Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 15 - 35, 19.11.2020
https://doi.org/10.5281/zenodo.7583941

Abstract

References

  • Abazaoğlu, İ. (2014). Dünyada öğretmen yetiştirme programları ve öğretmenlere yönelik mesleki gelişim uygulamaları. Electronic Turkish Studies, 9(5), 1-46.
  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 343-361.
  • Akhtar, S. N. (2017). The relationship between teacher motivation and students’ academic achievement at secondary school level (Unpubished doctoral dissertation). University of Education, Lahore.
  • Akuoko, K. O., Dwumah, P., & Baba, W. M. (2012). Teacher motivation and quality education delivery: A study of public basic schools in Tamale metropolis in Ghana. International Journal of Social Science & Interdisciplinary Research, 1(12), 29-46.
  • Altun, T., & Vural, S. (2012). Bilim ve sanat merkezinde (BİLSEM) görev yapan öğretmen ve yöneticilerin mesleki gelişim ve okul gelişimine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 152-177.
  • Argon, T., & Ekinci, S. (2016). İlk ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel özdeşleşme ve örgütsel sinizm düzeylerine ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 1-19. doi: 10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182908
  • Aslanargun, E., & Atmaca, T. (2017). Teachers’ determination of needs and expectations of professional development. Asian Journal of Instruction, 5(2), 50-64.
  • Avalos, B. (2011). Teacher professional development in teaching and teacher education over ten years. Teaching and Teacher Education, 27(1), 10-20.
  • Bakioğlu, A., & Kirişçi-Sarıkaya, A. (2018). Bir öğretmen mesleki gelişim modeli: Üniversite-okul ortaklığı. Yıldız Journal of Educational Research, 3(2), 76-98.
  • Barlı, Ö., Bilgili, B., Çelik, S., & Bayrakçeken, S. (2005). İlköğretim okul öğretmenlerinin motivasyonları: Farklılıkların ve sorunların araştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 391-417.
  • Bayar, A. (2014). The Components of effective professional development activities in terms of teachers’ perspective. Online Submission, 6(2), 319-327.
  • Bayır, E., & Köseoğlu, F. (2013). Sorgulayıcı-araştırma odaklı mesleki gelişim çalıştayına katılım sonrası kimya öğretmen adaylarının öğretmen rolüne ilişkin anlayışlarının incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (Ijtase), 2(3), 47-60.
  • Borko, H., Jacobs, J., & Koellner, K. (2010). Contemporary approaches to teacher professional development. International Encyclopedia of Education, 7(2), 548-556.
  • Buldu, M. (2014). Öğretmen yeterlik düzeyi değerlendirmesi ve mesleki gelişim eğitimleri planlanması üzerine bir öneri. Milli Eğitim Dergisi, 44(204), 114-134.
  • Bümen, N. T., Ateş, A. Çakar, E. Ural, G., & Acar, V. (2012). Türkiye bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimi: Sorunlar ve öneriler, Milli Eğitim Dergisi, 194, 31-50.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk-Bökeoğlu, Ö., & Köklü, N. (2009). Sosyal bilimler için istatistik (4. baskı), Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum (11. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Boydak-Özan, M., Şener, G., & Polat, H. (2014). Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişim eğitimlerine ilişkin genel görüşlerinin belirlenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 167-180.
  • Bozgün, K., & Akın-Kösterelioğlu, M. (2020). İlkokul öğrencileri motivasyon ölçeği Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. AJESI- Anadolu Journal of Educational Sciences International, 10(1), 209-236. doi:10.18039/ajesi.682030
  • Can, S. (2015). Investigation of the motivation level of teachers working at state schools in relation to some variables. International Journal of Progressive Education, 11(3), 153-161.
  • Can, E. (2019). Öğretmenlerin meslekî gelişimleri: Engeller ve öneriler. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 7(4), 1618-1650. doi: 10.14689/Issn.2148-2624.1.7c.4s.14m
  • Cantaş, C., & Kavas, E. (2015). Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütlerine duydukları güvenin motivasyonları üzerindeki etkileri: Afyonkarahisar ili uygulaması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), 920-932.
  • Çakır, İ. (2013). Mesleki gelişim etkinliklerinin İngilizce öğretmenlerine olan katkısı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(ÖYGE Özel Sayısı), 122-130.
  • Çevik, A., & Köse, A. (2017). Öğretmenlerin okul kültürü algıları ile motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 996-1014.
