COVID-19 pandemisi şüphesiz tıp eğitiminin köklü ve geleneksel yapısını bozarak hem asenkron hem senkronize uzaktan eğitimden oluşan çevrimiçi bir öğrenme ortamı hazırlamış ve öğrenci ve eğitimcilere yönelik yeni eğitim yöntemlerinin ortaya çıkmasını hızlandırmıştır. Bu konuda öğrenciler ile ilgili çok sayıda çalışma yapılmış iken eğitimci tarafının kısmen eksik kaldığı izlenmektedir Ayrıca tıp eğitiminin özgün doğası gereği tıp fakültesi öğretim üyeleri bu süreçten en fazla etkilenen eğitimci grubunu oluşturmaktadır. Bu çalışma, pandemi dönemine dek eğitimin büyük çoğunluğunu laboratuvar ve hastane ortamlarında aktif bir şekilde sürdüren öğretim elemanlarının yaşadıkları tükenmişlik ve çevrimiçi eğitime olan hazır bulunuşluklarını değerlendirmek amacı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma tıp fakültesinde öğretim üyesi olan ve aktif bir şekilde ders veren 60 akademisyen ile yapılandırılmıştır. Çalışmada “Maslach Tükenmişlik Ölçeği” ile “Çevrimiçi Öğrenme için Hazır Bulunuşluk Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler “SPSS 20.00 for Windows” ile analiz edilmiştir. Katılımcıların tükenmişlik toplam puanlarının 63,35±11,17 olduğu, çevrimiçi öğrenme hazırbulunuşluk toplam puanının ise 2,97±1,18 olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların internet kullanma ve erişimleri ve demografik faktörler ile hazır bulunuşlukları arasında istatistiksel fark bulunmamıştır (p>0,05). Tükenmişlik değerlendirilmesinde ise cinsiyet, mesleki deneyim, yaş ve internete erişilen yer konularında istatistiksel anlamlılık tespit edilmiştir (p<0,05). Tıp eğitiminin çevrimiçi olarak amacına ulaşabilmesi için öğretim üyelerinin hazırbulunuşluk, stres ve tükenmişliklerinin de dikkate alınarak, sadece online eğitim ile sınırlı olmayan senkronize bir eğitim ortamı sağlanması ve uzaktan eğitim planlanırken tarafların ihtiyaçları ve beklentilerinin belirlenmesi ile bunlara yönelik gerekli hazırlığın sağlanmasının da sürecin verimliliğinin artması bakımından gerekli olduğu düşünülmektedir.
The COVID-19 pandemic has undoubtedly disrupted the deep-rooted and traditional structure of medical education and accelerated the emergence of novel education methods for students and educators by preparing an online learning environment consisting of both asynchronous and synchronized distance education. Whilst a fair number of studies have been conducted on students on this subject, the educator side appears to be partially lacking. In addition, due to the unique nature of medical education, members of medical faculty constitute the group of educators most affected by this process. This study was carried out with the aim of evaluating the burnout and readiness for online education of the said group of instructors who had been actively giving the majority of classes in laboratory and hospital environments until the pandemic period The research was conducted with 60 academics who were lecturers in a medical faculty and were actively teaching. “ Maslach Burnout Scale” and “ Readiness Scale for Online Learning ” were employed in the present research. “SPSS 20.00 for Windows” was utilized for data analyses. It was determined that the participants' total burnout score was 63.35±11.17, and the online learning readiness total score was 2.97±1.18. There was no statistical difference between participants' internet use and access, demographic factors and readiness (p>0.05). In the evaluation of burnout, statistical significance was found germane to gender, professional experience, age, and place of access to the internet (p<0.05). In order for medical education to achieve its purpose online, taking into account the readiness, stress and burnout of the faculty members, providing a synchronized education environment that is not limited to online education, and identifying the needs and expectations of the involved parties when planning distance education and ensuring the necessary preparation for these, increasing the efficiency of the process. is considered necessary.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2022 |
Submission Date | July 5, 2022 |
Acceptance Date | August 22, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Journal EMI e-mail Adresi: internationaljournalemi@gmail.com
JOURNAL EMI Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.