Yabancı dil öğrenme ve öğretme sürecine teknolojinin dâhil edilmesi; mobil, bilgisayar ve internet
destekli dil öğrenme fırsatlarındaki son gelişmelerin ortaya çıkmasıyla büyük önem kazanmıştır. Bu
çalışma, 2-8 ve 9-12. sınıflar için mevcut İngilizce öğretim programlarında sunulan teknoloji
entegrasyonu fırsatlarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Yapılan doküman incelemesinden elde
edilen bulgulara göre, İngilizce öğretim programlarının teknoloji entegrasyonunu açıkça tavsiye ettiği
belirlenmiştir. Teknoloji kullanımına yapılan vurgu, özellikle öğretim programlarının da ana
felsefesine dâhil edilmiştir. Ayrıca, teknoloji entegrasyonunun, öğrenciler için zenginleştirilmiş
bağlamlar sağlamak, teknolojiyle geliştirilmiş görevler, etkinlikler ve değerlendirme teknikleri
tasarlamak için özellikle tavsiye edildiği belirlenmiştir.
Technology integration into foreign language learning and teaching process is attached great
importance with the advent of recent developments in mobile, computer, and web-enhanced language
learning opportunities. This study aims to uncover the opportunities for technology integration
presented in the current English language teaching (ELT) curricula for 2nd -8
th and 9th-12th grades.
Document analysis of the curricula indicated that technology integration is strongly recommended in
language learning and teaching process in the English as a foreign language (EFL) context of Turkey.
The emphasis on technology use is particularly included in the major philosophy of the curricula. It
was also determined that technology integration is specifically recommended for providing enriched
contexts, designing technology-enhanced tasks, activities, and assessment techniques for learners.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | English As A Second Language |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 4 |