  • Darling-Hammond, L., Hyler, M. E., & Gardner, M. (2017). Effective teacher professional development. Palo Alto, CA: Learning Policy Institute.
  • Demir, S. (2018). Okul yöneticilerinin kullandıkları motivasyonel dil ile öğretmen motivasyonu arasındaki ilişki. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(5), 633-638.
  • Demirli, C., Demirkol, M., & Özdemir, T. Y. (2010). Çevrimiçi öğrenme topluluklarının mesleki gelişim üzerindeki etkisine yönelik öğretmen görüşleri. IV. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Selçuk Üniversitesi, 24-26 Eylül.
  • Dörnyei, Z., & Ushioda, E. (2013). Teaching and researching motivation (2nd ed.). Routledge: London and New York.
  • Elçiçek, Z., & Yaşar, M. (2016). Türkiye’de ve dünyada öğretmenlerin mesleki gelişimi. Electronic Journal of Education Sciences, 5(9), 12-19.
  • Eroğlu, M., & Özbek, R. (2018a). Öğretmenlerin mesleki gelişim kavramına ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(59), 754-765.
  • Eroğlu, M., & Özbek, R. (2018b). Öğretmenler için mesleki gelişim etkinlikleri ölçeğinin geliştirilmesi. Journal of Current Researches on Social Sciences, 8(3), 185-208.
  • Feiman-Nemser, S. (2001). From preparation to practice: Designing a continuum to strengthen and sustain teaching. Teachers College Record, 103(6), 1013–1055.
  • Gagné, M., Forest, J., Gilbert, M.H., Aube, C., Morin, E. & Malorni, A. (2010). The motivation at work scale: Validation evidence in two languages. Educational and Psychological Measurement, 70(4), 628-646.
  • Genç, G. (2010). İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişim sürecinin önünde algıladıkları başlıca engeller: Malatya ili örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(31), 103-117.
  • Gokmenoglu, T., Beyazova, G., & Kılıçoğlu, A. (2015). Mesleki gelişim: Öğrenen olarak öğretmen eğitimcileri. İlköğretim Online, 14(2), 574-592. doi: 10.17051/io.2015.10038
  • Göksoy, S., & Dinç, H. (2017). Avrupa Birliği ülkelerinde sürekli mesleki gelişim (SMG) uygulamalari ve Türkiye’deki hizmet içi eğitim faaliyetlerinin karşilaştirilmasi. TURAN-SAM: TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi, 9(34), 162-170.
  • Guskey, T. R. (2002). Professional development and teacher change. Teachers and teaching, 8(3), 381-391.
  • Güneş, F. (2016). Mesleki gelişim yaklaşımları ve öğretmen yetiştirme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(24), 1006-1041.
  • Han, J., & Yin, H. (2016). Teacher motivation: Definition, research development and implications for teachers. Cogent Education, 3(1), 1217819, Doi: 10.1080/2331186X.2016.1217819.
  • Hayden, S. S. (2011). Teacher motivation and student achievement in middle school students (Unpublished doctoral dissertation). Walden University, College of Education, Minnesota.
  • İlğan, A. (2013). Öğretmenler için etkili mesleki gelişim faaliyetleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(ÖYGE Özel Sayısı), 41-56.
  • İlğan, A. (2020). Öğretmenler için etkili mesleki gelişim yaklaşımları ile bir model önerisi ve uygulama yönergesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 11(21), 172-197.
  • İşcan, Ö. F. (2006). Dönüştürücü/etkileşimci liderlik algısı ve örgütsel özdeşleşme ilişkisinde bireysel farklılıkların rolü. Akdeniz İ. İ. B. F. Dergisi, 3(11), 160-177.
  • Johnson, C. C., Kahle, J. B., & Fargo, J. D. (2007). A study of the effect of sustained, whole-school professional development on student achievement in science. Journal of Research in Science Teaching: The Official Journal of the National Association for Research in Science Teaching, 44(6), 775-786.
  • Kaboub, F. (2008). Positivist paradigm. Encyclopaedia of counselling, 2(2), 343.
  • Kaçan, G. (2004). Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişime ilişkin isteklilik düzeyleri. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 57-66.
  • Kahyaoğlu, R. B., & Karataş, S. (2019). Mesleki gelişim eğitim seminerlerine ilişkin öğretmen görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (37), 191-220.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi (19. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kasalak, G. (2020). Okul yöneticileri kendi mesleki gelişim etkinliklerini nasıl algılıyorlar?. Yaşadıkça Eğitim, 34(1), 111-130. doi: 10.33308/26674874.2020341139
  • Kaya, İ. G. (2019). Ortaöğretim kurumlarında gerçekleştirilen mesleki gelişim çalışmalarının etkililiği. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 52-74.
