Research Article
BibTex RIS Cite

The Comparison of Texts in Native Language Textbooks for 8th Grade in the Australia and in Turkey in Terms of Theme and Type: Cambridge and MEB Examples

Year 2017, Volume: 5 Issue: 3, 632 - 650, 30.09.2017

Abstract

The aim of this research is to compare the native language (English) textbooks for 8th grades in various states in the Australia and the native language (Turkish) textbooks for 8th grades in Turkey in terms of theme/unit and text types. Sample of the study which has been done in accordance with the content analysis occurs 8 th grade textbooks which are 2016 edition and Ministry of Education publications for Turkey and Cambridge Checkpoint English course book which is 2016 edition for Australian. Two books have been examined with descriptive analysis method; and have been compared both thematically and in terms of text types Independent from the curricula or the framework programs of both countries, this study focuses only on theme/unit and text type. Since this study is aimed at determining the status, it has the nature of a descriptive study. The study is focused on mother tongue concept primarily and then the importance of textbooks in teaching the mother tongue and text selection are mentioned. In research, the similarities and differences of both countries are compared; it is thought that evaluating textbooks which are prepared with different approaches will be contribute to process of creating textbooks. Study showed that themes of English native language textbook are more interesting, updating and versatile. Also, the text types of English textbook have more in number and they are more appropriate to the themes according to Turkish textbook. As a result, Turkish native language textbook can be developed according to mentioned conclusions and suggestions.

References

  • Baş, B. (2003). Altıncı Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metin Türleri Üzerine Bir İnceleme. Türklük Bilimi Araştırmaları, dergipark.ulakbim.gov.tr, Sayfa 257-265, Bahar 2003. Erişim tarihi 31.12.2016.
  • Batur, Z. ve Alevli, O. (2014). Okuma Becerileri Dersinin PISA Okuduğunu Anlama Yeterlilikleri Açısından İncelenmesi. IRRA Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 2 (1), 22-30
  • Canlı, S. (2015). Türkçe Ders Kitaplarına Seçilecek Metinlerin Belirlenmesinde Çocuğa Görelik İlkesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 1(1), 98-123, Nisan 2015
  • Çebi, A. ve Durmuş, T. (2012) Türkiye İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ile ABD Massachusetts İngilizce Eğitimi Çerçeve Programı’nın Karşılaştırılması. Journal of Educational and Instructional Studies in the World. Vol:2 Art:17
  • Çeçen, M.A. ve Çiftçi, Ö. (2007). İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Tür ve Tema Açısından İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 173, Sayfa 39-49
  • Durmuşçelebi, M. (2007). Türkiye ve Almanya’da İlköğretim Anadili Öğretimi. Eğitim Programları ve Ders Kitapları Açısından Bir Karşılaştırma. (Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi)
  • Eraslan, A. (2009). Finlandiya’nın PISA’ daki Başarısının Nedenleri: Türkiye için Alınacak Dersler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) Cilt 3, Sayı 2, Aralık 2009, sayfa 238-248.
  • Eğitim Reformu Girişimi, ERG (2017). PISA 2015: Genel Bulgular ve Eğilimler. Erişim tarihi: 10.02.2017 http://www.egitimreformugirisimi.org/tr/node/1787
  • Gök, B. ve Erdoğan, T. (2011). Comparison of Turkey, Fınland and Ireland Native Language Teaching Programs. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29
  • Günay, D. (2013). Metin Bilgisi Hem Metin Çözümleme Hem de Yaratıcı Yazma. İstanbul: Papatya Yayınları

Avustralya’daki ve Türkiye’deki 8. Sınıf Ana Dili Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Tema ve Tür Bakımından Karşılaştırılması: Cambridge ve MEB Örneği

Year 2017, Volume: 5 Issue: 3, 632 - 650, 30.09.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı; Avustralya’nın çeşitli eyaletlerindeki 8. sınıflarda okutulan İngilizce ana dili ders kitabı ile Türkiye’deki 8. sınıflarda okutulan Türkçe ana dili ders kitaplarını tema/ünite ve metin türleri açısından karşılaştırmaktır. İçerik analizine uygun olarak yapılan çalışmanın örneklemini Türkiye için 2016 basım, MEB yayını 8. Sınıf Ders kitabı, Avustralya için 2016 basım Cambridge Checkpoint English coursebook kitabı oluşturmaktadır. Araştırmada; her iki ülkenin müfredat ya da çerçeve programlarından bağımsız olarak sadece tema/ünite ve metin türü odaklı çalışılmıştır. Bu çalışma durum saptamaya yönelik olduğundan betimsel bir araştırma niteliği taşımaktadır. Çalışmada öncelikle genel bir çerçevede ana dili kavramı üzerinde durulmuş, ana dili öğretiminde ders kitaplarının ve metin seçiminin önemine değinilmiştir. Ardından her iki ders kitabının tema ve metin türleri, sayı ve çeşitli içerik unsurları açısından ele alınmıştır. Araştırmada, her iki ülkenin benzerlik ve farklılıkları karşılaştırılmış; farklı yaklaşımlarla hazırlanmış ana dili kitaplarını incelemenin kitap oluşturma sürecine katkı sağlayacağı düşünülmüştür. Çalışmada İngilizce ana dili ders kitabı temalarının sayı olarak fazla, güncel, ilgi çekici ve çok yönlü olduğu tespit edilmiştir. Metin türleri bakımından ise İngilizce ders kitabının Türkçe ders kitabından daha fazla metin türüne yer verdiği ve türlerin temaya daha uygun içerikte olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak Türkçe ana dili ders kitabının ulaşılan sonuç ve öneriler ışığında geliştirilmesi tavsiyesinde bulunulmuştur.

References

  • Baş, B. (2003). Altıncı Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metin Türleri Üzerine Bir İnceleme. Türklük Bilimi Araştırmaları, dergipark.ulakbim.gov.tr, Sayfa 257-265, Bahar 2003. Erişim tarihi 31.12.2016.
  • Batur, Z. ve Alevli, O. (2014). Okuma Becerileri Dersinin PISA Okuduğunu Anlama Yeterlilikleri Açısından İncelenmesi. IRRA Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 2 (1), 22-30
  • Canlı, S. (2015). Türkçe Ders Kitaplarına Seçilecek Metinlerin Belirlenmesinde Çocuğa Görelik İlkesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 1(1), 98-123, Nisan 2015
  • Çebi, A. ve Durmuş, T. (2012) Türkiye İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ile ABD Massachusetts İngilizce Eğitimi Çerçeve Programı’nın Karşılaştırılması. Journal of Educational and Instructional Studies in the World. Vol:2 Art:17
  • Çeçen, M.A. ve Çiftçi, Ö. (2007). İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Tür ve Tema Açısından İncelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 173, Sayfa 39-49
  • Durmuşçelebi, M. (2007). Türkiye ve Almanya’da İlköğretim Anadili Öğretimi. Eğitim Programları ve Ders Kitapları Açısından Bir Karşılaştırma. (Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi)
  • Eraslan, A. (2009). Finlandiya’nın PISA’ daki Başarısının Nedenleri: Türkiye için Alınacak Dersler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) Cilt 3, Sayı 2, Aralık 2009, sayfa 238-248.
  • Eğitim Reformu Girişimi, ERG (2017). PISA 2015: Genel Bulgular ve Eğilimler. Erişim tarihi: 10.02.2017 http://www.egitimreformugirisimi.org/tr/node/1787
  • Gök, B. ve Erdoğan, T. (2011). Comparison of Turkey, Fınland and Ireland Native Language Teaching Programs. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29
  • Günay, D. (2013). Metin Bilgisi Hem Metin Çözümleme Hem de Yaratıcı Yazma. İstanbul: Papatya Yayınları
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Applied Linguistics and Educational Linguistics, Turkish Education
Journal Section Research Article
Authors

Neslihan Karakuş

Elif Turgut

Publication Date September 30, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Karakuş, N., & Turgut, E. (2017). Avustralya’daki ve Türkiye’deki 8. Sınıf Ana Dili Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Tema ve Tür Bakımından Karşılaştırılması: Cambridge ve MEB Örneği. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(3), 632-650.