Kamu hizmetleri ilk çağlardan itibaren toplum ve devlet algısındaki değişim ve dönüşüme paralel olarak dinamik bir süreç izlemişlerdir. Değişim ve dönüşüm daha çok kamu hizmetlerinin kapsamı, yürütme modelleri ve hizmeti yürüten aktörlerle ilgili olmuştur. Özellikle, 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren, bu konulara odaklı farklı yaklaşımlar dikkat çekmektedir. Bu bağlamda, çalışmanın amacı, kamu hizmetlerinin Klasik Kamu Yönetimi’nden (KKY) Yeni Kamu İşletmeciliği’ne (YKİ) ve Post-YKİ yaklaşımlara geçirdiği değişim ve dönüşümün incelenmesidir. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kamu hizmetinin tanımı, ilkeleri, özellikleri ve önemi incelenmektedir. İkinci bölümde kamu yönetimi ve kamu hizmetlerinde paradigma değişimi ele alınmaktadır. Bu bağlamda, KKY’de kamu hizmeti anlayışı, YKİ'nin ortaya çıkmasında rol oynayan faktörler, YKİ'nin kamu hizmetinin dönüşümü üzerindeki etkileri ve Post-YKİ yaklaşımlarda kamu hizmeti değerlendirmeleri incelenmektedir. KKY'den YKİ ve Post-YKİ'ye devam eden süreçte kamu hizmetlerinin kapsamı, yürütme şekli ve hizmetlerde devletin rolü konularında dikkate değer değişimler söz konusu olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2020 |
Submission Date | January 27, 2020 |
Acceptance Date | February 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 7 |
Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;
İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.
IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.