  • Köseoğlu, F., Tümay, H., & Üstün, U. (2010). Bilimin doğası öğretimi mesleki gelişim paketinin geliştirilmesi ve öğretmen adaylarına uygulanması ile ilgili tartışmalar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(4), 129-162.
  • Lumpe, A., Czerniak, C., Haney, J., & Beltyukova, S. (2012). Beliefs about teaching science: The relationship between elementary teachers’ participation in professional development and student achievement. International journal of science education, 34(2), 153-166.
  • MEB. (2010). Okul yöneticileri ve öğretmenler için okul temelli mesleki gelişim kılavuzu. Ankara: Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, Erişim: https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_11/06153206_otmg_kYlavuz.pdf.
  • Murphy, G. A., & Calway, B. A. (2008). Professional development for professionals: Beyond sufficiency learning. Australian Journal of Adult Learning, 48(3), 424-444
  • Neves de Jesus, S., & Lens, W. (2005). An integrated model for the study of teacher motivation. Applied Psychology, 54(1), 119-134.
  • Ofoegbu, F. I. (2004). Teacher motivation: A factor for classroom effectiveness and school improvement in Nigeria. College Student Journal, 38(1), 81-90.
  • Özdemir, S. M. (2016). Öğretmen niteliğinin bir göstergesi olarak sürekli mesleki gelişim. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 233-244.
  • Özer, B. (2008). Öğretmenlerin mesleki gelişimi. A. Hakan (Ed.) içinde, Öğretmenlik meslek bilgisi alanındaki gelişmeler (s. 195-216). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
  • Özer-Özkan, Y., & Anıl, D. (2014). Öğretmen mesleki gelişim değişkenlerinin ayırt edicilik düzeyi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 205-216.
  • Özmantar, M. F., & Önala, S. (2017). Matematik öğretmenlerinin mesleki gelişim programlarına ilişkin ihtiyaç, değerlendirme ve beklentileri. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1), 120-140.
  • Öztürk-Akar, E. (2006). Farklı türde okullarda çalışan biyoloji öğretmenlerinin mesleki gelişim deneyim ve ihtiyaçları. Hacettepe üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 30(30), 174-183.
  • Revee, J. & Su, Y. L. (2014). Teacher motivation. In M. Gagné (Ed.), The Oxford handbook of work engagement, motivation, and self-determination theory (pp. 349-362). New York, NY: Oxford University Press.
  • Sarı, M., Canoğulları, E., & Yıldız, E. (2018). Öğretmenlerin okul yaşam kalitesi algıları ile mesleki motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47, 387-409. Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Sinclair, C. (2008). Initial and changing student teacher motivation and commitment to teaching. Asia‐Pacific Journal of Teacher Education, 36(2), 79-104.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Boston: Allyn and Bacon.
  • Taşkesen, S., Taşkesen, O., Bakırhan, A., & Tanoğlu, Ş. (2018). Görsel sanatlar öğretmenlerinin motivasyon düzeyleri ve motivasyonlarını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma (Erzincan ili örneği). Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ERZSOSDE), 11(2), 77-85.
  • Thoonen, E. E., Sleegers, P. J., Oort, F. J., Peetsma, T. T., & Geijsel, F. P. (2011). How to improve teaching practices: The role of teacher motivation, organizational factors, and leadership practices. Educational Administration Quarterly, 47(3), 496-536.
  • Tohidi, H., & Jabbari, M. M. (2012). The effects of motivation in education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 31, 820-824.
  • Ugar, Y. (2019). Okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonu arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uğurlu, F., Dolmacı, A., & Evran-Acar, F. (2018). Uzakdoğu ülkelerinde öğretmenlerin mesleki gelişim modelleri. Electronic Turkish Studies, 13(27), 1525-1540.
  • Urhan, F. (2018). Öğretmenlerin motivasyon düzeylerine etki eden değişkenlerin analizi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yılmaz, P. (2017). İlkokul öğretmenleri ve yöneticilerinin iş motivasyon düzeylerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi-Marmara Üniversitesi, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ortak Yüksek Lisans Programı, İstanbul.
  • Yoon, K. S., Duncan, T., Lee, S. W.-Y., Scarloss, B., & Shapley, K. (2007). Reviewing the evidence on how teacher professional development affects student achievement (Issues & Answers Report, REL 2007–No. 033). Washington, DC: U.S. Department of Education, Institute of Education Sciences. Retrieved from http://ies.ed.gov/ncee/edlabs on 10.09.2020

Evaluation of Teachers’ Motivation and Participation Levels in Professional Development Activities

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 15 - 35, 19.11.2020
https://doi.org/10.5281/zenodo.7583941

Abstract

The aim of this research is to evaluate teachers’ levels of motivation and participation in professional development activities. The research is descriptive and designed according to the screening model. The sample of the study consisted of 388 teachers working in state schools in Istanbul in the 2019-2020 academic year and determined by the simple random sampling method. As a result of the analyses, it was determined that teachers' levels of motivation and participation in professional development activities were high. In addition, it was found that motivation levels of teachers differed significantly in favour of female teachers, those who had bachelor’s degree and choose teaching profession of their own will, whereas it did not differ significantly according to the branches. On the other hand, it was determined that participation levels of teachers in professional development activities did not differ significantly according to gender, branch and education level, however, they differed significantly in favour of those who chose teaching profession of their own will. Finally, a moderate level, positive and statistically significant relation was found between teachers’ motivation and their levels of participation in professional development activities. In fact, it was found that the highest relation with professional development activities was in the dimension of identified regulation, yet there was no significant relation with external regulation.

References

  • Abazaoğlu, İ. (2014). Dünyada öğretmen yetiştirme programları ve öğretmenlere yönelik mesleki gelişim uygulamaları. Electronic Turkish Studies, 9(5), 1-46.
  • Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 343-361.
  • Akhtar, S. N. (2017). The relationship between teacher motivation and students’ academic achievement at secondary school level (Unpubished doctoral dissertation). University of Education, Lahore.
  • Akuoko, K. O., Dwumah, P., & Baba, W. M. (2012). Teacher motivation and quality education delivery: A study of public basic schools in Tamale metropolis in Ghana. International Journal of Social Science & Interdisciplinary Research, 1(12), 29-46.
  • Altun, T., & Vural, S. (2012). Bilim ve sanat merkezinde (BİLSEM) görev yapan öğretmen ve yöneticilerin mesleki gelişim ve okul gelişimine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42), 152-177.
  • Argon, T., & Ekinci, S. (2016). İlk ve ortaokul öğretmenlerinin örgütsel özdeşleşme ve örgütsel sinizm düzeylerine ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 1-19. doi: 10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182908
  • Aslanargun, E., & Atmaca, T. (2017). Teachers’ determination of needs and expectations of professional development. Asian Journal of Instruction, 5(2), 50-64.
  • Avalos, B. (2011). Teacher professional development in teaching and teacher education over ten years. Teaching and Teacher Education, 27(1), 10-20.
  • Bakioğlu, A., & Kirişçi-Sarıkaya, A. (2018). Bir öğretmen mesleki gelişim modeli: Üniversite-okul ortaklığı. Yıldız Journal of Educational Research, 3(2), 76-98.
  • Barlı, Ö., Bilgili, B., Çelik, S., & Bayrakçeken, S. (2005). İlköğretim okul öğretmenlerinin motivasyonları: Farklılıkların ve sorunların araştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 391-417.
  • Bayar, A. (2014). The Components of effective professional development activities in terms of teachers’ perspective. Online Submission, 6(2), 319-327.
  • Bayır, E., & Köseoğlu, F. (2013). Sorgulayıcı-araştırma odaklı mesleki gelişim çalıştayına katılım sonrası kimya öğretmen adaylarının öğretmen rolüne ilişkin anlayışlarının incelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (Ijtase), 2(3), 47-60.
