Bu
araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin metin türlerine göre
dinlediğini anlama becerisinin anlamlı farklılık gösterip göstermediğini tespit
etmek ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerini almaktır. Araştırma 2016 yılı ocak
ayında Erzurum ili Pasinler ilçesindeki 156 dördüncü sınıf öğrencileriyle ve bu
sınıflarda görev yapan 5 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma
karma araştırma yöntemindedir. Araştırmanın veri toplama araçları olarak üç
metin ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Metinler
bilgilendirici, öyküleyici ve şiir türündedir. Araştırma veri toplama
araçlarının geçerliğini ve güvenirliğini tespit etmek amacıyla 53 öğrenci ile geçerlik
ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Araştırma veri toplama araçlarının nihai
hali 156 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Beş sınıf öğretmeniyle de görüşme
yapılmıştır. Araştırma sonucunda ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin
öyküleyici metin dinlediğini anlama oranı % 79, şiir dinlediğini anlama oranı %
71, bilgilendirici metin dinlediğini anlama oranı % 76 olarak bulunmuştur. Yapılan
ilişkisiz örneklemler için tek faktörlü varyans analizi sonucunda, öyküleyici metin dinlediğini anlama puanı ortalamaları (= 79,07) ile şiir dinlediğini anlama puanı ortalamaları (=71,11) arasında anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir (F=2,
465)=3,13, p<0,05. Öğretmen görüşleri belirtilmiş, konu ile ilgili
önerilerde bulunulmuştur.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |