Bu çalışmada, fen bilimleri öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin uluslararası sınavlardaki fen başarısı ile ilgili görüşleri, nitel paradigmanın benimsendiği betimsel bir tarama ile tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kartal ilçesindeki devlet ya da özel ortaokullarda gönüllülük esasına göre çalışmaya katılmayı kabul eden 100 fen bilimleri öğretmeninin uluslararası sınavlara ilişkin görüşlerine başvurulmuştur. Ayrıca araştırmada bir devlet okulu, bir özel okul olmak üzere iki okulda görev yapan dört fen bilimleri öğretmeni ile yüz yüze yarı yapılandırılmış bir görüşme yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda, katılımcıların çoğunun uluslararası PISA ve TIMSS sınavlarını duyduklarını ve Türk öğrencilerinin başarısının düşük olduğunu bildiklerini söylemişlerdir. Katılımcıların çoğu kendi sınavlarında fen okuryazarlığını önemseyen sorulara ve uluslararası sınav sorularına benzeyen sorulara yer verdiklerini söylemişlerdir. Türk öğrencilerinin uluslararası sınavlardaki fen başarısının düşük olmasının nedeni olarak katılımcıların çoğunluğu, eğitimimizde sık sık meydana gelen sistem değişikliklerini göstermişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2020 |
Submission Date | May 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 14 |
International Journal of Humanities and Education (IJHE)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-No Derivatives 4.0 (CC BY-NC-ND 4.0) International License.