Abstract
Bu araştırma üniversite öğrencilerinin analiz dersine yönelik tutum ve öğrenme ortamı algılarını incelemeyi amaçlamıştır. Bu amaç kapsamında ilk olarak analiz dersine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Huang ve Lin (2015) tarafından geliştirilen Analiz Tutum Ölçeğinin Türkçeye uyarlama çalışması yapılmıştır. Uyarlanan ölçeğin özgün haliyle aynı öz-güven, değer, mutluluk ve motivasyon olmak üzere 4 alt boyuttan oluştuğu belirlenmiştir. Türkçeye uyarlanan ölçme aracının öğrencilerin analiz dersine yönelik tutumlarını incelemek amacıyla kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu belirlenmiştir. Üniversite öğrencilerinin öz güven, değer, mutluluk ve motivasyon alt boyutlarına ilişkin olarak kısmen olumlu tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin öğrenme ortamlarına ilişkin algılarının öğrenci uyumu, öğretmen desteği, katılım, araştırma, görev uyumu, işbirliği ve eşitlik alt boyutlarına ilişkin olarak olumlu ancak orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin analiz dersine yönelik tutumları ile öğrenme ortamı algıları arasında zayıf ancak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.