  • Borko, H., Jacobs, J., & Koellner, K. (2010). Contemporary approaches to teacher professional development. International Encyclopedia of Education, 7(2), 548-556.
  • Buldu, M. (2014). Öğretmen yeterlik düzeyi değerlendirmesi ve mesleki gelişim eğitimleri planlanması üzerine bir öneri. Milli Eğitim Dergisi, 44(204), 114-134.
  • Bümen, N. T., Ateş, A. Çakar, E. Ural, G., & Acar, V. (2012). Türkiye bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimi: Sorunlar ve öneriler, Milli Eğitim Dergisi, 194, 31-50.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk-Bökeoğlu, Ö., & Köklü, N. (2009). Sosyal bilimler için istatistik (4. baskı), Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum (11. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Boydak-Özan, M., Şener, G., & Polat, H. (2014). Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişim eğitimlerine ilişkin genel görüşlerinin belirlenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 167-180.
  • Bozgün, K., & Akın-Kösterelioğlu, M. (2020). İlkokul öğrencileri motivasyon ölçeği Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. AJESI- Anadolu Journal of Educational Sciences International, 10(1), 209-236. doi:10.18039/ajesi.682030
  • Can, S. (2015). Investigation of the motivation level of teachers working at state schools in relation to some variables. International Journal of Progressive Education, 11(3), 153-161.
  • Can, E. (2019). Öğretmenlerin meslekî gelişimleri: Engeller ve öneriler. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 7(4), 1618-1650. doi: 10.14689/Issn.2148-2624.1.7c.4s.14m
  • Cantaş, C., & Kavas, E. (2015). Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütlerine duydukları güvenin motivasyonları üzerindeki etkileri: Afyonkarahisar ili uygulaması. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(41), 920-932.
  • Çakır, İ. (2013). Mesleki gelişim etkinliklerinin İngilizce öğretmenlerine olan katkısı. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(ÖYGE Özel Sayısı), 122-130.
  • Çevik, A., & Köse, A. (2017). Öğretmenlerin okul kültürü algıları ile motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 996-1014.
  • Darling-Hammond, L., Hyler, M. E., & Gardner, M. (2017). Effective teacher professional development. Palo Alto, CA: Learning Policy Institute.
  • Demir, S. (2018). Okul yöneticilerinin kullandıkları motivasyonel dil ile öğretmen motivasyonu arasındaki ilişki. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(5), 633-638.
  • Demirli, C., Demirkol, M., & Özdemir, T. Y. (2010). Çevrimiçi öğrenme topluluklarının mesleki gelişim üzerindeki etkisine yönelik öğretmen görüşleri. IV. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Selçuk Üniversitesi, 24-26 Eylül.
  • Dörnyei, Z., & Ushioda, E. (2013). Teaching and researching motivation (2nd ed.). Routledge: London and New York.
  • Elçiçek, Z., & Yaşar, M. (2016). Türkiye’de ve dünyada öğretmenlerin mesleki gelişimi. Electronic Journal of Education Sciences, 5(9), 12-19.
  • Eroğlu, M., & Özbek, R. (2018a). Öğretmenlerin mesleki gelişim kavramına ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(59), 754-765.
  • Eroğlu, M., & Özbek, R. (2018b). Öğretmenler için mesleki gelişim etkinlikleri ölçeğinin geliştirilmesi. Journal of Current Researches on Social Sciences, 8(3), 185-208.
  • Feiman-Nemser, S. (2001). From preparation to practice: Designing a continuum to strengthen and sustain teaching. Teachers College Record, 103(6), 1013–1055.
  • Gagné, M., Forest, J., Gilbert, M.H., Aube, C., Morin, E. & Malorni, A. (2010). The motivation at work scale: Validation evidence in two languages. Educational and Psychological Measurement, 70(4), 628-646.
  • Genç, G. (2010). İngilizce öğretmenlerinin mesleki gelişim sürecinin önünde algıladıkları başlıca engeller: Malatya ili örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(31), 103-117.
