Investigation of School Administrators’ Technological Leadership in Terms of Gender
Year 2021,
, 36 - 47, 30.06.2021
Öznur Tulunay Ateş
,
Özlem Akın Mart
Abstract
In this study, it was aimed to determine the effect of gender on the technological leadership of school administrators. For this purpose, 31 studies were reached between 2008-2018 years. These studies were analyzed by using the meta-analysis method. The total sample size of the analyzed studies is found as 9867. In the studies analyzed in the meta-analysis, there are two different types of data groups: the technological leadership of the administrators in teachers’ eyes and the technological leadership of the administrators in their own eyes. As a result of the analysis; it has been determined that both teachers and administrators think that male school administrators have higher technological leadership than women (ES = -0.010). In addition to this result, it has been determined that the effect of gender variable on technological leadership is mostly in administrators, but overall effect size is weak in teachers (ES = 0.009) and managers (ES = -0.044).
References
- *Aktaş, N. (2016). Ortaöğretim kurumları okul yöneticilerinin teknoloji liderlik rollerinin incelenmesi (Unpublished master thesis). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- Aktay, S., & Çakır, R. (2018). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlikleri. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 37(37), 37-48.
- Alkrdem, M. (2014). Technological leadership behavior of high school headteachers in Asir Region, Saudi Arabia. Journal of International Education Research (JIER), 10(2), 95-100.
- Banoğlu, K. (2009). İlköğretim okullarında görev yapmakta olan yönetici ve öğretmenlerin öğrenen örgüt algısı (Unpublished master thesis). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
*Banoğlu, K. (2011). Okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterlikleri ve teknoloji koordinatörlüğü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 199-213.
- Banoğlu, K. (2012). Technology leadership competencies scale for educational administrators: Development, validity, and reliability study. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 13(3), 43-65.
- *Baş, E. D. (2012). İlköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleriyle okul iklimi arasındaki ilişki (Unpublished master thesis). Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Borenstein, M. Hedges, L. V., Higgins, J. P. T., & Rothstein, H. R. (2013). Meta-Analize Giriş, Çeviren: Dinçer, S., Ankara: Anı Yayıncılık.
- Brooks-Young, S. (2002). Making technology standards work for you: A guide for school administrators. Eugene, OR: International Society for Technology in Education.
- *Brunson, M. A. (2015). Technology leadership competencies for elementary principals (Unpublished doctoral dissertation). Bowie State University Department of Educational Studies and Leadership, Maryland.
- *Bülbül, T., & Çuhadar, C. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz-yeterlik algıları ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 474–499.
- Buluç, B. (2009). İlköğretim kullarında bürokratik okul yapısı ile okul müdürlerinin liderlik stilleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 34, 152.
- Can, T. (2008). İlköğretim okulları yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlilikleri. 8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, 6-9 Mayıs 2008 (ss. 1053-1057). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
- Canbolat, S. (2016). Yöneticilerin liderlik tarzlarına ilişkin çalışan algıları, ÇEDAŞ grup şirketleri örneği (Çorumgaz, Sürmeligaz, Kargaz) (Unpublished master’s thesis). Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çorum.
- *Cantürk, G. (2016). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik davranışları ve bilişim teknolojilerinin yönetim süreçlerinde kullanımı arasındaki ilişki (Unpublished doctoral dissertation). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
- Cooper, H., Hedges, L. V., & Valentine, J. C. (2009). The handbook of research synthesis and meta analysis 2nd edition. In The Hand. of Res. Synthesis and Meta-Analysis, 2nd Ed. (pp. 1-615). Russell Sage Foundation.
- Çalık, T., Çoban, Ö., & Özdemir, N. (2018). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlikleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 52(1), 83-106.
- Çevik, V. (2006). Eğitim yöneticileri ile yönetici adaylarının kaygı düzeyleri ile bilgisayar kaygısı düzeylerinin karşılaştırılması (Unpublished master thesis). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- *Curnyn, M. A. (2013). Technology leadership conditions among Nebraska school principals (Unpublished doctoral dissertation). University of South Educational Administration, Dakota.
- Demirsoy, S. (2016). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlikleri ile öğretmenlerin teknolojik pedagojik bilgi düzeyleri arasındaki ilişki (Unpublished master’s thesis). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- *Depew, R. (2015). Investigating the technological pedagogical content knowledge (TPACK) and technology leadership capacities of K-12 public school principals (Unpublished doctoral dissertation). Brandman University Organizational Leadership, California.
