The aim of the research is to determine the impact of the Covid-19 pandemic on the economic situation of vocational school students. For this purpose, an online questionnaire was applied to 376 vocational school students studying at Ankara Yıldırım Beyazıt University and Hacettepe University between January 15, 2021 and May 20, 2021. As a result of the survey, it was determined that 38% of the participants were unemployed at least one of their family members. In the research, with the Economic Importance of Covid-19, the mother's job, the mother's education level, the father's job, the father's education level, the father's job, the minors of the father's schools cannot be noticed as a target. The hypotheses were tested through the One-Way Analysis of Variance (ANOVA), economically selected, with the Covid-19 Impact Scale of Economic, father's education level, household income and home ownership. Accordingly, H0 acceptance was rejected and H1 accepted. Post-Hoc test was applied to determine the difference between groups. According to this, a statistically significant difference was found between the education level of the fathers of the participants "literate (without diploma)", "primary school" and "secondary school" and "graduate education When examined the father's job status, showed a difference between the "unemployed group" and the "public sector" group. There was a difference between the group with an income of 7503-10003 TL and 2501-5000 TL as a group. Lastly, a difference was determined between those who own their own house and those who rent.
Araştırmanın amacı Covid-19’un meslek yüksekokul öğrencilerinin ekonomik durumları üzerindeki etkisini tespit etmektir. Bu amaçla Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesinde öğrenim gören 376 meslek yüksekokul öğrencisine 15 Ocak 2021- 20 Mayıs 2021 tarihleri arasında çevrimiçi (online) anket uygulanmıştır. Anket sonucunda katılımcıların %38’inin aile bireylerinden en az birinin işsiz kaldığı belirlenmiştir. Araştırmada Covid-19’un Ekonomik Etkisi Ölçeği ile annenin işi, annenin eğitim düzeyi, babanın işi, babanın eğitim düzeyi, hanehalkı geliri ve evin mülkiyeti değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farkın olup olmadığı incelenmiştir. Hipotezler, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) aracılığıyla test edilmiş, analiz sonucunda Covid-19’un Ekonomik Etkisi Ölçeği ile babanın işi, babanın eğitim düzeyi, hanehalkı geliri ve evin mülkiyeti arasında istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir. Buna bağlı olarak H0 hipotezi reddedilerek H1 hipotezi kabul edilmiştir. Hangi gruplar arasında farklılık olduğunu belirlemek amacıyla Post-Hoc testler arasında yer alan ve gruplar arasında dağılımın eşit olmadığı durumlarda tercih edilen Scheffe Testi uygulanmıştır. Buna göre katılımcıların babalarının eğitim durumu “okur-yazar (diplomasız)”,“ilkokul” ve “ortaokul” ile ”lisansüstü eğitim” olan grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Babanın iş durumu incelendiğinde ise “işsiz” olan grup ile “kamu sektörü” olan grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Söz konusu ölçek puanı hanehalkı geliri açısından analiz edildiğinde geliri 7503-10003 TL olan grup ile 2501-5000 TL olan grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Son olarak evin mülkiyet durumu incelendiğinde evin mülkiyeti “kira” olanlar ile “kendi evi” olan grup arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 4 |
International Journal of Economics, Politics, Humanities & Social Sciences – IJEPHSS is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY NC)