Hata yönetimi, inovasyon, öğrenme ve motivasyon gibi birçok istendik örgütsel çıktının oluşmasına katkı sunan bir yönetim tarzıdır. Organizasyon çatısı altında meydana gelen hataları anlamak, bu hataların neden ve sonuçlarını değerlendirmek, çalışanlara bu hataları yönetebilme yetisi kazandırmak şüphesiz hata yönetiminden geçmektedir. Ulusal yazında hizmet sektöründe hata yönetim kavramını irdeleyen çalışmaların sınırlı sayıda olduğu görülmektedir. Bu araştırma ile hizmet sektörünün önemli bir parçası olan sigorta acentesi çalışanlarının hata ve hata yönetim kültürüne ilişkin algılarının belirlenmesi ve bu sayede alan yazına katkı sunulması amaçlanmaktadır. Olgubilim (fenomenolojik) bir yaklaşımla desenlenen araştırma, Kayseri il merkezinde faaliyet gösteren üç sigorta şirketinden toplam 12 kişinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda sigorta şirketlerinde ortaya çıkan hata türleri, çalışanları hataya sürükleyen nedenler, çalışanların bu hatalardan nasıl etkilendiği, çalışanların ve kurumlarının hataları nasıl algıladığı ve bu algıların cinsiyete göre nasıl değiştiği incelenmiştir. Son olarak hizmet sektörünün önemli ayaklarından biri olan sigorta şirketlerine ve gelecek araştırmacılara yönelik bazı önerilere yer verilmiştir.
Hata yönetimi, inovasyon, öğrenme ve motivasyon gibi birçok istendik örgütsel çıktının oluşmasına katkı sunan bir yönetim tarzıdır. Organizasyon çatısı altında meydana gelen hataları anlamak, bu hataların neden ve sonuçlarını değerlendirmek, çalışanlara bu hataları yönetebilme yetisi kazandırmak şüphesiz hata yönetiminden geçmektedir. Ulusal yazında hizmet sektöründe hata yönetim kavramını irdeleyen çalışmaların sınırlı sayıda olduğu görülmektedir. Bu araştırma ile hizmet sektörünün önemli bir parçası olan sigorta acentesi çalışanlarının hata ve hata yönetim kültürüne ilişkin algılarının belirlenmesi ve bu sayede alan yazına katkı sunulması amaçlanmaktadır. Olgubilim (fenomenolojik) bir yaklaşımla desenlenen araştırma, Kayseri il merkezinde faaliyet gösteren üç sigorta şirketinden toplam 12 kişinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda sigorta şirketlerinde ortaya çıkan hata türleri, çalışanları hataya sürükleyen nedenler, çalışanların bu hatalardan nasıl etkilendiği, çalışanların ve kurumlarının hataları nasıl algıladığı ve bu algıların cinsiyete göre nasıl değiştiği incelenmiştir. Son olarak hizmet sektörünün önemli ayaklarından biri olan sigorta şirketlerine ve gelecek araştırmacılara yönelik bazı önerilere yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Submission Date | July 20, 2022 |
Acceptance Date | December 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Journal EMI e-mail Adresi: internationaljournalemi@gmail.com
JOURNAL EMI Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.