- Dinçer, S. (2014). Eğitim bilimlerinde uygulamalı meta-analiz. Ankara: Pegem Akademi.
- *Doğan, İ. (2018). Examination of the technology leadership self-efficacy perceptions of educational managers in terms of the self-efficacy perceptions of information technologies (Malatya province case). Participatory Educational Research, 5(2), 51-66.
- *Duncan, J. A. (2011). An assessment of principals' technology leadership: A statewide survey (Unpublished doctoral dissertation).Virginia Commonwealth University, Virginia.
- Drucker, P. F. (1974). Management: tasks, responsibilities, practicies. New York: Harper Collins.
- Durlak, J. A. (1995). Understanding meta-analysis. In L.G. Grimm, & P.R. Yarnold (Eds.), Reading and Understanding Multivariate Statistics (pp. 319-352). Washington, DC: American Psychological Association.
- *Durnalı, M. (2018). Öğretmenlere göre okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışları ve bilgi yönetimini gerçekleştirme düzeyleri (Unpublished doctoral dissertation). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- *Engür, A. (2014). Teknoloji öğretmenlerinin okul müdürlerinin teknolojik liderlik becerileri hakkındaki görüşleri (Unpublished master thesis). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
- *Ertuğrul, E. (2014). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre yöneticilerin teknoloji liderlik düzeyi ile yönetici etkililiği arasındaki ilişki (Unpublished master thesis). Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
- *Gençay, A. (2014). Öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin liderlik stilleri ve okul imajı (Unpublished master thesis). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- *Gerçek, M. M. (2016). Özel okullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre yöneticilerin teknolojik liderlik düzeyi ile yöneticilik etkililiği arasındaki ilişkinin incelenmesi (Unpublished master thesis). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
- Güney, S. (2015). Liderlik, 2. Basım. Ankara: Nobel.
- *Görgülü, D. (2013). Bilgi toplumuna geçiş sürecinde okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlilikleri açısından incelenmesi (Konya İli örneği) (Unpublished master thesis). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
- Görgülü, D., Küçükali, R., & Ada, Ş. (2013). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlilikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 3(2), 53-71.
- Gültekin, F. (2013). Ortaöğretim yöneticilerinin teknoloji liderliği öz-yeterlik algıları (Unpublished master thesis). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- *Gürkan, H. (2017). Okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterlikleri ile yaşam boyu öğrenme yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Unpublished master thesis). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- *Gürkan-Beyaz, G. (2014). Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi yöneticilerinin teknoloji liderliği davranışları (Diyarbakır ili örneği) (Unpublished master thesis). Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
- Güven, A. (2015). Liselerde görev yapan yöneticilerin teknoloji liderliği yeterlik algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (Unpublished master thesis). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
- Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş., & Dalgıç, G. (2011a). Eğitim yöneticileri teknoloji liderliği öz-yeterlik ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(2), 145-166.
- Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş., & Dalgıç, G. (2011b). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliğine ilişkin algıları: Metafor analizi örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(1), 97–121.
- *Hayytov, D. (2013). Eğitim yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlik algıları ile öğretmenlerin teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki (Unpublished master thesis). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Irmak, M. (2015). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin, yöneticilerinin “teknoloji liderliği” düzeylerine ilişkin algıları (Unpublished doctoral dissertation). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
- *Karabağ-Köse, E., Yurdakul, Ö., & Onuk, H. (2017). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği ile sosyal medyada öğretmen-öğrenci etkileşimi arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 329-344.
- Konan, N. (2015). Eğitim yönetiminde yeni liderlik yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi.
- *Kör, H., Erbay, H., & Engin, M. (2016). Technology leadership of education administrators and innovative technologies in education: A case study of Çorum city. Universal Journal Of Educational Research, 4(n12a), 140-150.
- Lipsey, M., & Wilson, D. (2000). Practical meta-analysis. Londra: Sage Publication.
- *Ölçek, G. (2014). İlköğretim okullarında görev yapan müdürlerin teknoloji liderliği düzeylerine ilişkin okul müdürü ve öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi (Unpublished master thesis). Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
- *Öztaş, A. (2013). Resmi ortaöğretim okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin öğretmen görüşleri (Unpublished master thesis). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- P 21. (2019). P21 Framework Definitions. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519462.pdf.(09.03.2020).
- Sağlam, M., & Yüksel, İ. (2007). Program değerlendirmede meta-analiz ve meta değerlendirme yöntemleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 175-187.
- Samancıoğlu, M., Bağlıbel, M., Kalman, M., & Sincar, M. (2015). The relationship between technology leadership roles and profiles of school principals and technology integration ın primary school classrooms. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi – Journal Of Educational Sciences Research, 5(2). 77-96.
- *Sincar, M. (2009). İlköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin bir inceleme (Gaziantep İli örneği) (Unpublished master thesis). İnönü Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
- Sabuncuoğlu, Z., & Vergiliel Tüz, M. (2013). Örgütsel davranış, Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
- Sincar, M., & Aslan, B. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 571-595.
- Şişman, M. (2014). Öğretim liderliği. 5. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
- *Şişman-Eren, E. (2010). İlköğretim okul müdürlerinin eğitim teknolojilerini sağlama ve kullanmada gösterdikleri liderlik davranışları (Unpublished doctoral dissertation). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
- Şişman-Eren, E., & Kurt, A. (2011). İlköğretim okul müdürlerinin teknoloji liderliği davranışları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 219-238.
- Tanzer, S. (2004). Mesleki ve teknik öğretim okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlikleri (Unpublished master thesis). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, Bolu
- Uçkan, S. (2010). İlköğretim ve ortaöğretim okullarında teknoloji liderlerinin belirlenmesi (Sakarya örneği) (Unpublished master thesis). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- *Ulukaya, F. (2015). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz yeterlikleri ile eğitim öğretim işlerini gerçekleştirme düzeyleri arasındaki ilişki (Unpublished master thesis). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- Ulukaya, F., Yıldırım, N., & Özeke, V. (2017). Educational administrators’ technological leadership efficacy and perceptions towards ımplementation levels of teaching and learning activities. Journal of Computer and Education Research, 5(10), 125-149.
- *Uysal-Balaban, N. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleri ile bilgisayar kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi (Unpublished master thesis). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
- Whitehead, A. (2002). Meta-analysis of controlled clinical trials. Chichester: John Wiley & Sons.
- *Yorulmaz, A., & Can, S. (2016). The technology leadership competencies of elementary and secondary school directors. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 11(1), 47-61.
Year 2021,
, 36 - 47, 30.06.2021
Öznur Tulunay Ateş
,
Özlem Akın Mart
References
- *Aktaş, N. (2016). Ortaöğretim kurumları okul yöneticilerinin teknoloji liderlik rollerinin incelenmesi (Unpublished master thesis). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- Aktay, S., & Çakır, R. (2018). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlikleri. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 37(37), 37-48.
- Alkrdem, M. (2014). Technological leadership behavior of high school headteachers in Asir Region, Saudi Arabia. Journal of International Education Research (JIER), 10(2), 95-100.
- Banoğlu, K. (2009). İlköğretim okullarında görev yapmakta olan yönetici ve öğretmenlerin öğrenen örgüt algısı (Unpublished master thesis). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
*Banoğlu, K. (2011). Okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterlikleri ve teknoloji koordinatörlüğü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 199-213.
- Banoğlu, K. (2012). Technology leadership competencies scale for educational administrators: Development, validity, and reliability study. Inonu University Journal of the Faculty of Education, 13(3), 43-65.
- *Baş, E. D. (2012). İlköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleriyle okul iklimi arasındaki ilişki (Unpublished master thesis). Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Borenstein, M. Hedges, L. V., Higgins, J. P. T., & Rothstein, H. R. (2013). Meta-Analize Giriş, Çeviren: Dinçer, S., Ankara: Anı Yayıncılık.
- Brooks-Young, S. (2002). Making technology standards work for you: A guide for school administrators. Eugene, OR: International Society for Technology in Education.
- *Brunson, M. A. (2015). Technology leadership competencies for elementary principals (Unpublished doctoral dissertation). Bowie State University Department of Educational Studies and Leadership, Maryland.
- *Bülbül, T., & Çuhadar, C. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz-yeterlik algıları ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 474–499.