  • Gokmenoglu, T., Beyazova, G., & Kılıçoğlu, A. (2015). Mesleki gelişim: Öğrenen olarak öğretmen eğitimcileri. İlköğretim Online, 14(2), 574-592. doi: 10.17051/io.2015.10038
  • Göksoy, S., & Dinç, H. (2017). Avrupa Birliği ülkelerinde sürekli mesleki gelişim (SMG) uygulamalari ve Türkiye’deki hizmet içi eğitim faaliyetlerinin karşilaştirilmasi. TURAN-SAM: TURAN Stratejik Araştırmalar Merkezi, 9(34), 162-170.
  • Guskey, T. R. (2002). Professional development and teacher change. Teachers and teaching, 8(3), 381-391.
  • Güneş, F. (2016). Mesleki gelişim yaklaşımları ve öğretmen yetiştirme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(24), 1006-1041.
  • Han, J., & Yin, H. (2016). Teacher motivation: Definition, research development and implications for teachers. Cogent Education, 3(1), 1217819, Doi: 10.1080/2331186X.2016.1217819.
  • Hayden, S. S. (2011). Teacher motivation and student achievement in middle school students (Unpublished doctoral dissertation). Walden University, College of Education, Minnesota.
  • İlğan, A. (2013). Öğretmenler için etkili mesleki gelişim faaliyetleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(ÖYGE Özel Sayısı), 41-56.
  • İlğan, A. (2020). Öğretmenler için etkili mesleki gelişim yaklaşımları ile bir model önerisi ve uygulama yönergesi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 11(21), 172-197.
  • İşcan, Ö. F. (2006). Dönüştürücü/etkileşimci liderlik algısı ve örgütsel özdeşleşme ilişkisinde bireysel farklılıkların rolü. Akdeniz İ. İ. B. F. Dergisi, 3(11), 160-177.
  • Johnson, C. C., Kahle, J. B., & Fargo, J. D. (2007). A study of the effect of sustained, whole-school professional development on student achievement in science. Journal of Research in Science Teaching: The Official Journal of the National Association for Research in Science Teaching, 44(6), 775-786.
  • Kaboub, F. (2008). Positivist paradigm. Encyclopaedia of counselling, 2(2), 343.
  • Kaçan, G. (2004). Sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişime ilişkin isteklilik düzeyleri. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 57-66.
  • Kahyaoğlu, R. B., & Karataş, S. (2019). Mesleki gelişim eğitim seminerlerine ilişkin öğretmen görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (37), 191-220.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi (19. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kasalak, G. (2020). Okul yöneticileri kendi mesleki gelişim etkinliklerini nasıl algılıyorlar?. Yaşadıkça Eğitim, 34(1), 111-130. doi: 10.33308/26674874.2020341139
  • Kaya, İ. G. (2019). Ortaöğretim kurumlarında gerçekleştirilen mesleki gelişim çalışmalarının etkililiği. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 52-74.
  • Köseoğlu, F., Tümay, H., & Üstün, U. (2010). Bilimin doğası öğretimi mesleki gelişim paketinin geliştirilmesi ve öğretmen adaylarına uygulanması ile ilgili tartışmalar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(4), 129-162.
  • Lumpe, A., Czerniak, C., Haney, J., & Beltyukova, S. (2012). Beliefs about teaching science: The relationship between elementary teachers’ participation in professional development and student achievement. International journal of science education, 34(2), 153-166.
  • MEB. (2010). Okul yöneticileri ve öğretmenler için okul temelli mesleki gelişim kılavuzu. Ankara: Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, Erişim: https://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_11/06153206_otmg_kYlavuz.pdf.
  • Murphy, G. A., & Calway, B. A. (2008). Professional development for professionals: Beyond sufficiency learning. Australian Journal of Adult Learning, 48(3), 424-444
  • Neves de Jesus, S., & Lens, W. (2005). An integrated model for the study of teacher motivation. Applied Psychology, 54(1), 119-134.
  • Ofoegbu, F. I. (2004). Teacher motivation: A factor for classroom effectiveness and school improvement in Nigeria. College Student Journal, 38(1), 81-90.
  • Özdemir, S. M. (2016). Öğretmen niteliğinin bir göstergesi olarak sürekli mesleki gelişim. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 233-244.
  • Özer, B. (2008). Öğretmenlerin mesleki gelişimi. A. Hakan (Ed.) içinde, Öğretmenlik meslek bilgisi alanındaki gelişmeler (s. 195-216). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
  • Özer-Özkan, Y., & Anıl, D. (2014). Öğretmen mesleki gelişim değişkenlerinin ayırt edicilik düzeyi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 205-216.
  • Özmantar, M. F., & Önala, S. (2017). Matematik öğretmenlerinin mesleki gelişim programlarına ilişkin ihtiyaç, değerlendirme ve beklentileri. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1), 120-140.
  • Öztürk-Akar, E. (2006). Farklı türde okullarda çalışan biyoloji öğretmenlerinin mesleki gelişim deneyim ve ihtiyaçları. Hacettepe üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 30(30), 174-183.
  • Revee, J. & Su, Y. L. (2014). Teacher motivation. In M. Gagné (Ed.), The Oxford handbook of work engagement, motivation, and self-determination theory (pp. 349-362). New York, NY: Oxford University Press.
  • Sarı, M., Canoğulları, E., & Yıldız, E. (2018). Öğretmenlerin okul yaşam kalitesi algıları ile mesleki motivasyon düzeylerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47, 387-409. Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Sinclair, C. (2008). Initial and changing student teacher motivation and commitment to teaching. Asia‐Pacific Journal of Teacher Education, 36(2), 79-104.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.). Boston: Allyn and Bacon.
  • Taşkesen, S., Taşkesen, O., Bakırhan, A., & Tanoğlu, Ş. (2018). Görsel sanatlar öğretmenlerinin motivasyon düzeyleri ve motivasyonlarını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma (Erzincan ili örneği). Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ERZSOSDE), 11(2), 77-85.
  • Thoonen, E. E., Sleegers, P. J., Oort, F. J., Peetsma, T. T., & Geijsel, F. P. (2011). How to improve teaching practices: The role of teacher motivation, organizational factors, and leadership practices. Educational Administration Quarterly, 47(3), 496-536.
  • Tohidi, H., & Jabbari, M. M. (2012). The effects of motivation in education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 31, 820-824.
  • Ugar, Y. (2019). Okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin motivasyonu arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Uğurlu, F., Dolmacı, A., & Evran-Acar, F. (2018). Uzakdoğu ülkelerinde öğretmenlerin mesleki gelişim modelleri. Electronic Turkish Studies, 13(27), 1525-1540.
  • Urhan, F. (2018). Öğretmenlerin motivasyon düzeylerine etki eden değişkenlerin analizi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yılmaz, P. (2017). İlkokul öğretmenleri ve yöneticilerinin iş motivasyon düzeylerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi-Marmara Üniversitesi, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ortak Yüksek Lisans Programı, İstanbul.
  • Yoon, K. S., Duncan, T., Lee, S. W.-Y., Scarloss, B., & Shapley, K. (2007). Reviewing the evidence on how teacher professional development affects student achievement (Issues & Answers Report, REL 2007–No. 033). Washington, DC: U.S. Department of Education, Institute of Education Sciences. Retrieved from http://ies.ed.gov/ncee/edlabs on 10.09.2020
There are 73 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Teacher and Student Wellbeing
Journal Section Articles
Authors

Fatih Mutlu Özbilen 0000-0003-3187-0028

Gökhan Günay 0000-0002-1430-9186

Baran Barış Yıldız 0000-0003-1247-3158

Publication Date November 19, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Özbilen, F. M., Günay, G., & Yıldız, B. B. (2020). Evaluation of Teachers’ Motivation and Participation Levels in Professional Development Activities. International Journal of Educational Studies and Policy, 1(1), 15-35. https://doi.org/10.5281/zenodo.7583941