the other hand, SAP is a pioneer and leader in company resource planning software sector. SAP is very important for large-scale companies. They manage all their processes on SAP and its integration is very important with other related software. In this article, we give a brief information in some important aspects about e-commerce and propose a solution for ERP integration of an e-commerce system.

References

  • Baily, M., Lawrence, R.Z. (2001). Do We Have a New E-conomy, National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA, Working Paper, No:8423.
  • Bakos, J.Y. (1998). The Emerging Role of Electronic Marketplaces on the Internet,Communications of the ACM, 41(8): 35-42
  • Barışık, S., Yirmibeşcik, O. (2006). Türkiye’de Yeni Ekonominin Oluşum Sürecini Hızlandırmaya Yönelik Uyum Çabaları, ZKU, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:2, Sayı:4, Sayfa:39-62.
  • Bayraktutan, Y. (2004). Bilgi İktisadi Geliştirme Evreleri ve Maldan Sanala Paranın Evrimi,Türkiye Günlüğü Dergisi, Sayı:78.
  • Brown, S. (1993). Post Modern Marketing, European Journal of Marketing, Cilt No:4.
  • Civelek, M. Sözer, E. (2003). İnternet Ticareti: Yeni Ekososyal Sistem ve Ticaret Noktaları,Beta Yayınları, İstanbul.
  • Ellison, G. Ve Ellison, S. F. (2005). Lessons about Markets from the Internet, The journal of Economic Perspectives, 19(2): 175-193.
  • Fidan, H. Ve Albeni, M. (2014). Asimetrik Bilginin E-Ticaret Üzerindeki Etkileri: Tüketicinin Güven Eğitimleri Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Cilt:19, Sayı:2, Sayfa287-298.
  • Gülenç, F. Karagöz, B. (2008). E-Lojistik ve Türkiye’de E-Lojistik Uygulamaları, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (15) 2008 / 1: 73-91.
  • Güleş, H.K., Bülbül, H. ve Çelebi, A. (2008). Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi İşletmelerinde Elektronik Ticaret Uygulamaları, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Konya.
  • Halis, B. (2012). Tüketimin Değişen Yüzü: Elektronik Ticaret Uygulamaları ve Sosyal Paylaşım Ağlarının Rolü, Tarih, Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, ISSN:2147- 0626, Vol:1, No:4, 2012.
  • İşler, D.B. (2008). Rekabetçi Avantaj Yaratma Çerçevesinde Kobilerde E-Ticaret ve E-Ticaretin Stratejik Kullanımı, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Vol:13, No:13, Sayfa: 277-291
  • Kalaycı, C. (2008). Elektronik Ticaret ve Kobilere Etkileri, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, Yıl:1, Cilt:1, Sayı:1, ISSN:1307-9832.
  • Kırım, A. (2001). Strateji be birebir pazarlama CRM, Sistem Yayınları: 266 İstanbul. Laudon K. ve Traver, C.G. (2010). Introduction to E-commerce, Prentice Hall, New Jersey.
  • Oğuz, V.G. ve Gürdal, S. (2017). Parekende Sektöründe Mağaza Atmosferinin Satış Personeli Performansı Üzerine Etkileri: Hazır Giyim Sektöründe Bir Araştırma, International Journal of Academic Value Studies, (Javstıdies), ISSN:4149-8598, Vol:3, Issue:8, pp:41-54.
  • Sabah, (2015). İnternetten Alışveriş Raporu, Sabah Gazetesi, 30.04.2015 tarihli ekonomi raporu.
  • Sadowski, B. M., Maitland, C., Van Dongen, J. (2002). Strategic Use of the Internet By Small and Medium-Sized Companies: An Exploratory Study. Information Economics and Policy.
  • TÜİK, (2017). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, Haber Bülteni, 27 Ağustos 2019, Sayı: 30574.
  • Yüksekbilgili, Z., Akduman, G. (2015). Parekende Mağazacılık Sektöründe Satış Personelinin Demoğrafik Özellikleri ve Personel Memnuniyet İlişkisi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Kış-2015, Cilt:14, Sayı: 52, Sayfa:86-99.
  • SAP History (2019). SAP: A 47-year history of success, https://www.sap.com/corporate/en/company/history.html, 30.09.2019
  • Fui-Hoon, F., 2002, Enterprise Resource Planning Solutions and Management, Travers, J., IRM Press, USA.
  • SAP , Supported Database Systems (2019). https://help.sap.com/viewer/d77277f42c0b469db8794645abd954ea/8.0/en-US/64f4ef081ed74836b570b56d7bcb4527.html, 30.09.2019
  • SAP Java Connector (2019), https://support.sap.com/en/product/connectors/jco.html, 30.09.2019
Year 2019, Volume: 11 Issue: 2, 207 - 225, 01.12.2019
https://doi.org/10.34111/ijebeg.20191128

Abstract

References

  • Baily, M., Lawrence, R.Z. (2001). Do We Have a New E-conomy, National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA, Working Paper, No:8423.
  • Bakos, J.Y. (1998). The Emerging Role of Electronic Marketplaces on the Internet,Communications of the ACM, 41(8): 35-42
  • Barışık, S., Yirmibeşcik, O. (2006). Türkiye’de Yeni Ekonominin Oluşum Sürecini Hızlandırmaya Yönelik Uyum Çabaları, ZKU, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:2, Sayı:4, Sayfa:39-62.
  • Bayraktutan, Y. (2004). Bilgi İktisadi Geliştirme Evreleri ve Maldan Sanala Paranın Evrimi,Türkiye Günlüğü Dergisi, Sayı:78.
  • Brown, S. (1993). Post Modern Marketing, European Journal of Marketing, Cilt No:4.
  • Civelek, M. Sözer, E. (2003). İnternet Ticareti: Yeni Ekososyal Sistem ve Ticaret Noktaları,Beta Yayınları, İstanbul.
  • Ellison, G. Ve Ellison, S. F. (2005). Lessons about Markets from the Internet, The journal of Economic Perspectives, 19(2): 175-193.
  • Fidan, H. Ve Albeni, M. (2014). Asimetrik Bilginin E-Ticaret Üzerindeki Etkileri: Tüketicinin Güven Eğitimleri Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Cilt:19, Sayı:2, Sayfa287-298.
  • Gülenç, F. Karagöz, B. (2008). E-Lojistik ve Türkiye’de E-Lojistik Uygulamaları, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (15) 2008 / 1: 73-91.
  • Güleş, H.K., Bülbül, H. ve Çelebi, A. (2008). Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi İşletmelerinde Elektronik Ticaret Uygulamaları, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Konya.
  • Halis, B. (2012). Tüketimin Değişen Yüzü: Elektronik Ticaret Uygulamaları ve Sosyal Paylaşım Ağlarının Rolü, Tarih, Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi, ISSN:2147- 0626, Vol:1, No:4, 2012.
  • İşler, D.B. (2008). Rekabetçi Avantaj Yaratma Çerçevesinde Kobilerde E-Ticaret ve E-Ticaretin Stratejik Kullanımı, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Vol:13, No:13, Sayfa: 277-291
  • Kalaycı, C. (2008). Elektronik Ticaret ve Kobilere Etkileri, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, Yıl:1, Cilt:1, Sayı:1, ISSN:1307-9832.
  • Kırım, A. (2001). Strateji be birebir pazarlama CRM, Sistem Yayınları: 266 İstanbul. Laudon K. ve Traver, C.G. (2010). Introduction to E-commerce, Prentice Hall, New Jersey.
  • Oğuz, V.G. ve Gürdal, S. (2017). Parekende Sektöründe Mağaza Atmosferinin Satış Personeli Performansı Üzerine Etkileri: Hazır Giyim Sektöründe Bir Araştırma, International Journal of Academic Value Studies, (Javstıdies), ISSN:4149-8598, Vol:3, Issue:8, pp:41-54.
  • Sabah, (2015). İnternetten Alışveriş Raporu, Sabah Gazetesi, 30.04.2015 tarihli ekonomi raporu.
  • Sadowski, B. M., Maitland, C., Van Dongen, J. (2002). Strategic Use of the Internet By Small and Medium-Sized Companies: An Exploratory Study. Information Economics and Policy.
  • TÜİK, (2017). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, Haber Bülteni, 27 Ağustos 2019, Sayı: 30574.
  • Yüksekbilgili, Z., Akduman, G. (2015). Parekende Mağazacılık Sektöründe Satış Personelinin Demoğrafik Özellikleri ve Personel Memnuniyet İlişkisi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Kış-2015, Cilt:14, Sayı: 52, Sayfa:86-99.
  • SAP History (2019). SAP: A 47-year history of success, https://www.sap.com/corporate/en/company/history.html, 30.09.2019
  • Fui-Hoon, F., 2002, Enterprise Resource Planning Solutions and Management, Travers, J., IRM Press, USA.
  • SAP , Supported Database Systems (2019). https://help.sap.com/viewer/d77277f42c0b469db8794645abd954ea/8.0/en-US/64f4ef081ed74836b570b56d7bcb4527.html, 30.09.2019
  • SAP Java Connector (2019), https://support.sap.com/en/product/connectors/jco.html, 30.09.2019
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Software Engineering (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Ahmet Kaya 0000-0002-6105-0787

