Bir okul dışı
öğrenme ortamı olan çocuk üniversiteleri, çocuklarda merak duygusunu
geliştirmek, onlara keşfetme mutluluğu yaşatmak, çocukların güncel bilgi ve
teknolojileri kullanarak günlük hayat problemlerine çözüm bulmalarına fırsat
sunarak ve birçok üst düzey becerilerine olumlu katkılar sağlamak amacı ile
kurulmuştur. Ülkemizde gün geçtikçe sayıları artan çocuk üniversiteleri benzer
amaçlarla yapılanmakta ve çocuklara çeşitli programlarla etkili ortamlar
sunmaktadır. Sinop Çocuk Üniversitesi de çocukların üniversite ile
tanışmalarını, merak ve ilgilerini canlı tutarak yeni bilgiler keşfetmelerini,
bilgiyi günlük hayatında kullanarak karşılaşabilecekleri olası problemlere
çözümler üretmelerini ve bilimin sanat ve sporla bütünleştiği eğitim
programlarından faydalanmalarını sağlamak hedefi ile öğrencilerin çeşitli proje
ve etkinliklere katılımını gerçekleştirmiş ve gerçekleştirmeye de devam
etmektedir. Bu çalışmada kurulduğu günden bu yana Sinop Çocuk Üniversitesi’nde
sadece ortaokul öğrencileri ile gerçekleştirilen projeler, projelerin amaçları
ve kısaca bulgularına değinilmiştir. Araştırmanın çocuk üniversitesi kurmayı
planlayan ya da kurmuş/faaliyette olan devlet ya da özel kurumlar için rehber
olacağı düşünülmektedir. Ayrıca Çocuk Üniversitelerinin işbirliği içinde gerek
Türkiye’de gerekse de Avrupa’da bir ağ kurması ve gerçekleştirilecek projelerle
çok sayıda katılımcıya ulaşması hedefi ile çocuk üniversitelerinin etkili okul
dışı öğrenme ortamları olacağına dair ümit vericidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Submission Date | April 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 10 |
International Journal of Humanities and Education (IJHE)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.