During the COVID-19 crisis, the fact that customers prefer to have foods delivery to their door instead of going in a restaurant has fueled the growing of Online Food Delivery (OFD). Nearly all restaurants like UberEats and DoorDash coming online and bringing OFD on board, online platform user reviews of a company's performance have grown in importance as a source of data. OFD organizations give great importance on collecting complaints from customer feedback and using data effectively to identify fields of development to increase customer satisfaction. Online reviews remain important during the COVID-19 pandemic as they help customers make safe food decisions. It is one of the basic needs of company managers to get customer opinions about the products and services provided by companies and to develop products and services. This work uses a Natural Language Processing (NLP) based approach. Sentiment Analysis is an area of study that uses user-shared emotions on websites and social networking sites to discover meaningful information. It is helpful to categorize emotions as positive, negative, or neutral using this type of analysis. We have performed experimentations using three modes i.e. Unigram, Bigram, and Trigram. The findings indicate that the main issues with the OFD company are primarily related to food delivery issues, and both organizations generally experience the same issues. The proposed method can be used as a guide for catering companies to evaluate customer satisfaction and complaints and develop marketing strategies to o acquire new customers and increase their market share.
Sentiment analysis NLP Food Delivery Industry customer complaint categorization data extraction data management.
COVID-19 krizi sırasında, müşterilerin bir restorana gitmek yerine yemeklerini kapılarına teslim etmeyi tercih etmesi, Online Yemek Teslimatının (OFD) büyümesini hızlandırdı. UberEats ve DoorDash gibi hemen hemen tüm restoranların çevrimiçi hale gelmesi ve OFD'yi dahil etmesi, bir şirketin performansına ilişkin çevrimiçi platform kullanıcı incelemelerinin bir veri kaynağı olarak önemi arttı. OFD kuruluşları, müşteri geri bildirimlerinden gelen şikayetleri toplamaya ve müşteri memnuniyetini artırmak için gelişim alanlarını belirlemek için verileri etkin bir şekilde kullanmaya büyük önem vermektedir. Müşterilerin güvenli gıda kararları vermesine yardımcı olduklarından, COVID-19 salgını sırasında çevrimiçi incelemeler önemini korumaya devam ediyor. Firmaların sunduğu ürün ve hizmetler hakkında müşteri görüşlerini almak, ürün ve hizmetler geliştirmek firma yöneticilerinin temel ihtiyaçlarından biridir. Bu çalışma, Doğal Dil İşleme (NLP) tabanlı bir yaklaşım kullanır. Duygu Analizi, anlamlı bilgileri keşfetmek için web sitelerinde ve sosyal ağ sitelerinde kullanıcı tarafından paylaşılan duyguları kullanan bir çalışma alanıdır. Bu tür analizleri kullanarak duyguları olumlu, olumsuz veya nötr olarak sınıflandırmak yararlıdır. Unigram, Bigram ve Trigram olmak üzere üç mod kullanarak deneyler gerçekleştirdik. Bulgular, OFD şirketiyle ilgili ana sorunların öncelikle gıda teslimatı sorunlarıyla ilgili olduğunu ve her iki kuruluşun da genel olarak aynı sorunları yaşadığını gösteriyor. Önerilen yöntem, catering şirketlerinin müşteri memnuniyet ve şikayetlerini değerlendirmeleri ve yeni müşteriler kazanmak ve pazar paylarını artırmak için pazarlama stratejileri geliştirmeleri için bir rehber olarak kullanılabilir.
Duygu analizi NLP Gıda Dağıtım Endüstrisi müşteri şikayet kategorizasyonu veri çıkarma veri yönetimi.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 1, 2022 |
Publication Date | October 1, 2022 |
Acceptance Date | September 22, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License