Ömer Aydın 0000-0002-7137-4881

Publication Date December 1, 2019
Submission Date October 5, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Kaya, A., & Aydın, Ö. (2019). E-COMMERCE IN TURKEY AND SAP INTEGRATED E-COMMERCE SYSTEM. International Journal of EBusiness and EGovernment Studies, 11(2), 207-225. https://doi.org/10.34111/ijebeg.20191128
AMA Kaya A, Aydın Ö. E-COMMERCE IN TURKEY AND SAP INTEGRATED E-COMMERCE SYSTEM. IJEBEG. December 2019;11(2):207-225. doi:10.34111/ijebeg.20191128
Chicago Kaya, Ahmet, and Ömer Aydın. “E-COMMERCE IN TURKEY AND SAP INTEGRATED E-COMMERCE SYSTEM”. International Journal of EBusiness and EGovernment Studies 11, no. 2 (December 2019): 207-25. https://doi.org/10.34111/ijebeg.20191128.
EndNote Kaya A, Aydın Ö (December 1, 2019) E-COMMERCE IN TURKEY AND SAP INTEGRATED E-COMMERCE SYSTEM. International Journal of eBusiness and eGovernment Studies 11 2 207–225.
IEEE A. Kaya and Ö. Aydın, “E-COMMERCE IN TURKEY AND SAP INTEGRATED E-COMMERCE SYSTEM”, IJEBEG, vol. 11, no. 2, pp. 207–225, 2019, doi: 10.34111/ijebeg.20191128.
ISNAD Kaya, Ahmet - Aydın, Ömer. “E-COMMERCE IN TURKEY AND SAP INTEGRATED E-COMMERCE SYSTEM”. International Journal of eBusiness and eGovernment Studies 11/2 (December 2019), 207-225. https://doi.org/10.34111/ijebeg.20191128.
JAMA Kaya A, Aydın Ö. E-COMMERCE IN TURKEY AND SAP INTEGRATED E-COMMERCE SYSTEM. IJEBEG. 2019;11:207–225.
MLA Kaya, Ahmet and Ömer Aydın. “E-COMMERCE IN TURKEY AND SAP INTEGRATED E-COMMERCE SYSTEM”. International Journal of EBusiness and EGovernment Studies, vol. 11, no. 2, 2019, pp. 207-25, doi:10.34111/ijebeg.20191128.
Vancouver Kaya A, Aydın Ö. E-COMMERCE IN TURKEY AND SAP INTEGRATED E-COMMERCE SYSTEM. IJEBEG. 2019;11(2):207-25.