- Buluç, B. (2009). İlköğretim kullarında bürokratik okul yapısı ile okul müdürlerinin liderlik stilleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim, 34, 152.
- Can, T. (2008). İlköğretim okulları yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlilikleri. 8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, 6-9 Mayıs 2008 (ss. 1053-1057). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
- Canbolat, S. (2016). Yöneticilerin liderlik tarzlarına ilişkin çalışan algıları, ÇEDAŞ grup şirketleri örneği (Çorumgaz, Sürmeligaz, Kargaz) (Unpublished master’s thesis). Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çorum.
- *Cantürk, G. (2016). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik davranışları ve bilişim teknolojilerinin yönetim süreçlerinde kullanımı arasındaki ilişki (Unpublished doctoral dissertation). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
- Cooper, H., Hedges, L. V., & Valentine, J. C. (2009). The handbook of research synthesis and meta analysis 2nd edition. In The Hand. of Res. Synthesis and Meta-Analysis, 2nd Ed. (pp. 1-615). Russell Sage Foundation.
- Çalık, T., Çoban, Ö., & Özdemir, N. (2018). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlikleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 52(1), 83-106.
- Çevik, V. (2006). Eğitim yöneticileri ile yönetici adaylarının kaygı düzeyleri ile bilgisayar kaygısı düzeylerinin karşılaştırılması (Unpublished master thesis). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- *Curnyn, M. A. (2013). Technology leadership conditions among Nebraska school principals (Unpublished doctoral dissertation). University of South Educational Administration, Dakota.
- Demirsoy, S. (2016). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlikleri ile öğretmenlerin teknolojik pedagojik bilgi düzeyleri arasındaki ilişki (Unpublished master’s thesis). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- *Depew, R. (2015). Investigating the technological pedagogical content knowledge (TPACK) and technology leadership capacities of K-12 public school principals (Unpublished doctoral dissertation). Brandman University Organizational Leadership, California.
- Dinçer, S. (2014). Eğitim bilimlerinde uygulamalı meta-analiz. Ankara: Pegem Akademi.
- *Doğan, İ. (2018). Examination of the technology leadership self-efficacy perceptions of educational managers in terms of the self-efficacy perceptions of information technologies (Malatya province case). Participatory Educational Research, 5(2), 51-66.
- *Duncan, J. A. (2011). An assessment of principals' technology leadership: A statewide survey (Unpublished doctoral dissertation).Virginia Commonwealth University, Virginia.
- Drucker, P. F. (1974). Management: tasks, responsibilities, practicies. New York: Harper Collins.
- Durlak, J. A. (1995). Understanding meta-analysis. In L.G. Grimm, & P.R. Yarnold (Eds.), Reading and Understanding Multivariate Statistics (pp. 319-352). Washington, DC: American Psychological Association.
- *Durnalı, M. (2018). Öğretmenlere göre okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışları ve bilgi yönetimini gerçekleştirme düzeyleri (Unpublished doctoral dissertation). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- *Engür, A. (2014). Teknoloji öğretmenlerinin okul müdürlerinin teknolojik liderlik becerileri hakkındaki görüşleri (Unpublished master thesis). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
- *Ertuğrul, E. (2014). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre yöneticilerin teknoloji liderlik düzeyi ile yönetici etkililiği arasındaki ilişki (Unpublished master thesis). Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
- *Gençay, A. (2014). Öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin liderlik stilleri ve okul imajı (Unpublished master thesis). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- *Gerçek, M. M. (2016). Özel okullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre yöneticilerin teknolojik liderlik düzeyi ile yöneticilik etkililiği arasındaki ilişkinin incelenmesi (Unpublished master thesis). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
- Güney, S. (2015). Liderlik, 2. Basım. Ankara: Nobel.
- *Görgülü, D. (2013). Bilgi toplumuna geçiş sürecinde okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlilikleri açısından incelenmesi (Konya İli örneği) (Unpublished master thesis). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
- Görgülü, D., Küçükali, R., & Ada, Ş. (2013). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlilikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 3(2), 53-71.
