Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği lisans programı
öğrencilerinin kitap okuma nedenlerinin incelenmesidir. Araştırma 2017 yılı
şubat ayında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden
fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırma Bozok Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği Programında öğrenim gören on altı öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.
On altı öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Öğrencilerle yapılan görüşmeler ses
kayıt cihazına kaydedilmiştir. Veriler tematik analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma
sonucunda merak, mutluluk, kişisel gelişim, model alma, arkadaşlık, kitap
türleri olmak üzere altı temaya ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda önerilerde
bulunulmuştur.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |