Research Article
BibTex RIS Cite

The Importance Of Local Factors in Visual Identity Design

Year 2024, Volume: 9 Issue: 2, 175 - 190, 20.06.2024

Abstract

Today, cities have; historical, geographical, architectural, social-cultural values, etc. Some local features and differences create some advantages, which differentiate cities from each other in terms of awareness. This situation creates urban memory and recognition; It highlights the concept of visual identity and branding. In the branding process, local elements and geographically indicated products play an important role. In addition to the historical, cultural and natural beauties of the cities, local characteristics such as symbols, colors, inhabitants, products and tastes are the elements of differentiating cities from each other and gaining identity. Identity can be defined as a concept expressed by documents, cards, numbers or other identifiers that contain identifiable characteristics and information that indicate the uniqueness of a person or object. Urban identity can be expressed as the act-process-activities of creating a memory about the city we live in by giving a human meaning to the features and visual elements that distinguish one city from another. The aim of this study is to reveal the importance of local features in the process of creating the visual identities of cities and to examine the impact of these features. Descriptive analysis technique, one of the qualitative research techniques, was used in the study. In line with the information obtained, suggestions have been developed to increase awareness in terms of visual emphasis and design approach to local factors in the process of creating visual identities of cities.

References

  • Akgöz, B. (2020). Müzelerde Görsel Kimlik Uygulamaları: İstanbul Modern, SFMOMA and Paul Klee Örnekleri. İdil, 68, 617-630. doi: 10.7816/idil-09-68-03
  • Akıncı Vural, Z. B. & Erkan, M. (2018). Kurumsal İmajın Güçlendirmesinde Kurumsal Kimliğinin Rolü. SDÜ İFADE, 1(1), 9-41. Balıkesir. https://dahacreative.com/balikesir-marka-sehir-projesi/ adresinden 10 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır. Belediye. https://www.aydin.bel.tr, https://www.bursa.bel.tr, https://www.denizli.bel.tr adresinden 10 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Bozkurt, I. (2004). İletişim Odaklı Pazarlama, Mediacat, Istanbul.
  • Clifton, R. (2004). Brands & Branding. Princeton BloombergPress. Coca-Cola. https://www.adjustbrand.com/haberler/coca-cola-logosunu-tarihcesi/ adresinden 10 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır. Ebaq. https://www.ebaqdesign.com/blog/brand-slogans adresinden 09 Ocak 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Edvido. https://www.edvido.com/blog/marka/startuplar-icin-marka-ve-sirket-ismi-bulma-yontemleri adresinden 13 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Emiroğlu, H. (2000). Yerel Yönetimlerde Halkın Kültür ve Eğitim Düzeylerinin Yükseltilmesine Yönelik Faaliyetler ve Konuya İlişkin bir Araştırma. [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ergene, A. I. & Ernek Alan, G. A. (2022). Görsel Kimlik Açısından İç Mekân Değerlendirmesi ve Tüketiciye Yansıması H&M Mağaza Örneği. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 12(1), 1-19. doi: 10.7456/11201100/001 Erzincan. https://www.erzincan.bel.tr/sayfa/logo adresinden 12 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır. Gölcük. https://www.golcuk.bel.tr/default adresinden 13 Ocak 2024 tarihinde alınmıştır. Harran. https://kurumsaliletisim.harran.edu.tr/tr/kurumsal-kimlik/universite-logosu/ adresinden 13 Ocak 2024 tarihinde alınmıştır. İstanbul. https://ibb.istanbul/ibb/basin-materyalleri#logo adresinden 10 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Linton, R. (1945). The Cultural Background of Personality. The Century Psychology Series, U.S.A. Logovent.https://logovent.com/blog/learning-from-30-of-the-worlds-most-famous-logos/ adresinden 10 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır. Migros. https://www.migroskurumsal.com/ adresinden 13 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Olins, W. (1990). The Wolff Olins Guide to Corporate Identity. London: The Design Council.
  • Özpolat, K., & Haşıloğlu, M.F. (2019). “Görsel Kimlik” ve “Marka Tasarımı” Kavramlarına ilişkin Grafik Tasarım Bölümü Öğrencilerinin Metaforik Algıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29(2), 191-201. Doi:10.18069/firatsbed.56126
  • Sampson, E. (1995). İmaj Faktörü, Çeviren: Hakan İlgün, Rota Yayınları, İstanbul. Soylu. https://www.mehmeteminsoylu.com/marka-sehir-gaziantepe-yeni-logo/ adresinden 13 Ocak 2024 tarihinde alınmıştır. Sönmez, V.& Alacapinar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayınları, Ankara.
  • Tezcan, M. (1993). Kültür ve Kişilik (Psikolojik Antropoloji), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fak. Yayını, Ankara. Togg. https://www.ntv.com.tr/galeri/otomobil/turkiyenin-ilk-yerli-otomobili-toggunvizyon-belli-oldu-renkler-ne-anlama-geiyor, UhTyYYs6Ue87KvpgW8aag/ zOkzY9QPm02xTYLZ9PZVuA adresinden 12 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Uğur, A. (2020). Belediye Logoları ve Şehir Kimliği: Denizli İli Örneği, Pegem Akademi Yayınları, Ankara. 895-916. Doi: 10.14527/9786257228527 Ülker. https://www.ulker.com.tr/tr/ulker-hakkinda/tarihcemiz adresinden 10 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Ünal Gerdan, S. (2023). Art Nouveau Akımında Will Henry Bradley İllüstrasyonlarının Grafik Tasarımına Etkisi. Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 8(4), 350-369. Ürgüp. https://www.urgup.bel.tr/kurumsal/kurumsal-kimlik 10 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Yenici, M. (2019). Reklam Filmlerinde Kullanılan Küresel ve Yerel Öğeler: 2018 Yılında Türkiye’de Yayınlanan Reklam Filmleri Üzerine Bir Karşılaştırma. [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. (Tez No: 657495).
  • Williams, R. (1993). Kültür. (S. Aydın, Çev.), Ankara, İmge Yayınları.

Görsel Kimlik Tasarımında Yerel Unsurların Önemi

Year 2024, Volume: 9 Issue: 2, 175 - 190, 20.06.2024

Abstract

Günümüzde kentlerin sahip oldukları; tarihi, coğrafi, mimari, sosyal-kültürel değerler vb. kimi yerel özellik ve farklılıklar, bir takım avantajlar yaratmakta ve bu da bilinirlilik açısından şehirleri birbirlerinden ayrışmaktadırlar. Kent hafızasının oluşturulmasında ve tanınırlık anlamında bu durum; görsel kimlik ve markalaşma kavramını ön plana çıkarmaktadır. Markalaşma sürecinde ise yerel unsurlar ile coğrafi işaretli ürünler önemli rol oynamaktadır. Kentlerin tarihi, kültürel ve doğal güzelliklerinin yanı sıra sembolleri, renkleri, yaşayanları, ürünleri, lezzetleri gibi yerel özellikleri de şehirlerin birbirlerinden ayrılma ve kimlik kazanma unsurlarıdır. Kimlik, bir kişinin veya nesnenin benzersizliğini gösteren, tanımlanabilir özelliklerini ve bilgilerini içeren belge, kart, numara veya diğer tanıtıcılarla ifade edilen bir kavram olarak tanımlanabilir. Kent kimliği de bir kenti diğerinden ayıran özellikleri ve görsel unsurlarını insani bir anlamlandırma ile yaşanılan şehre dair bir bellek oluşturulması eylemi-süreci-faaliyetleri şeklinde ifade edilebilir. Bu çalışmanın amacı kentlerin görsel kimliklerinin oluşturulması sürecinde yerel özelliklerinin önemini ortaya koymak ve bu özelliklerin etkisini incelemektir. Çalışmada nitel araştırma tekniklerinden betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Ortaya çıkan bilgiler doğrultusunda, kentlerin görsel kimlik oluşturma sürecinde yerel etkenlere yönelik görsel vurgulama ve tasarım yaklaşımı bakımından bilinci artıracak öneriler geliştirilmiştir.

References

  • Akgöz, B. (2020). Müzelerde Görsel Kimlik Uygulamaları: İstanbul Modern, SFMOMA and Paul Klee Örnekleri. İdil, 68, 617-630. doi: 10.7816/idil-09-68-03
  • Akıncı Vural, Z. B. & Erkan, M. (2018). Kurumsal İmajın Güçlendirmesinde Kurumsal Kimliğinin Rolü. SDÜ İFADE, 1(1), 9-41. Balıkesir. https://dahacreative.com/balikesir-marka-sehir-projesi/ adresinden 10 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır. Belediye. https://www.aydin.bel.tr, https://www.bursa.bel.tr, https://www.denizli.bel.tr adresinden 10 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Bozkurt, I. (2004). İletişim Odaklı Pazarlama, Mediacat, Istanbul.
  • Clifton, R. (2004). Brands & Branding. Princeton BloombergPress. Coca-Cola. https://www.adjustbrand.com/haberler/coca-cola-logosunu-tarihcesi/ adresinden 10 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır. Ebaq. https://www.ebaqdesign.com/blog/brand-slogans adresinden 09 Ocak 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Edvido. https://www.edvido.com/blog/marka/startuplar-icin-marka-ve-sirket-ismi-bulma-yontemleri adresinden 13 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Emiroğlu, H. (2000). Yerel Yönetimlerde Halkın Kültür ve Eğitim Düzeylerinin Yükseltilmesine Yönelik Faaliyetler ve Konuya İlişkin bir Araştırma. [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ergene, A. I. & Ernek Alan, G. A. (2022). Görsel Kimlik Açısından İç Mekân Değerlendirmesi ve Tüketiciye Yansıması H&M Mağaza Örneği. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 12(1), 1-19. doi: 10.7456/11201100/001 Erzincan. https://www.erzincan.bel.tr/sayfa/logo adresinden 12 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır. Gölcük. https://www.golcuk.bel.tr/default adresinden 13 Ocak 2024 tarihinde alınmıştır. Harran. https://kurumsaliletisim.harran.edu.tr/tr/kurumsal-kimlik/universite-logosu/ adresinden 13 Ocak 2024 tarihinde alınmıştır. İstanbul. https://ibb.istanbul/ibb/basin-materyalleri#logo adresinden 10 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Linton, R. (1945). The Cultural Background of Personality. The Century Psychology Series, U.S.A. Logovent.https://logovent.com/blog/learning-from-30-of-the-worlds-most-famous-logos/ adresinden 10 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır. Migros. https://www.migroskurumsal.com/ adresinden 13 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Olins, W. (1990). The Wolff Olins Guide to Corporate Identity. London: The Design Council.
  • Özpolat, K., & Haşıloğlu, M.F. (2019). “Görsel Kimlik” ve “Marka Tasarımı” Kavramlarına ilişkin Grafik Tasarım Bölümü Öğrencilerinin Metaforik Algıları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29(2), 191-201. Doi:10.18069/firatsbed.56126
  • Sampson, E. (1995). İmaj Faktörü, Çeviren: Hakan İlgün, Rota Yayınları, İstanbul. Soylu. https://www.mehmeteminsoylu.com/marka-sehir-gaziantepe-yeni-logo/ adresinden 13 Ocak 2024 tarihinde alınmıştır. Sönmez, V.& Alacapinar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayınları, Ankara.
  • Tezcan, M. (1993). Kültür ve Kişilik (Psikolojik Antropoloji), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fak. Yayını, Ankara. Togg. https://www.ntv.com.tr/galeri/otomobil/turkiyenin-ilk-yerli-otomobili-toggunvizyon-belli-oldu-renkler-ne-anlama-geiyor, UhTyYYs6Ue87KvpgW8aag/ zOkzY9QPm02xTYLZ9PZVuA adresinden 12 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Uğur, A. (2020). Belediye Logoları ve Şehir Kimliği: Denizli İli Örneği, Pegem Akademi Yayınları, Ankara. 895-916. Doi: 10.14527/9786257228527 Ülker. https://www.ulker.com.tr/tr/ulker-hakkinda/tarihcemiz adresinden 10 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Ünal Gerdan, S. (2023). Art Nouveau Akımında Will Henry Bradley İllüstrasyonlarının Grafik Tasarımına Etkisi. Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 8(4), 350-369. Ürgüp. https://www.urgup.bel.tr/kurumsal/kurumsal-kimlik 10 Şubat 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Yenici, M. (2019). Reklam Filmlerinde Kullanılan Küresel ve Yerel Öğeler: 2018 Yılında Türkiye’de Yayınlanan Reklam Filmleri Üzerine Bir Karşılaştırma. [Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. (Tez No: 657495).
  • Williams, R. (1993). Kültür. (S. Aydın, Çev.), Ankara, İmge Yayınları.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Visual Arts (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Elif Tarlakazan 0000-0001-5381-9755

Burak Erhan Tarlakazan 0000-0002-5826-2148

Early Pub Date June 16, 2024
Publication Date June 20, 2024
Submission Date March 7, 2024
Acceptance Date June 13, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Tarlakazan, E., & Tarlakazan, B. E. (2024). The Importance Of Local Factors in Visual Identity Design. Uluslararası İnsan Ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 9(2), 175-190.

logo.svg     88x31.png    ith-logo.png   doi-min.png.pagespeed.ce.drgOh_5bqH.png

International Journal of Human and Art Studies İJHAR; Licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License.

International Journal of Human and Art Studies IJHAR has been registered with the decision of the Turkish Patent and Trademark Office, numbered 71248886-2020/24446 / E.2020-OE-458377.