- Gültekin, F. (2013). Ortaöğretim yöneticilerinin teknoloji liderliği öz-yeterlik algıları (Unpublished master thesis). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- *Gürkan, H. (2017). Okul müdürlerinin teknoloji liderliği yeterlikleri ile yaşam boyu öğrenme yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Unpublished master thesis). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- *Gürkan-Beyaz, G. (2014). Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi yöneticilerinin teknoloji liderliği davranışları (Diyarbakır ili örneği) (Unpublished master thesis). Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
- Güven, A. (2015). Liselerde görev yapan yöneticilerin teknoloji liderliği yeterlik algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (Unpublished master thesis). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
- Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş., & Dalgıç, G. (2011a). Eğitim yöneticileri teknoloji liderliği öz-yeterlik ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(2), 145-166.
- Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş., & Dalgıç, G. (2011b). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliğine ilişkin algıları: Metafor analizi örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(1), 97–121.
- *Hayytov, D. (2013). Eğitim yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlik algıları ile öğretmenlerin teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki (Unpublished master thesis). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Irmak, M. (2015). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin, yöneticilerinin “teknoloji liderliği” düzeylerine ilişkin algıları (Unpublished doctoral dissertation). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
- *Karabağ-Köse, E., Yurdakul, Ö., & Onuk, H. (2017). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği ile sosyal medyada öğretmen-öğrenci etkileşimi arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 329-344.
- Konan, N. (2015). Eğitim yönetiminde yeni liderlik yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi.
- *Kör, H., Erbay, H., & Engin, M. (2016). Technology leadership of education administrators and innovative technologies in education: A case study of Çorum city. Universal Journal Of Educational Research, 4(n12a), 140-150.
- Lipsey, M., & Wilson, D. (2000). Practical meta-analysis. Londra: Sage Publication.
- *Ölçek, G. (2014). İlköğretim okullarında görev yapan müdürlerin teknoloji liderliği düzeylerine ilişkin okul müdürü ve öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi (Unpublished master thesis). Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
- *Öztaş, A. (2013). Resmi ortaöğretim okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin öğretmen görüşleri (Unpublished master thesis). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- P 21. (2019). P21 Framework Definitions. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519462.pdf.(09.03.2020).
- Sağlam, M., & Yüksel, İ. (2007). Program değerlendirmede meta-analiz ve meta değerlendirme yöntemleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 175-187.
- Samancıoğlu, M., Bağlıbel, M., Kalman, M., & Sincar, M. (2015). The relationship between technology leadership roles and profiles of school principals and technology integration ın primary school classrooms. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi – Journal Of Educational Sciences Research, 5(2). 77-96.
- *Sincar, M. (2009). İlköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin bir inceleme (Gaziantep İli örneği) (Unpublished master thesis). İnönü Universitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
- Sabuncuoğlu, Z., & Vergiliel Tüz, M. (2013). Örgütsel davranış, Bursa: Alfa Aktüel Yayınları.
- Sincar, M., & Aslan, B. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 571-595.
- Şişman, M. (2014). Öğretim liderliği. 5. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
- *Şişman-Eren, E. (2010). İlköğretim okul müdürlerinin eğitim teknolojilerini sağlama ve kullanmada gösterdikleri liderlik davranışları (Unpublished doctoral dissertation). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
- Şişman-Eren, E., & Kurt, A. (2011). İlköğretim okul müdürlerinin teknoloji liderliği davranışları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 219-238.
- Tanzer, S. (2004). Mesleki ve teknik öğretim okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlikleri (Unpublished master thesis). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Entitüsü, Bolu
- Uçkan, S. (2010). İlköğretim ve ortaöğretim okullarında teknoloji liderlerinin belirlenmesi (Sakarya örneği) (Unpublished master thesis). Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- *Ulukaya, F. (2015). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz yeterlikleri ile eğitim öğretim işlerini gerçekleştirme düzeyleri arasındaki ilişki (Unpublished master thesis). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- Ulukaya, F., Yıldırım, N., & Özeke, V. (2017). Educational administrators’ technological leadership efficacy and perceptions towards ımplementation levels of teaching and learning activities. Journal of Computer and Education Research, 5(10), 125-149.
- *Uysal-Balaban, N. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rolleri ile bilgisayar kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi (Unpublished master thesis). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
- Whitehead, A. (2002). Meta-analysis of controlled clinical trials. Chichester: John Wiley & Sons.
- *Yorulmaz, A., & Can, S. (2016). The technology leadership competencies of elementary and secondary school directors. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 11(1), 47-61.