Diğer Batı ülkeleri gibi Türkiye de başta Afrikalılar olmak üzere pek çok uluslararası öğrenci için bir eğitim destinasyonu haline gelmektedir. Bu nedenle Türkiye, siyasi ve ekonomik eğilimlerine hızlı bir başarı getiren üniversitelerin uluslararasılaşmasını vurgulamaktadır. Bu nedenle, bu çalışma, özellikle Gaziantep Üniversitesi'ndeki Batı Afrikalı öğrencilere odaklanarak, Batı Afrikalı öğrencilerin Türk üniversitelerindeki durumlarını araştırmıştır. Çalışma, durum çalışması yaklaşımıyla nitel bir araştırma tasarımına dayanmaktadır. Bu çalışmada, Gaziantep Üniversitesi'nde hâlihazırda aktif olan 10 Batı Afrika ülkesinin her birinden en az bir katılımcı olmak üzere 12 katılımcıdan veri toplamak için görüşme ve gözlem kullanılmıştır. Toplanan veriler, bu çalışma için tasarlanan ortak temalar temelinde niteliksel olarak analiz edilmiştir. Bu çalışmanın bulgularına göre, yerel halkın Batı Afrikalı öğrencilere ve geldikleri ülkeye karşı dil ve önyargıları, Gaziantep Üniversitesi'nde karşılaştıkları en büyük zorluklardır. Bu bulgularla ilgili olarak, bu çalışma, üniversite ve diğer ilgili kurumlar tarafından düzenlenen ve Afrikalıların sosyo-kültürel mirası ile ekonomik ve siyasi geçmişini bilen üniversite personeli tarafından verilmesi gereken özel oryantasyon programları gibi daha önce bahsedilen sorunların ele alınmasını önermektedir. Aynı şekilde, Batı Afrikalı öğrencilerin Gaziantep Üniversitesi'nde kaldıkları süre boyunca karşılaştıkları mali sorunların üstesinden gelebilmeleri için hükümetten ve diğer ilgili makamlardan burs ve mali destek sağlanmalıdır.
Like any other Western country, Turkiye is becoming an educational destination for many international students, especially Africans. Therefore, Turkiye emphasizes universities' internationalization, which brought rapid success to its political and economic trends. Therefore, this present study investigated the plights of West African students in Turkish universities, specifically focusing on the West African students at Gaziantep University. The study is based on a qualitative research design with a case study approach. This study used interviews and observation to collect data from 12 participants—one participant at least from each of the 10 West African countries presently active at Gaziantep University. The data collected were qualitatively analyzed based on common themes designed for this study. According to the findings of this current study, the language and prejudice of locals against West African students and the country they come from where the enormous challenges they faced while at Gaziantep University. Concerning these findings, the present study recommends addressing the problems mentioned earlier, such as special orientation programs organized by the university and other relevant bodies, which should be delivered by university staff familiar with Africans' socio-cultural heritage and economic and political background. Likewise, scholarships and financial support from the government and other relevant authorities should be given to West African students to overcome the financial problems they encountered during their stay at Gaziantep University
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Comparative and Cross-Cultural Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | June 30, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | April 8, 2024 |
Acceptance Date | June 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |