In the world of literature, all kinds of researches, examinations, etc. related to the summer are handled under the name of literature-research. Of course, variations in the world of literature have also led to diversity in the field of science in the summer of related science. Children and youth literature research is generally regarded as a sub-discipline under the concept of literature –research and it is also classified as child literature research and youth literature research in its own. This kind of methodical separations is used in European countries especially in Germany since 1990's. Child literature research and youth literature research are independent research areas in Germany in recent years. Those research area is autonomous science field in general literature area. The reason is, the study of these areas is extremely increased in both quantity and quality. Thus, studies related to literature are increasingly deepened and diversified. With this perspective, in this study, problem of methodology will be discussed in Turkish child and youth literature. This problem of method is called research of child and youth literature research in Turkey. The question ‘how much can the concepts of child literature and youth literature be matured as a method?’ will be discussed. Another problem is whether that problem of method takes part in intercultural studies, particularly in the context of the Balkan countries.
Child youth literature method child and youth literature research
Yazın dünyasında bilimsel olarak yazın ile ilgili her türlü araştırma, inceleme vs. yazınbilim adı altında ele alınır. Elbette yazın dünyasındaki çeşitlenmeler, ilgili bilim dalı olan yazınbilim alanında da çeşitlenmelere yol açmıştır. Yazın dünyasında çocuk ve gençlik yazını kavramının yetmişli yıllardan günümüze kadar gelişmesi ile birlikte yazınbilim içerisinde de ayrıca çocuk yazın bilimi ve gençlik yazın bilimi gibi araştırma alanları ortaya çıkmıştır. Çocuk ve gençlik yazın bilimi, genel olarak yazınbilim kavramının altında bir alt disiplin olarak nitelendirilir, hatta o da kendi içinde çocuk yazınbilimi ve gençlik yazınbilimi olarak da sınıflanır. Almanya'da ise çocuk ve gençlik yazını başlı başına bağımsız bir tür olarak ele alındığından, çocuk ve gençlik yazın bilimleri de genel olarak yazınbilimden ayrı, kendi başına bağımsız birer alan olarak değerlendirilmektedir. Bu tür yöntemsel ayırımlar daha çok Avrupa ülkelerinde özellikle Almanya’da görülmektedir. Bunun da nedeni, söz konusu alanlarla ilgili çalışmaların hem nitelik hem nicelik olarak son derece artmış olmasıdır. Böylelikle alan yazınla ilgili çalışmalar da giderek daha derinleşmekte ve çeşitlenmektedir. Bu bakış açısıyla ele alınan bu çalışmada Türk –Alman çocuk ve gençlik yazın bilimleri çalışmalarında yöntem sorunu ele alınacaktır. Bu yöntem sorunu Türkiye’de çocuk ve gençlik yazını araştırmaları adı altında toplanmaktadır. Yöntem olarak çocuk yazın bilim ve gençlik yazın bilimi gibi kavramların ne kadar olgunlaşabildiği sorusu tartışılacaktır. Bir diğer problem de söz konusu yöntem sorununun özellikle Balkan ülkeleri bağlamında kültürler arası çalışmalarda yer alıp almadığıdır.
Çocuk gençlik yazınbilim yöntem çocuk ve gençlik araştırmaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer), Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 3 |